چسب بتن چیست؟ بهترین چسب بتن بازار کدام است؟

چسب بتن و کاربرد و مزایای چسب بتن

یکی از افزودنی های پر اهمیت صنعت بتن و ساختمان ، چسب بتن است. از جمله مصارفی که چسب بتن دارد می توان به ترمیم بتن،آب بندی، ترمیم بافت های قدیمی بتنی و سیمانی ، افزایش مقاومت بتن در جاهایی که نیاز به بتن با مقاومت بالا میباشد، جلوگیری از ترک بتن ، افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی و… اشاره نمود. چسب های بتن به دو دسته اپوکسی و لاتکس (پلیمری) قابل تقسیم می‌باشند. همه ی چسب ها یا شامل پلیمر هستد یا هنگام واکنش شیمیایی حاصل می شوند. پلیمر ها موجب چسبندگی چسب ها می گردند

چسب لاتکس امولسیونی از کوپلیمر محلول در آب تشکیل گردیده است .ترکیب چسب لاتکس با سیمان پرتلند و ماسه ترکیبی مقاوم در برابر آب و مواد شیمیایی و ساییدگی ایجاد می کند که برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ های تزئینی و… به سطوح کاربرد دارد. ظاهر این چسب مایعی شیری رنگ است. چسب بتن در ترکیب با بتن و ملات های ساخته شده از جمله سیمان و آهک موجب افزایش مقاومت کششی و جلوگیری از ایجاد ترک در ملات می شود همچنین چسب بتن قابل استفاده با گچ نیز می باشد و کارائی و حالت خمیری و روانی بتن و ملات تازه را بالا می برد.
چسب بتن موجب افزایش مقاومت خمشی بتن  تا حداکثر 50% می شود همچنین با استفاده از این چسب بتن و افزایش چسبندگی بتن و مقاومت سایشی بتن نیر بالا میرود، همچنین با افزودن این چسب بتن و کاهش نفوذ آب و مواد شیمیایی و افزایش مقاومت تأثیر چشم گیری در مقابل یخبندان و یخ زدن بتن و ملات دارد هم چنین این افرودنی بتن (چسب بتن) تأثیر چشم گیری در افزایش مقاومت محصولات سیمانی در محیط های قلیائی و در مناطق شدید مرطوب دارد لازم به ذکر است چسب بتن هیچ گونه خورندگی بر روی میلگرد به جایی نمی گزارد.

مواد تشکیل دهنده چسب بتن به صورت  :

1_ رزین ‌هاى کوپلیمر پلى وینیل استات

2_ رزین ‌هاى اکریلیک

3_ مواد پلیمری

4_ مواد پایدار کننده در برابر تخریب توسط اکسیژن و اشعه UV

5_ مواد نرم‌ کننده که سبب می شود انعطاف پذیری افزایش یابد

6_ مواد پُرکننده معدنی

7_ مواد افزایش دهنده غلظت

موارد کاربرد چسب بتن

  • برای آب بندی بتن
  • برای افزایش چسبندگی بتن
  • برای ترمیم و تعمیر آسیب دیدگی‌های سطحی و عمقی سازه‌های بتنی که در خشکی بوده ‌یا اینکه با رطوبت در تماس هستند‌.
  • برای نماسازی بر روی بتن قدیمی
  • برای ساخت ملات‌های ترمیمی و قدیمی یا بتن خود تراز شونده و برای کف‌سازی و پرکردن درز‌های ساختمانی و ساخت و ترمیم سطوح بتنی

الزامات ایمنی چسب آب بندی :

چسب بتن آب بند  بر اساس نوعی پلیمر اصلاح شده تولید می گردد که این چسب بتن را جهت ساخت ملاتهای ترمیمی بر روی سطوح بتن، و بعنوان ماده آب بند در تعمیرات سطوح بتنی مناسب می سازد. لذا لازم است در زمان مصرف چسب بتن از عینک و دستکش و ماسک مناسب استفاده گردد.

روش استفاده از چسب بتن

به منظور نحوه استفاده از چسب بتن باید ابتدا محل مورد استفاده باید از چربی، ذرات و گرد و غبار پاک شود. چسب بتن را با آب حل کرده و پس از رقیق شدن به سیمان و شن و ماسه مخلوط می شود که حاصل ملاتی خمیری شکل و روان است. درصد مناسب اخلاط 5 تا 20 درصد وزن سیمان مورد استفاده می باشد. قبل از مصرف ملات روی بتن یک لایه چسب مالیده شود. چسب بتن را با آب مخلوط و رقیق شده آن به قسمت های خشک بتن اضافه می شود. هرچه ضخامت کمتر و یا فشار وارده بر آن بیشتر باشد مصرف چسب بتن بالا می رود و لازم است قبل از کار یک لایه از محلول چسب بتن به سطح زیرین مالیده شود در ضخامت های بالا استفاده از چسب بتن بصورت لایه لایه مناسب تر می باشد.

بهترین برند چسب بتن وویژگیهای آن:

چسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12   که توسط شرکت شیمی ساختمان در ایران تولید می گردد، به عنوان بهترین چسب های بتن آب بندی در بازار شناخته می شود. چسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12 دارای گواهینامه کیفیتISO9001 ISO14001 و OHSAS18001 می باشد.

چسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12 واسطه ای است قوی و چسبنده جهت تعمیرات و آب بندی منابع بتنی آب آشامیدنی، فاضلاب، استخر، نمای ساختمان و کفسازی محوطه ی کارخانجات، فرودگاهها و استادیوم ها، نصب سرامیک و سنگ.

 مقاومت در برابر نمک های یخ زدا، انعطاف پذیری استاندارد، عدم انقباض و در نتیجه کاهش ترک، با استفاده از چسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12

چسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12 ، مقاوم در برابر یخ زدگی در طول سالیان زیاد

 بالا بودن مقاومت چسبندگی ملات به بتن بدون استفاده از توری های فلزی، با استفاده ازچسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12

مقاومت سایشی، مکانیکی و خمشی فوق العاده و نیز کیفیت بالا برای آب بندی مخازن آب و استخر و حوضچه های صنعتی ، با استفاده از چسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12

چسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12 بصورت مایع بوده و ظاهری شیری رنگ دارند که پس از مصرف کاملاً بی رنگ می شوند. این محصولات در مقابل رطوبت ، سرما و گرما ، نور ، آتش و ضربه کاملا مقاوم بوده و عمر آنها همانند عمر سیمان در ملات می باشد. استفاده این محصولات در سازه ها ضمن صرفه اقتصادی ، باعث ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر سازه ، بالا رفتن سرعت عملیات ،سبک سازی نمودن سازه ها و آنتی باکتریال شدن سازه خواهد شد.

مقایسه با دیگر عایق ها :

استفاده از قیرو گونی و ایزوگام و دیگر محصولات نفتی جهت آب بندی و ایزولاسیون بعلت اشکالات عمده فنی ، فرسودگی سریع و خطرات ناشی از آن مثل سوختگی و نشت آلودگی منسوخ شده است. چسب بتن آب بند شیمی ساختمان SA12 جهت ایزولاسیون و آب بندی و مقاوم سازی مخازن ، استخرها ، سونا و جکوزی ، پشت بام ، سرویسهای بهداشتی ، آبنما ، نماهای بارانگیر ، چاله آسانسور ، انواع سقف (سیمانی ، سنگی ، آجری ، سفالی ، ایرانیت سیمانی و … ) ، محوطه سازی ، ساخت و آب بندی انواع بلوک ، جداول و موزاییک و تمامی سازه هایی که در مجاورت مستقیم با آب ، رطوبت ، عوامل جوی و UV خورشیدی هستند استفاده می گردند و بهترین جایگزین برای مواد نفتی ، قیر و گونی ، ایزوگام و پوشش های قدیمی استفاده می گردد.

منبع : https://kamyabclinic.ir/shop/%DA%86%D8%B3%D8%A8-%D8%A8%D8%AA%D9%86-sa12/