وان جکوزی چیست ؟ ابعاد ، مزایا و معایب آن ، فروش اقساطی وان جکوزی

وان و جکوزی چیست ؟ مزایا و معایب آن کدامند ؟

بیشتر ما لذت معلق بودن و دراز کشیدن روی سطح آب را تجربه کرده ایم حال میخواهد این اتفاق در دریا و رودخانه یا برکه افتاده باشد یا در حمام ، استخر یا وان های داخل منزلمان ، وان های جکوزی  نسل جدید و ارتقا یافته وان های قدیمی هستند که با امکانات جالبی مثل  پمپاژ آب برای ماساژ و مفصل های بدن از طریق دریچه های مختلف مجهز شده اند و لذت منزل لاکچری را در فضای کنونی به ما میدهند .

برای استفاده از تجهیزاتی مانند وان و جکوزی در حماتم های کوچک خودمون باید ترفند های دکوراسیون داخلی را بلد باشیم ، باید بدانیم که چگونه کابین دوش ، وان های مختلف و حتی جکوز هارو در این نوع حمام ها جایگذاری و از لذت استفاده آنها بهره ببریم 

وان و جکوزی

وان جکوزی از تجهیزات مدرن و لوکس هر خانه‌ای به حساب می‌آید. جکوزی های که در منازل آپارتمانی  استفاده می‌شوند نسبت به آن دسته از جکوزی‌های که در استخرها استفاده می‌شوند ساده تر می‌باشند.

در منازل، استخرها و هتل‌ها و باشگاه ها جهت ریلکس کردن،هیدرو تراپی، رفع تنش عصبی و عضلانی، با رعایت بهداشت و شستشو و ضدعفونی کردن تجهیزات و فضای داخلی وان جکوزی از آن استفاده می‌شود. به دلیل چرخش و دمای مناسب آب در وان جکوزی، یکی از مهم ترین کاربردهایش استفاده در حوزه‌ی پزشکی و سلامت می‌باشد.

ماساژدر زیر آب گرم یا هیدرو تراپی از جمله کاربردی ترین راه‌های موثر درکاهش دردهای عضلانی می‌باشد که این عمل به وسیله وان جکوزی امکان پذیر است. و همچنین ماساژ تراپی،جهت رفع خستگی و کاهش استرس از دیگر کاربردهای فوق العاده ارزشمند وان جکوزی می‌باشد. در بعضی موارد ورزشکارانی که آسیب دیده اند طبق دستور فیزیوتراپ باید جهت تسریع در فرآیندمحل آسیب دیده از وان جکوزی حمام استفاده کنند.

برای دیدن انواع وان و جکوزی از سایت آویژه طرح دیدن فرمایید 

وان‌های جکوزی در چند سال اخیر وارد بازار شده‌اند و احتمالاً اغلب شما نمونه‌های کوچک و بزرگی از آن را داخل استخرها و باشگاه‌های ورزشی دیده‌اید. برای استفادهٔ مداوم و روزمره در داخل منازل مسکونی وان های جکوزی در سایزهای مختلف خانگی نیز تولیدشده و به بازار عرضه‌شده‌اند و نکات خرید جکوزی و رعایت آن بسیار مهم است. این وان‌ها نسبت به وان های معمولی خیلی گران‌تر هستند و قابلیت نصب دوش را نیز ندارند.

شما می‌توانید در سرویس بهداشتی و حمام خود به‌جای وان ها، از وان جکوزی استفاده کنید. طول وان ها معمولاً استاندارد است که با قد یک انسان بالغ برابری می‌کند، اما وان های جکوزی می‌توانند فضای کمتری را به نسبت وان های معمولی اشغال کنند. همچنین در بعضی موارد که در حمام فضای کافی وجود دارد می‌توان از کابین دوش در کنار وان جکوزی استفاده نمود.

مزایا و معایب استفاده از وان  جکوزی

از جمله مزایای استفاده از وان جکوزی شامل موارد زیر می‌باشد:

-ابتدایی ترین مزیت وان جکوزی، مدرن سازی فضای ساختمان و استحمام است.

-چربی سوزی و کاهش وزن

-کاهش قندخون و فشار خون

-بهبود عملکرد قلب و عروق

-ماساژتراپی جهت تسکین دردهای مفصلی و عضلانی

-ریلکسیشن جهت رفع خستگی

– با افزایش دمای ماهیچه، به دلیل تماس با آب گرم باعث افزایش گردش خون و افزایش اکسیژن می‌شود.

-هیدروتراپیکه تحریک مویرگ ها را به دنبال دارد.

-تعریق و دفع سموم بدن

– خواب راحت‌تر و مفیدتر به دلیل افزایش دمای بدن

-انعطاف پذیری و افزایش قدرت و حرکت مفاصل و عضلات

-صرفه جویی در مصرف آب

معایب وان جکوزی در مقابل مزیت هایش بسیار اندک است،  که از جمله این معایب شامل :

– ایجاد بیماری‌های پوستی و باکتریایی در صورت عدم رعایت بهداشت. بنابراین در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشیدوان جکوزیکه قصد خرید آن را دارید ضد قارچ و باکتری باشد و مهم تر اینکه بعد از هر بار استفاده آن را به طور کامل شستشو و ضدعفونی کنید.

– استفاده از وان جکوزی برای زنان باردار به این دلیل که گرمای آب جکوزی برای جنین خطرناک می‌باشد و باعث ایجاد یک نوع اختلال عصبی در نوزاد می‌شود، توصیه نمی‌شود.

-سختی و مشکلات نصب و راه اندازی وان جکوزیکه به لوله و اتصالات مخصوصی نیاز دارد.

-افزایش دمای آب بیش از حد در جکوزی باعث سوختگی پوست می‌شود پس در هنگام استفاده باید با سنسورهای تهیه شده دمای آب را تنظیم کنید.

مدل‌ها و ابعاد رایج وان جکوزی

تفاوت در مدل‌ها و ابعاد وان‌های جکوزی به دلیل تفاوت در کاربردها، تجهیزات مورد استفاده درآن و شکل ظاهری و طراحی آنها می‌باشد.که بر این اساس به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

۱- جکوزی پیش ساخته که مستقیم به برق خانگی وصل می‌شود و نیازی به لوله کشی و اتصالات خارجی ندارد. و قابلیت جابه جایی دارد.

۲-جکوزی بادی که به صورت هوشمند طراحی شده و با داشتن کنترل دیجیتال ساده می‌توان تنظیمات دمای آب و تایمرآن را انجام داد.علاوه براین امکان جابه جای راحت و آسانی را دارد.

۳-وان جکوزی مدرن، با به کارگیری و افزودن تجهیزاتی مانند انواع لنزهای رنگی، استفاده ازجت های مدرن و قابل تنظیم، انواع سنسورهای کنترل، میزان و دمای آب و….می‌توان یک وان جکوزی مدرن و شیک را طراحی کرد و ساخت.البته این تفاوت ها باعث تغییر قیمت نیز می‌شوند.

جنس وان‌های جکوزی اکثرا از فایبرگلاس یا اکریلیک هستندکه مناسب جهت کاربرد در حمام منازل، استخرها، باشگاه و فضاهای سرباز مانند باغ‌ها و ویلاها می‌باشد. برای تزیین جکوزی از کاشی و سرامیک‌های مقاوم در طرح ورنگ‌های متفاوت استفاده می‌شود.

گنجایش و ظرفیت جکوزی شامل دونفره و چندنفره می‌باشد که جکوزی چندنفره با توجه به میزان ظرفیتش   که به صورت زوجی دو، چهار،شش،هشت و…. است، دارای ابعاد مختلفی می‌باشد، که این نوع از جکوزی بیشتر در محیط‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابعاد جکوزی در هنگام سفارش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که ابعاد سفارشی باید متناسب با ابعاد محل نصبمورد نظر، یکسان باشد. ابعاد جکوزی براساس کاربرد و مدل و شکل هندسی آن ها طراحی و ساخته می‌شود.

شرکت آویژه طرح نمایندگی رسمی انواع لوازم لوکس ساختمانی در خدمت شما عزیزان می باشد برای کسب اطلاع از قیمت ها و دیدن از مجموعه ما میتوانید به سایت آویژه طرح مراجعه فرمایید 

در ادامه‌ی مقاله، جهت آشنایی بهتر و کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با وان جکوزی تصاویری از مدل‌های زیبا در ابعاد مختلف قابل مشاهده است.

قیمت جکوزی شاینی مدل N-JA024 ابعاد 57*97*155

جکوزی N-JA024 ابعاد 57*97*155

  • جکوزی N-JA009جکوزی N-JA009 ابعاد 70*90*157
  • جکوزی N-JA031جکوزی N-JA031 ابعاد 60*75*170