آموزش نصب تلویزیون روی دیوار

آموزش نصب تلویزیون روی دیوار از جمله آموزش‌هایی است که بهتر است از قبل بلد باشیم تا موقع نصب محصول روی دیوار به مشکل برنخوریم! چون برخی در هنگام نصب نادرست تلویزیون روی دیوار صدمات جبران ناپذیری به محصول وارد می‌کنند. افراد زیادی هستند که دوست دارند تلویزیون های خود را به جای قرار دادن بر روی میز، بر روی دیوار نصب کنند. نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار نیازمند راهنمایی و آگاهی‌هایی است که باید آنها را بدانید و سپس تصمیم به نصب تی‌وی خود بگیرید.

ایده هایی برای نصب تلویزیون روی دیوار

چگونه تلویزیون را روی دیوار نصب کنیم؟

بر خلاف گذشته، امروزه دکوراسیون خانه‌ها تفاوت‌های زیادی نسبت به قبل پیدا کرده‌اند و هر فرد به تناسب سلیقه و بودجه‌ای که دارد؛ نوعی از آن را انتخاب کرده است. برای آنکه در نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار مشکلی نداشته باشید، باید نسبت به انجام این کار بر روی دیوار گچی، دیوار کاذب و دیوار کناف آگاهی کامل داشته باشید تا در طول نصب و یا بعد از مدتی برای تلویزیون مشکلی پیش نیاید.

نصب کردن تلویزیون بر دیوار سفال:

در ایران دیوارهای داخل ساختمان در جنس‌های مختلف ساخته می‌شوند. یکی از انواع مصالح محبوب در ایران سفال است. کارشناسان ما با تست نصب براکت روی دیوار سفال به این نتیجه رسیده‌اند که نصب براکت روی دیوار هیچ اشکالی ندارد و از مقاومت لازم برخوردار است.

آموزش نصب تلویزیون بر روی دیوار گچی:

معمول‌ترین نوع دیوارهایی که تلویزیون بر روی آن‌ها نصب می‌شود؛ دیوارهای گچی هستند که در ساختمان‌ها به 2 نوع دیوار جدا کننده یا دیوار باربر شناخته می‌شوند. دیوار باربر به سبب تحمل وزن سازه، مقاوم‌تر هستند از این رو برای نصب تلویزیون باید این دیوار را انتخاب ‌کنید‌.
پس از آنکه از باربر بودن دیوار، اطمینان پیدا کردید؛ نصب تلویزیون را به کمک مراحل ذکر شده، انجام دهید.

آموزش نصب تلویزیون بر روی دیوار کناف:

دیوارهای کنافی با بافت متفاوتی ساخته می‌شوند، آن‌ها به جای ستون سازه‌هایی فلزی به نام استاد دارند که برای نصب تلویزیون باید آن‌ها را انتخاب کرد. قبل از آنکه تصمیم به نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار کناف بگیرید؛ باید از ابزاری که می‌تواند استاد‌های این نوع دیوار را پیدا کند، کمک بگیرید و یا از یک متخصص که با نصب تلویزیون و ساختار کناف آشنایی دارد؛ کمک بگیرید.

قیمت نصب تلویزیون بر روی دیوار:

هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی هستند که می‌توانند ما را در تصمیم گیری برای انجام یک کار، راهنمایی کنند. یکی از مواردی که باعث شده توجه بسیاری از خریداران به نصب کردن تلویزیون بر روی دیوار جلب شود؛ هزینه پایین‌تر آن نسبت به تهیه یک میز است. هزینه نصب تی وی روی دیوار منزل، در مقایسه با انتخاب و خرید انواع میزهای ام دی اف یا چوبی بسیار مقرون به صرفه ‌تر است و تنها نیاز به خرید براکت دارد.

آموزش نصب تلویزیون بر روی دیوار با ام دی اف:

در برخی از خانه‌ها، دکوراسیون متفاوت‌تری وجود دارد به نوعی که بخش زیادی از دیوار آن‌ها با ام دی اف پوشیده شده و تزئیناتی نیز در اطراف آن وجود دارد. اگر تصمیم بر نصب تلویزیون روی ام دی اف دارید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • نصب این دستگاه به صورت مستقیم بر روی ام دی اف امکان پذیر نیست، زیرا این سازه نمی‌تواند وزن تلویزیون را تحمل کند.
  • برای نصب تلویزیون بر روی ام دی اف باید قاب کاملی را طراحی کنید که تلویزیون در آن جای بگیرد اما در این صورت به سبب رد و بدل نشدن هوا، موتور این دستگاه داغ کرده و عمر آن کوتاه می‌شود.
  • بهترین راه برای استفاده از ام دی اف در زمان نصب تی وی روی دیوار، طراحی شلف و طبقاتی از ام دی اف در اطراف آن است. تزئینات شلف‌های ام دی اف می‌تواند زیبایی بیشتری به خانه شما ببخشد و تغییرات دکوراسیون را راحت‌تر می‌کند.
عکس انواع براکت دیواری

چگونه و به وسیله چه ابزاری تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنیم؟

افرادی که تصمیم به نصب تلویزیون بر روی دیوار می‌گیرند باید بدانند که این امر به یک ابزار جانبی مخصوص نیاز دارد که به آن براکت گفته می‌شود. در فروشگاه‌ها می‌توانید بسته به نوع تلویزیون خود، براکت‌های مخصوص و مناسب را خریداری کنید تا پس از نصب، با مشکل مواجه نشوید. در خرید براکت‌های دیواری علاوه بر اینکه باید به نوع آن‌ها توجه کنید باید از کارشناس فروش بخواهید تا متناسب با سایز، نوع و وزن تلویزیونتان، پایه‌ای مناسب را به شما معرفی کنند.

معرفی 3 نوع براکت دیواری محبوب موجود در بازار:

1. براکت دیواری ثابت: ساده‌ترین نوع براکت‌هایی که برای نصب LED بر روی دیوار می‌توانید خریداری کنید؛ این نوع از براکت‌ها هستند.

مزایا:

  • در مقایسه با سایر براکت‌ها قیمت کم‌تری دارند.
  • بدنه محکم و مقاومی دارند و سال‌های سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

معایب:

  • به دلیل ثابت بودن کامل براکت، پس از نصب نمی‌توانید جهت تلویزیون را به چپ و راست یا بالا و پایین تغییر دهید.

2. براکت دیواری چرخشی: دیگر براکت‌هایی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، براکت چرخشی یا بازویی نام دارند؛ این براکت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا جهت نمایشگر تلویزیون را به سمت راست یا چپ بچرخانید و بهتر آن را ببینید.

3. براکت منعطف: بهترین نوع براکت‌ها، براکت منعطف است که به راحتی در جهت بالا یا پایین تغییر می‌کند و می‌تواند دید مناسبی متناسب با موقعیتتان به شما بدهد.

مزایا:

  • امکان تغییر زاویه دید تلویزیون به صورت افقی و عمودی امکان پذیر است.
  • بدنه محکم و مقاومی که دارد به راحتی می‌تواند وزن تلویزیون را نگهدارد.
  •  قیمت مناسبی دارد و دیگر نیازی به هزینه کردن برای خرید انواع کمدها و دکورهای مختلف تلویزیون ندارید.

معایب:

  • فاصله تلویزیون از دیوار بیشتر می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای نصب تلویزیون روی دیوار:

  • متر
  • پیچ گوشتی
  • دریل
  • مداد یا گچ
  •  براکت مورد نظر

نصب تی وی بر روی دیوار در 6 مرحله:

از آن جایی که ممکن است برخی از خریداران برای اولین بار تصمیم به نصب تلویزیون به دیوار گرفته باشند؛ ما در این جا راهنمایی کامل و مرحله به مرحله را آورده‌ایم تا از ابتدا تا انتهای نصب همراه شما باشیم. شما می‌توانید از این راهنما که نحوه نصب تلویزیون به دیوار را کامل شرح می‌دهد؛ به خوبی استفاده کنید.

  1. همان طور که گفته شد، اولین مرحله انتخاب یک براکت مناسب با سایز، وزن و نوع تلویزیون است که می‌تواند هر یک از 3 نوع براکت بالا باشد.
    نکته: برای خرید براکت و اطلاع از قیمت انواع آن ها می‌توانید با کارشناسان فروش ما در بانه ویترین تماس بگیرید، تا ضمن مشاوره کامل در خصوص خرید براکت دیواری، لیست قیمت آن‌ها را نیز برایتان ارسال کنند.
  2. تمامی براکت‌ها از 2 تا 3 جز مختلف برخوردارند که یکی از آن‌ها باید بر روی دیوار نصب شود. برای نصب این قطعه باید اندازه گیری‌های دقیق انجام شود به همین سبب به متر نیاز دارید.
    نکته: قبل از اینکه براکت را نصب کنید محل دقیقی که می‌خواهید تلویزیون روی آن قرار بگیرد را بر روی دیوار علامت بزنید (می‌توانید از مداد یا گچ برای علامت زدن روی دیوار استفاده کنید)
    نکته: موقع اندازه گیری محل نصب براکت روی دیوار، اندازه تلویزیون را نیز در نظر داشته باشید. چون براکت در وسط تلویزیون قرار می‌گیرد و موقع نصب نمایشگر تلویزیون پایین تر از براکت قرار می‌گیرد.
  3. بعد از علامت گذاری‌ها باید با استفاده از دریل، دیوار را برای قرار دادن پیچ، سوراخ کنید.
    نکته: از جاروبرقی برای مکش گرد و غبار حاصل از سوراخ شدن دیوار استفاده کنید تا محیط مورد نظرتان کثیف نشود.
  4. با قرار دادن رولپلاک مناسب و استفاده از پیچ‌هایی که همراه براکت هستند، قطعه‌ مربوطه را روی دیوار محکم نصب کنید.
  5. حال زمان آن است که قسمت دیگر براکت را بر پشت تلویزیون خود به کمک پیچ و واشرهای مخصوص پیچ کنید و باید در این مرحله جانب احتیاط را در هنگام متصل کردن براکت به دستگاه خود، در نظر بگیرید.
  6. بعد از نصب باید به کمک یکی دیگر از اعضا خانواده، تلویزیون را بر قطعه‌ای که روی دیوار است، متصل کنید و به این ترتیب نصب دستگاه شما به اتمام می‌رسد.

نکاتی که باید در هنگام وصل کردن تلویزیون بر روی دیوار، به آن‌ها توجه داشته باشیم!

  • برای نصب تلویزیون به دیوار باید ارتفاعی مناسب را در نظر بگیرید تا در طولانی مدت دچار گردن درد نشوید. انتخاب ارتفاع و فاصله تلویزیون از زمین به موقعیت خانه شما بستگی دارد اما به طور استاندارد بهتر است ارتفاع آن کم‌تر از 1.5 باشد.
  • به محلی که برای نصب انتخاب می‌کنید توجه داشته باشید تا محل گذر سیم کشی داخلی ساختمان نباشد و مشکلی به وجود نیاید.
  • محلی که برای نصب تلویزیون به دیوار در نظر می‌گیرید باید از پیکیج، شومینه و بخاری فاصله مناسبی داشته باشد تا آسیبی به دستگاه شما وارد نشود.
  • براکت خود را متناسب با وزن، اندازه و نوع تلویزیون خود انتخاب کنید زیرا معمولا تلویزیون های پلاسما یا LCD وزن بیشتری دارند و پایه براکت باید تحمل وزن آن‌ها را داشته باشد.
  • با وجود راهنمایی نحوه نصب تلویزیون به دیوار، باید ابتدا دفترچه راهنما براکت را مطالعه کنید و طبق آن پیش بروید.
  • رو پلاک و پیچ انتخابی شما باید با وزن و سایز تلویزیون تطبیق دهید تا مقاومت مناسبی را در طول زمان داشته باشد.
  • در زمانی که قصد دارید تلویزیون را به براکت نصب شده بر روی دیوار متصل کنید، حتما از شخص دیگری از اعضا خانواده کمک بگیرید تا مشکلی برای تلویزیون به وجود نیاید.

مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار را بدانید!

حال که با طریقه نصب روی دیوار به صورت کامل آشنایی پیدا کرده‌ایم و نکات مربوط به آن را می‌دانیم باید به مزایا و معایب این کار نیز توجه کنیم. در واقع این قسمت یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن است زیرا شما را راهنمایی می‌کند تا پس از سبک و سنگین کردن مزایا و معایب نصب تلویزیون به دیوار، این کار را انجام دهید و یا از آن صرف نظر کنید.

مزایا نصب تلویزیون روی دیوار:

  • بیشتر خانه‌های امروزی فضای بسیار کمی دارند به همین دلیل هر کاری که بتواند در استفاده از فضا صرفه جویی کند؛ مزیت مهمی به شمار می‌رود. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تلویزیون بر روی دیوار نیز صرفه جویی در استفاده از فضا خانه‌ است.
  • امروزه هزینه‌ اجناس چوبی افزایش زیادی داشته به همین دلیل با تلویزیون بر روی دیوار می‌توانید در این هزینه خود، صرفه جویی کنید.
  • بیشتر افراد در اعضا خانواده خود و یا سایر اقوام کودکی دارند که تازه راه رفتن را آغاز کرده و به سبب کنجکاوی و بازیگوشی، هر وسیله‌ای می‌توانید برای او خطر آفرین باشد. با نصب ال سی دی بر روی دیوار شما ارتفاعی ایجاد می‌کنید و به همین سبب کودکان نمی‌توانند خودشان را در معرض افتادن آن قرار دهند. بنابراین نمی‌توانند به نمایشگر و دکمه‌های تلویزیون دست بزنند و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌شود.
  • دیگر مزیت نصب تلویزیون به دیوار چیدمان و دکوراسیون خاص محیط است به نوعی که شما می‌توانید به کمک چند طبقه یا شلف زیبا، هر بار دکوراسیون خانه خود را تغییر دهید.

معایب نصب تلویزیون بر روی دیوار:

  • گردن درد به سبب بالا گرفتن سر در هنگام تماشا تلویزیون یکی از معایب این کار است که البته می‌تواند با انتخاب ارتفاع مناسب و یا براکت منعطف این مورد را رفع کرد.
  • ثابت بودن تلویزیون در یک جهت خاص پس از نصب بر روی دیوار، یکی دیگر از معایب است که البته می‌توانید با خرید پایه چرخشی این مورد را رفع کنید.
  • دیده شدن کابل و سیم‌های مختلفی که باید به دستگاه متصل باشند یکی دیگر از معایب نصب تلویزیون بر دیوار است که تنها راه حل آن مخفی کردن آن‌ها در پوشش‌های مخصوص مثل داکت است.
  • به سبب ارتفاع داشتن تلویزیون از سطح زمین و گرم بودن هوا در ارتفاع، گرما شوفاژ یا بخاری می‌تواند موجب کاهش طول عمر تلویزیون شما شود.
  • اگر مستاجر هستید باید قبل از نصب تلویزیون روی دیوار از صاحب ملک اجازه کسب کنید زیرا نیاز دارید تا دیوار را در اندازه‌های مناسب و چند میلی‌متری سوراخ کنید.
  • اگر به تغییر دکوراسیون منزل (عوض کردن جای لوازم از جمله تلویزیون) علاقه دارید این را در نظر داشته باشید بعد از نصب روی دیوار باید بی‌خیال جا به جایی آن شوید.

توجه: برای نمایش لیست کامل تلویزیون های موجود در فروشگاه کالا ویترین می‌توانید به لینک خرید تلویزیون از بانه مراجعه کنید.

ایده هایی برای نصب براکت روی دیوار