چطور بهترین شرکت را برای طراحی ویلا انتخاب کنیم؟

اگر شما هم به فکر خرید زمین و طراحی و ساخت ویلا باشید ممکن است نگرانی هایی بابت انتخاب بهترین شرکت طراحی ویلا و دفتر معماری داشته باشید. انتخاب بهترین شرکت برای طراحی ویلا می تواند چالش های بسیاری را به همراه داشته باشد. ویلا یک فضای شخصی بسیار زیباست که باید به خوبی برای تحویل به مشتریان، به ابعاد مختلف آن همچون ظاهر، جلوه ویلا و همچنین استفاده درست از فضای آن توجه شود.

شرکت طراحی داخلی ویلا

امروزه با نرم افزارهای فراوانی که وجود دارد بسیاری از معماران می توانند اقدام به ارایه پلان و طرح ویلا کنند.. اما موضوعی که در بسیار مهم است طراحی ویلا بر اساس اصول معماری و به درستی و بی عیب و نقص بودن و اجرایی بودن پلان هاست که هر کسی قادر به این موضوع نیست! در اینجا اگر شما نیاز به طراحی ویلای مدرن و لاکچری با رعایت اصول مهندسی و زیبایی شناسی دارید باید بتوانید بهترین شرکت طراحی ویلا را انتخاب کنید. ما در ادامه انواع سبک های طراحی ویلا را ذکر می کنیم و راهنمایی هایی برای انتخاب بهترین شرکت معماری برای طراحی ویلا خواهیم داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

نکته اساسی انتخاب بهترین شرکت معماری طراحی ویلا

شما برای طراحی ویلا و پیاده سازی طرح های مختلف آن، نیازمند آرشیتکت و متخصصین ساخت ویلا هستید. اما چه کسی می تواند توانایی و تجربه پروژه ها را داشته باشد و بتواند ویلای شما را به بهترین نحو، با سلیقه ای طراحی کند که برای شما کاملا شگفت انگیز باشد و با بهترین و مدرن ترین روش های حال حاضر به شما آن را تحویل دهد؟

نکته مهم اینست که شما بدانید چه سبکی از ویلا را دوست دارید. برای انتخاب بهترین شرکت طراحی ویلا بسیار مهم است به سابقه نمونه کارهای اجرایی شرکت های معماری نگاه بیاندازید. اگر شما سبک مدرن را برای ویلای خود می پسندید مطمینا یک شرکت معماری با تخصص در سبک کلاسیک یا روستیک مناسب کار شما نیست. برای روشن تر شدن موضوع در ادامه سبک های طراحی ویلا را بررسی میکنیم.

طراحی ویلای مدرن

انواع سبک های طراحی ویلا

در کشور ما ایران، طرح ها و سبک های مختلفی برای طراحی ویلا وجود دارند. البته در سال های اخیر نسبت به گذشته تغییرات بسیار زیادی داشته اند. خانم مهندس فخری قربانی، تیم خود را به روز کرده است. بهترین متریال و نوع طراحی را برای پیاده سازی هر کدام از این روش های طراحی و سبک های طراحی ویلا به شما پیشنهاد خواهند داد. در ادامه به چند نوع از سبک های طراحی ویلا به صورت های مختلف می پردازیم:

طراحی ویلا شهری

این سبک ساخت ویلا را بیشتر در شمال کشور باید دیده باشید و دلیل استفاده از این سبک طراحی، زمین کم و یا زمین های به هم چسبیده می باشد. این سبک معماری باعث می شود تا شما یک نمای آزاد داشته باشید و در این طرح، ویلای شما با دیوار همسایگان احاطه خواهد شد. این سبک طراحی ویلا، موجب صرفه جویی در میزان  هدر رفت زمین می شود و یک نوع طراحی به صرفه می باشد.

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن معمولا در مکان های سرسبز و طبیعی ساخته می شود و به دلیل اینکه اکثر مردم، در کلان شهر ها زندگی می کنند و آلودگی هوا و ترافیک بسیار زیاد است، معمولا این ویلاها در بیرون از شهر و در مکان های با هوای بهتر ساخته می شوند. مهندسین در طراحی ویلا مدرن سعی می کنند در داخل ویلا نیز فضایی دلباز را ایجاد کنند و با ایجاد فرورفتگی هایی در دیوارهای بیرونی ویلا باعث ایجاد سایه در نمای ویلا می شود. همچنین با این طراحی، از تابش مستقیم نور خورشید به داخل ویلا جلوگیری می شود.

طراحی ویلا کلاسیک

ویلاهای کلاسیک را با این سبک طراحی ویلا می سازند. اولین بار طراحی ویلا به صورت کلاسیک در یونان باستان انجام گرفته است و جزو طراحی های قدیمی است. هدف از ساخت ویلا با معماری کلاسیک نشان دادن بزرگی و شکوه ویلا است. در طراحی ویلا به صورت کلاسیک، معمولا از المان های بزرگ و تزئینی و طاق های بلند و سر ستون های بزرگ و مجلل استفاده می شود. استفاده از مجسمه نیز در طراحی ویلا به صورت کلاسیک کاربرد زیادی دارد.

طراحی ویلا مینیمال

طراحی ویلا مینیمال یک روش ساده در طراحی ویلا می باشد که در عین سادگی بسیار به چشم می نشیند و جذابیت زیادی را برای افراد ایجاد می کند. در این نوع طراحی ویلا، طراحان و آرشیتکت ها سعی می کنند تا مدل و طراحی دلخواه خود را با استفاده از ساده ترین طرح ها به دست آورند. یکی از ویژگی هایی که در طراحی ویلا مینیمال وجود دارد این است که طراحان در آن از کمترین تعداد دیوار استفاده می کنند و از رنگ های روشن بیشتر برای رنگ دیوارها استفاده خواهد شد.

کلام آخر

یک شرکت طراحی و ساخت ویلا با سابقه تخصصی معماری در این زمینه وسابقه در عرصه ساخت ویلا و طراحی آن، می تواند برای تمامی سبک های طراحی ویلا به شما کمک کند. پیشنهاد می کنیم برای اینکه هزینه خود را به درستی بر روی فضایی مناسب مدیریت کنید، یک گفتگو با متخصصان این حوزه داشته باشید.