ساندویچ پانل چیست و چرا به آن نیاز است؟

ساندویچ پانل یک ساختار سه لایه است. اساس سازه عایق است که با یک صفحه فلزی پوشانده شده است.ساختمانی محکم اما سبک و بادوام است.
بنابراین می توان از آن حتی زمانی استفاده کرد که ساخت یک مرکز بزرگ نیاز به پی های پیچیده و گران قیمت نداشته باشد.
از آنجایی که ساندویچ پانل در حال حاضر عایق را فراهم می کند، برای نصب آن نیازی به کار اضافی نیست. بنابراین ساندویچ پانل از نظر بازده حرارتی و انرژی یکی از بهترین انواع مصالح ساختمانی می باشد. همچنین قیمت ساندویچ پانل بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه می باشد.
مزایا:
نرخ بالای عایق حرارتی- بدون انقباض – غیر قابل اشتعال – عدم وجود شرایط مساعد برای تولید مثل قارچ – سهولت نصب- بدون تغییر شکل حرارتی
بدون خوردگی
معایب:
وزن سنگین- حداقل مقاومت در برابر رطوبت -کاهش تدریجی خواص عایق حرارتی –  نفوذپذیری بخار

ساندویچ پانل

معیارهای انتخاب نوع عایق ساندویچ پانل

انتخاب گسترده ای از هسته عایق برای ساندویچ پانل وجود دارد:
آنها بسته به هدف طراحی استفاده می شوند. رایج ترین: پشم معدنی، فوم پلی اورتان، فوم پلی استایرن.
ساندویچ پانل با چنین پرکننده هایی عایق صوتی و حرارتی خوبی را ارائه می دهد. بنابراین برای استفاده در ساختمان های صنعتی و ساختمان های مسکونی مناسب هستند. پرکننده های پشم معدنی عمدتاً در مواردی که ایمنی در برابر آتش مهم است استفاده می شود.
و اگر مقاومت در برابر آب مهم است، هسته فوم بهترین انتخاب است. ورق های بیرونی در دو طرف پانل اغلب از فلز ساخته شده اند:
از فولاد، آلومینیوم استفاده کنید، اما پانل های پلاستیکی مختلفی نیز وجود دارد.


کاربرد ساندویچ پانل

دامنه استفاده از ساندویچ پانل بسیار گسترده است.
تولید پنل سقفی و دیواری.
قیمت ساندویچ پانل سقف در مقایسه با مصالح سنتی سقف بسیار مقرون به صرفه تر است.  به طور خاص، چنین سازه هایی به طور گسترده برای ساخت و ساز یا تکمیل در زمینه های زیر استفاده می شود:
ساختمان های ورزشی (استخرها، مجتمع ها، سالن های ورزشی)؛
مغازه ها (سوپرمارکت ها، بازارها)؛
تاسیسات صنعتی و کشاورزی؛
ساختمان های تجاری؛
پمپ بنزین، سرویس خودرو، جایگاه فنی و …
ساندویچ پانل باعث صرفه جویی در زمان ساخت می شود.

نصب ساندویچ پانل
به دلایل خوب، از جمله هزینه خرید ساندویچ پانل، این سازه ها به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. این سازه ها علاوه بر عایق حرارتی و صوتی عالی، وزن سبک و حمل و نقل آسانی دارند. پانل ها نیازی به پردازش اضافی ندارند، آنها بلافاصله برای نصب آماده هستند.
انتخاب مناسب فیلر و لایه بیرونی ساندویچ پانل دوام آنها را حتی در شرایط سخت تضمین می کند.به طور متوسط ​​یک خانه ساخته شده از ساندویچ پانل برای 20 سال کارکرد، برای تاسیسات صنعتی و سایر امکانات ذکر شده در بالا کافی است.
سازه های ساندویچ پانل در برابر تغییرات دما، بارهای چند تنی و سایر شرایط سخت مقاوم هستند. آنها سازگار با محیط زیست هستند، بنابراین برای استفاده نه تنها در خانه ها، بلکه برای کلبه ها و غیره نیز مناسب هستند.
اما مهمتر از همه: باعث صرفه جویی در زمان و بودجه ساخت و ساز می شود. مواد مشابه برای چندین عملیات، زیرا هزینه های گرمایش کاهش می یابد.
تولید ساندویچ پانل در بسیاری از کشورها آغاز شده است. ما خوشحالیم که بهترین ساندویچ پانل های داخلی را با قیمت های مقرون به صرفه و همچنین نصب، تحویل و خدمات همراه به شما ارائه می دهیم. قیمت ساندویچ پانل کبیر پانل مقرون به صرفه تر از آن چیزی است که تصور کنید.

انواع ساندویچ پانل برای تمامی نیازها

این سازه ها در سه نوع اصلی موجود هستند که هر کدام از یک هسته برد خاص استفاده می کنند. و هر کدام برای رفع نیازهای خاص طراحی شده اند.
1. ساندویچ پانل پلی اورتان
پلی اورتان بهترین و پرکاربردترین عایق حرارتی موجود در بازار است. پس از سال ها تسلط بر بازار مواد قدیمی مانند پشم معدنی یا EPS، امروزه جایگزین های بهتری به شکل پانل های ساخته شده از فوم پلی یورتان سخت در بازار مسکن موجود است. ساندویچ پانل با این نوع هسته در درجه اول با خواص عایق حرارتی بهتر مشخص می شود. یعنی چنین موادی توسط صاحبان پروژه ترجیح داده می شود که می خواهند کل هزینه های گرمایش را کاهش دهند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از این نوع پانل، امکان صرفه جویی در فضای داخل ساختمان است.یکی دیگر از مزایای به همان اندازه مهم تراکم کمتر ماده ای است که هسته از آن ساخته شده است (40 کیلوگرم بر متر مکعب). این امر نصب را بسیار ساده می کند، زیرا هیچ ابزار یا تجهیزات خاصی در محل پروژه مورد نیاز نیست.
 
2. ساندویچ پانل ساخته شده از پشم معدنی
پنل نوع دوم دو مزیت دارد. مقاومت در برابر آتش و راندمان عایق صدا. یکی از ویژگی های پانل های پشم معدنی مقاومت آنها در برابر آتش است. زیرا زمان گسترش آتش کوتاه است و زمان کافی برای خروج ایمن از ساختمان وجود دارد و خسارات احتمالی ناشی از آتش سوزی به حداقل ممکن کاهش می یابد. یکی دیگر از ویژگی های مهم این است که دارای یک بافل طراحی شده برای جلوگیری از انتقال بیش از حد صدا است. بهترین طرح های پانل دارای خواص عایق صوتی خوبی هستند که در عمل به معنای اثر عایق صدا تا 33 دسی بل است.
3. ساندویچ پانل EPS
تاریخچه ساندویچ پانل ها با پلی استایرن (EPS) آغاز شد.اما به تدریج پشم معدنی و در نهایت پلی اورتان جایگزین این نوع هسته شد. اگر هر سه نوع پانل را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که این نوع از نظر خواص عایق حرارتی بین دو نوع پانل اول قرار دارد. اما مقاومت آن در برابر آتش کمتر از پشم معدنی است.
ساندویچ پانل EPS یک راه حل اقتصادی است که می تواند در شرایطی که الزامات سختگیرانه ای برای مقاومت در برابر آتش یا عایق حرارتی وجود ندارد، به بهترین وجه استفاده شود.