چگونه عطر یا ادکلن مورد علاقه خود را پیدا کنیم؟

فرقی نمی‌کند از طرفداران دنیای عطر باشید یا تازه به فکر پیدا کردن یک عطر افتاده‌اید، در هر حال پیدا کردن عطری که دوست دارید می‌تواند یک تجربه سخت باشد. وقتی به پیشخوان عطر نزدیک می‌شوید، تنها اطلاعی که می‌توانید در مورد هر یک از عطرهای جلوی خود به دست آورید، ظاهر بطری است که البته چیزی به شما نمی‌گوید. اغلب مجبور می‌شوید چند انتخاب از صدها بطری موجود را با کمک یک فروشنده، که معمولاً هیچ کمکی نمی‌کند، استشمام کنید. رایحه‌ای که دوستش دارید واقعاً می‌تواند بخشی از شما شود، امتدادی از خودتان. اما چگونه یکی رایحه عالی پیدا می‌کنید؟ در اینجا چند نکته آسان از متخصصان عطر وجود دارد که به شما کمک می‌کند عطری را پیدا کنید که احتمالا دوستش خواهید داشت.

تحقیق کنید

گاهی اوقات، بهترین مکان برای شروع، به دلیل نبود اصطلاح بهتر، درست زیر بینی شما است. به زندگی روزمره خود فکر کنید. چه رایحه هایی را قبلا دوست دارید؟ اگر در آشنایی با عطرها کاملاً تازه کار هستید، به بوی متمایزیی که در زندگی خود از آن لذت می‌برید، فکر کنید، به خصوص رایحه‌هایی که در محصولاتی صورت و بدن شما وجود دارد. این می‌تواند عطر شامپوی بدن زیتون یا عطر روغن بدن نارگیل باشد. بوی ملایم و معدنی لباس های شما بعد از شستن و حتی تنباکوی داخل سیگاری که میکشید، همه اینها می‌توانند به عنوان یک نقطه شروع عالی برای یافتن عطر ایده آل شما باشند. اگر به عطر هرکدام از این موارد علاقه دارید می‌توانید یک نقطه اتکا برای داشتن یک عطر شخصی با بویی مطلوب پیدا کنید. عطر زنانه دنیای وسیعی دارد. شما می‌توانید بهترین عطرها را با رایحه مرکبات و گل‌های بهاری با ماندگاری با پیدا کنید. هنگام خرید عطر زنانه معروف یا ادکلن مردانه می‌توانید با الهام گرفتن از عطرهای آشنا و محبوب خود انتخاب کنید. این عطر می‌تواند بویی شبیه به چوب‌های خیس داشته باشد یا بوی نم باران.

تبلیغات

اگر رایحه یا عطری پیدا کرده‌اید که می‌خواهید از آن به عنوان نقطه شروع استفاده کنید، مانند کاج یا چرم یا قهوه می‌توانید در اینترنت عطرهایی با این رایحه‌ها را سرچ کنید تا بهترین نمونه‌های عطر را با این رایحه‌ها پیدا کنید. حتی می‌توانید از تبلیغات کمک بگیرید. اگر با دقت به تبلیغات عطرها گوش دهید می‌توانید نت‌های موجود در یک عطر را بشناسید. نت‌های آغازین، میانی و پایاینی یک عطر شامل رایحه‌های بسیاری متنوعی هستند. در حقیقت یک عطر دنیایی از رایحه‌های عجیب و جادویی در کنار هم است که باعث می‌شود تا شما احساس فوق‌‌العاده‌تری نسبت به موقعیت خود پیدا کنید. مانند بوی قهوه در صبح‌های بارانی که می‌تواند احساسی منحصربه فرد برای شروع یک روز بی‌نظیر باشد.

به خوراکی‌ها فکر کنید

خوراکی‌های محبوب خود را به خاطر آورید. خامه یا شکلات برای همه محبوب هستند. عطرشان حال شما را همیشه بهتر خواهد کرد. آنها احساس شادی و احساسی شیرین به شما می‌دهند. عسل و دارچین و عطر میوه‌های پاییزی را به یاد آورید. این عطرها بی‌نظیر هستند. شما را به یاد یک عصر دلنشین پاییزی می‌اندازند. می‌توانید در عطر منحصربه فرد خود به دنبال بویی از مرکبات یا دارچین باشید. در نظر داشته باشید شما با عصاره‌ی این رایحه‌ها سروکار خواهید داشت و نمی‌توانید دقیقا همین عطرها را استشمام کنید. بویی غلیظ‌تر و عمیق‌تر را از نت‌های یک عطر انتظار داشته باشید.

عطرهای مختلف را امتحان کنید

مهمترین بخش در یافتن عطر جدید مورد علاقه خود، البته امتحان کردن آن است. آن را روی نقطه‌ای اسپری کنید که محل عبور رنگ‌ها است، مانند مچ دست یا گردن. عطرها با جریان خون زنده می‌شوند و ماندگاری بیشتر را به دلیل گرما در این قسمت می‌توانید حس کنید. اگر به اندازه کافی عاشق یک عطر شدید آن را روی پوست خود امتحان کنید و سپس از مغازه خارج شوید. نت‌های آغازین عطر 15 تا 30 دقیقه پس از اسپری شدن از بین خواهند رفت و شما نیاز به وقت بیشتری برای حس کردن نت‌های میانی خواهید داشت. پس از دو ساعت می‌توانید به عطر فروشی برگردید و و عطر مورد علاقه خود را تهیه کنید.

استایل خود را در نظر بگیرید

شما باید عطری متناسب با لباس‌هایی که می‌پوشید تهیه کنید. حتی خرید اینترنتی عطر و اکسسوری‌ها هم مهم هستند. اگر استایل کلاسیکی دارید نمی‌توانید یک عطر پرشور و هیجان که مناسب بعد از مهمانی است را بزنید. برای اینکه بهترین نسخه از خودتان باشید کمی بیشتر در لباس‌ها و استایل خود تامل کنید. یک کت سورمه‌ای رنگ بلند به همراه پیراهن سفید و شلوار مشکی ساده با عطری خاطره انگیز ترکیبی جذاب و چشم نواز است. عطر لالیک را امتحان کنید. یک عطر مردانه و با اصالت. عطری که برای استایل‌های لوکس و اسپرت مناسب است. تنها باید در انتخاب آیتم‌ها دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

حتی عطر را قبل از خرید تست کنید

آیا می‌دانستید که رایحه‌ها گاهی اوقات بوی کاملاً متفاوتی در دو فرد مختلف دارند؟ عطرها به نور و گرما و حتی شیمی بدن، رژیم غذایی و سطوح هورمونی شما حساس هستند. حتی نحوه اسپری کردن عطر، یا محل اسپری کردن آن در قدرت آن و مدت ماندگاری آن نقش دارد. حتی محل زندگی شما از نظر رطوبت و گرما در ماندگاری عطر نقش دارد. حداقل، شما باید حداقل دو بار عطر خود را در دو محیط متمایز استفاده کنید. از آنجایی که محیط اطراف شما، رژیم غذایی شما و حتی آب و هوا می‌تواند بر نحوه بوی عطر شما تأثیر بگذارد، مهم است که رایحه خود را در چند زمان مختلف امتحان کنید. یک نکته مهم دیگر در مورد عطرها این است که آنها را مالش نکنید. مالش عطر گرما ایجاد می‌کند که مولکول‌ها را سریعتر تجزیه می‌کند. شما با این کار به طور تصادفی می‌توانید سرعت انتشار و از بین رفتن آن را افزایش دهید.

ترکیب شیمیایی رایحه انتخابی شما بر ماندگاری عطر شما تاثیر دارد. یک تصور اشتباه بزرگ این است که همه ادوپرفیوم ها یا عطرها دوام زیادی دارند و پروژکتورهای خوبی هستند. در حالی که غلظت روغن بر استحکام رایحه و میزان ماندگاری عطر در هوا تأثیر می‌گذارد. تست کردن عطر همه چیز را در مورد ماندگاری و نت‌های آن به شما خواهد گفت.