واش بتن چیست و چه کاربردی دارد؟

محوطه یک ساختمان همانطور که در ابتدای ورودی خانه قرار دارد می تواند یکی از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های یک ساختمان به حساب آید و نظر هر شخصی را بعد از ورود به ساختمان به خود جلب کند. آنچه این مکان را شگفت انگیز و زیبا می کند موزاییک کف آن است. برای کفپوش از موزاییک های زیادی استفاده می کنند ولی یک از آن ها موزاییک واش بتن است که بسیار کاربردی است. برای آنکه بدانید موزاییک واش بتن چیست و چگونه خرید موزاییک ارزان با کیفیت بالا داشته باشید در ادامه این مطلب با خانه موزاییک همراه باشید.

موزاییک واش بتن یا همان موزاییک شسته چیست؟

موزاییک واش بتن یک کفپوش بتنی است که از مخلوط کردن موادی مثل روان کننده ها، سیمان و سنگدانه های رنگی رودخانه ای تشکیل شده است. لازم است بدانید در انواع موزاییک واش بتن با کیفیت از چسب بتن برای بیشتر شدن مقاومت آن استفاده می کنند. در این نوع موزاییک روی سطح آن از سنگ هایی تشکیل شده است که در صورت نامرغوب بودن موزاییک واش بتن این سنگدانه ها از سطح موزاییک جدا می شوند. اگر محصول آزمایشی با ضربه کمی شکسته شود یا سنگ های داخلی پس از شکستگی جدا شوند، کیفیت خوبی ندارد.

با توجه به این توضیحات حتما به شما عزیزان توصیه می کنیم برای خرید موزاییک ارزان و با کیفیت بالا حتما از نمایندگی های فروش موزاییک معتبر اقدام به خرید کنید. خانه موزاییک با چندین سال سابقه در فروش انواع موزاییک و کفپوش این اطمینان را به شما خواهد داد که در هنگام خرید کاملا رضایت شما را جلب خواهد کرد تا با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید.

آشنایی با انواع موزاییک واش بتن

در زیر به توضیح انواع موزاییک واش بتن می پردازیم.

  • موزاییک واش بتن آنتیک

موزاییک واش بتن آنتیک از سنگ ریزه ها و سنگ های معدنی تشکیل شده است. این محصول به لطف بافت یکنواخت و متراکم سنگدانه های معدنی، جذابیت و استحکام بیشتری نسبت به هر نوع موزاییکی داشته است. این نوع موزاییک برای زیباسازی وجذابیت پیاده روها نیز استفاده می شود. در آخرین مرحله ساخت موزاییک واش بتن آنتیک آن را برای داشتن یک سطح صاف با برس های سیمی شستشو می دهند.

  • واش بتن سنگ درشت

در این نوع موزاییک واش بتن از سنگ های متفاوت و متراکم تری نسبت به موزاییک واش بتن آنتیک استفاده می شود که در نتیجه از برجستگی های بیشتری روی سطح این موزاییک ایجاد می ‌شود. برای خرید موزاییک ارزان با کیفیت عالی و مواد تشکیل دهنده مرغوب می توانید به وب سایت خانه موزاییک مراجعه کنید.

  • واش بتن پرسی

در ساخت نوع پرس، 50 درصد اول قالب را با مخلوط آماده شده پر کرده و بقیه را با ماسه، سیمان و مقدار کمی آب پر کرده و متراکم می کنند. پس از فرآیند پرس، مخلوط غلیظ از قالب خارج شده و به مدت 24 ساعت در اتاق گرم خانه ( بخار) نگهداری می شود. بعد از انجام این عملیات سطح موزاییک واش بتن پرسی را شستشو می دهند. دستگاه پرس قوی منجر به تراکم و مقاومت بیشتر موزاییک می شود.

  • موزاییک واش بتن ویبره ای

برای ساخت این کفپوش ابتدا مخلوطی از سیمان، سنگدانه، پودر سنگ و آب را در قالب ریخته سپس روی میز ارتعاشی قرار می دهند تا حباب های داخل مخلوط در اثر لرزش از بین رفته و چگالی آن افزایش یابد. بعد از رسیدن موزاییک واش بتن به مقاومت نرمال خود از قالب خارج می شود و سطح برجسته ای پیدا می‌کند.

ویژگی های موزاییک واش بتن

  • موزاییک واش بتن مقاومت و طول عمر بالایی دارد و هزینه نگهداری آن به نسبت پایین است. واش بتن آنتیک در بین دیگر موزاییک های واش بتن به دلیل فاصله کم بین سنگ ها جای کمتری برای آلودگی و کثیفی دارد و به راحتی تمیز می شود.
  • موزاییک واش بتن در هنگام بارندگی و برف سطح لغزنده ای ندارد و به دلیل برجستگی ها و سطح ناهمواری که دارد بهترین نوع موزاییک به حساب می آید. با انتخاب واش بتن سنگ درشت این مزیت نیز افزایش پیدا می کند.
  • داشتن ظاهر زیبا و جذاب یکی از اصلی ترین ویژگی های موزاییک واش بتن نسبت به دیگر موزاییک‌های موجود در بازار است. Top of Form
  • Bottom of Form
  • زیرا سطح سه بعدی و برجسته موزاییک شسته شده حس طبیعت را با رنگ طبیعی سنگ به افراد منتقل می کند.
  • یکی دیگر از بهترین ویژگی های موزاییک شسته شده قیمت مناسب آن است. از این موزاییک می توانید برای زیباسازی محوطه حیاط یا باغ خود به راحتی جهت زیباسازی بیشتر استفاده کنید.
  • موزاییک واش بتن در برابر سرمای خیلی شدید و نفوذ آب کاملا مقاوم است.

خرید موزاییک ارزان واش بتن با کیفیت را از خانه موزاییک بخواهید. شما می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و با شماره تماس های موجود در سایت ما با کارشناسان فروش با تجربه مجموعه ما مشورت های لازم را برای خرید موزاییک واش بتن انجام دهید.

نحوه مشخص شدن موزاییک واش بتن با کیفیت

یکی از ساده ترین راه ها برای شناسایی موزاییک واش بتن با کیفیت انجام آزمایش ضربه زدن است. اگر موزاییک واش بتن بعد از زدن یک ضربه کوچک آسیب ببیند و یا بشکند باید بدانید آن موزاییک اصلا استاندارد نیست و کیفیت پایینی دارد و از مصالح بی کیفیت برای ساخت آن استفاده شده است. توجه به این نکته ضروری است که درساخت این موزاییک باید تناسب مواد رعایت شود.

برای اینکه مواد ساخت موزاییک به خوبی به یکدیگر حالت چسبندگی پیدا کنند حتما باید تناسب مواد به درستی اجرا شود تا موزاییک از استحکام بالایی برخوردار شود. دانه های رنگی به کار رفته در موزاییک باید به طور مساوی در تمام سطح موزاییک پخش شود. گاهی ممکن است نیاز به برش و استفاده از موزاییک برای برخی فضاها باشد، اگر هنگام برش بین لایه ها حباب هایی ظاهر شد، باید فکر کنید که موزاییک مورد نظر کیفیت مطلوبی ندارد.

کاربرد موزاییک واش بتن

با توضیحاتی که در قسمت بالای این مقاله از موزاییک واش بتن و ویژگی های آن به شما گفتیم حالا نوبت به کاربرد این موزاییک می رسد. در واقع می توان گفت از موزاییک واش بتن در هرجایی می توانید استفاده کنید. به طور مثال:

  • استفاده از موزاییک واش بتن در فضا هایی مانند روف گاردن و پشت بام، پارکینگ و تمامی جاده ها
  • حیاط و محوطه انواع ساختمان های چند منظوره از قبیل ویلا، برج و مجتمع های مسکونی از این موزاییک استفاده می کنند
  • در همه پیاده روها و مسیرهای عبوری انسان
  • استفاده از این نوع موزاییک در کارخانه های صنعتی، پالایشگاه ها، مکان های تفریحی، محوطه باغ ، تالار و …

هنگام خرید موزاییک واش بتن به چه نکاتی باید توجه کرد

  1. برای خرید واش بتن ابتدا باید فضای مورد نظر خود را دقیقا مشخص کنید، البته استفاده از این موزاییک در ساختمان های اداری و یا منازل مسکونی متفاوت خواهد بود. در محیط شلوغ آلودگی بیشتر خواهد بود پس توصیه می شود از موزاییک واش بتن رنگ تیره در این فضاها استفاده شود.
  2. نکته دوم که باید به آن توجه کنید موقعیت آب و هوایی است. البته این موزاییک ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند، اما در صورت قرار گرفتن در معرض سرمای مداوم، زود کیفیت خود را از دست می دهند.
  3. شما باید مساحت را به طور کلی اندازه گیری کنید، اگر قصد اجرای طرحی را دارید، آن را در نظر بگیرید و سپس اقدام به تهیه موزاییک واش بتن کنید. توصیه می شود یک مقدار بیشتر از نیاز خود موزاییک بخرید. اگر به طور تصادفی ترک خورده و شکسته شوند، بعد با کمبود موزاییک مواجه نخواهید شد.
  4. متناسب با فضایی که دارید ابعاد موزاییک خود را انتخاب کنید. در اتاق های کوچک بهتر است از موزاییک های کوچک برای جلوگیری از شلوغی استفاده شود.