هر انچه که باید در مورد لوله درز جوش بدانید

لوله های درزجوش بر خلاف لوله های مانیسمان دارای درز و شکاف هستند و شما جای جوش و اتصال این لوله را به راحتی مشاهده می کنید. برای ساخت این لوله از ورق های فولادی استفاده می شود که کاملا منعطف هستند و شود مورد نظر را به خود می گیرند. این لوله ها چون به کمک جوشکاری به هم متصل می شوند طول زیادی هم دارند. در صنایعی که حساسیت کار کمتر است این لوله می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. در خط تولید این لوله ورق به صورت استوانه درآمده و دو طرف آن به هم متصل می شود. این لوله در زمان استفاده فشار کمتری را تحمل می کند.

ورق هایی که برای ساخت این لوله ها استفاده می شوند ضخامت لازم را دارند و در زمان گرم شدن به راحتی منعطف می شوند تا شکل استوانه را پیدا کنند. اگر چه دوام این لوله کمتر است اما روکشی ضد زنگ دارد که مانع از پوسیدگی آن در مقابل رطوبت و حرارت و مواد شیمیایی می شود. تولید این لوله در سایز و قطرهای مختلف باعث شده تا سطح کاربری گسترده ای در صنایع داشته باشند. در واقع این لوله ها در ضخامت و نوع جوش و تست با هم تفاوت دارند و شما می توانید این موضوع را از ظاهر آنها به راحتی متوجه شوید و خرید خود را انجام دهید.برای خرید انواع لوله درز جوش با کیفیت مناسب کلیک کنید

ابعاد لوله درز جوش

تولیدی لوله درزجوش را با ابعاد مختلفی روانه بازار می کند بدین ترتیب دست مشتری برای انتخاب باز بوده و می تواند متناسب با نیاز و بودجه ای که دارد خرید را انجام دهد. هر چه طول و قطر لوله بیشتر می شود وزن آن هم افزایش پیدا می کند. در زیر به ابعاد پر فروش این لوله اشاره می کنیم:

  •  سایز 15 برابر است با ½ اینچ
  •  سایز 20 برابر است با ¾ اینچ
  • سایز 25 برابر است با 1 اینچ
  • سایز 32 برابر است با 1.1/4 اینچ
  • سایز 40 برابر است با 1.1/2 اینچ
  • سایز 50 برابر است با 2 اینچ
  • سایز 65 برابر است با 2.1/2 اینچ
  • سایز 80 برابر است با سایز 3 اینچ
  • سایز 100 برابر است با سایز 4 اینچ
  • سایز 125 برابر است با سایز 5 اینچ
  • سایز 150 برابر است با سایز 6 اینچ

قطر بیرونی لوله به صورت ماکزیمم و مینیمم بوده که از پشت تا پشت لوله در آن اندازه گیری می شود. قطر داخلی و خارجی لوله در زمان انتخاب آن اهمیت زیادی دارد. در واقع ضخامت لوله به صورت میلی متر محاسبه می شود و شما به کمک جدول می توانید ابعاد دقیق را به راحتی بدست آورید. این ابعاد کاملا دقیق و بر اساس استانداردهای جهانی هستند بدین ترتیب به کمک آنها شما می توانید انتخاب خوبی داشته باشید. وزن لوله ها بر اساس کیلوگرم محاسبه می شود تا شما بتوانید آمار و ارقام مشخصی را بدست آورید و خرید خوبی را هم تجربه کنید. برای خرید انواع لوله و اتصالات آهنی ساختمانی و صنعتی از آهن برتر کلیک کنید

تفاوت بین لوله درز دار و بدون درز

لوله های درزدار و بدون درز از جهات مختلفی با مهم تفاوت دارند و همین امر هم باعث شده تا هر کدام کارایی مختص به خود را داشته باشند. این تفاوت ها عبارتند از:

  • اولین تفاوت این لوله ها نوع مواد اولیه ای است که در ساختار آنها به کار می رود. در لوله مانیسمان یا بدون درز شمش فولادی به صورت یک تکه استفاده می شود اما در لوله درزجوش ورق های فولادی استفاده می شوند.
  • نحوه تولید این ۲ لوله با هم تفاوت زیادی دارد‌. در لوله درزدار ورق رول شده برش خورده می شود و سپس به کمک حرارت آن را به استوانه تبدیل می کنند که دو طرف آن باز است و توسط جوش آنها به هم متصل می شوند که شما درز و جوش را روی سطح لوله به خوبی مشاهده می کنید.
  • از تفاوت های دیگر این لوله ها می توان به طول آنها اشاره کرد. لوله های مانیسمان بیشتر طول ۶ متر دارند اما لوله درزجوش با طول بیشتر از ۶ متر هم تولید می شود.
  • دوام لوله مانیسمان بیشتر از لوله درزجوش است چون به صورت یکدست تولید می شود و می تواند فشار و رطوبت و حرارت را به خوبی تحمل کند.
  • لوله های درزجوش قیمت مناسب تری دارند چون تولید آنها با مواد اولیه ارزان قیمت صورت می گیرد.
  • در لوله های درزدار ضخامت دیوار همگن بوده و شما می توانید در خط تولید این ضخامت را به راحتی چک کنید.
  • استفاده از شمش فولادی در تولید لوله بدون درز باعث شده تا وزن بیشتری داشته باشد.

روش ساخت لوله درز جوش

لوله درزجوش دارای ساختاری منحصر به فرد بوده و دو طرف لوله توسط فرآیند جوش به یکدیگر متصل می شود. این لوله ها به روش های مختلف ساخته می شوند و در هر کدام کیفیت کار یکسان خواهد بود. اولین مرحله برای تولید باز کردن رول آهن بوده که برای برش آماده می گردد. لبه های رول قبل از شکل گیری به خوبی صاف شده و تراشیده می شوند تا سطحی صاف و یکدست پیدا کنند. پس از آن رول های صاف توسط دستگاه به پروفیل هایی گرد تبدیل می شوند و شما آنها را شبیه به استوانه ای بلند مشاهده می کنید که دو طرف آن کاملا باز بوده و باید توسط جوش متصل شود.

زمانی که لبه های لوله به هم نزدیک می شوند فرآیند فرم دهی سرد صورت می گیرد و سپس دو طرف لوله به صورت کاملا ایمن جوشکاری می گردد. جوشکاری تنگستن با گاز آرگون برای انجام این کار بهترین گزینه بوده که می تواند تاثیرات مثبت و ماندگاری را هم به همراه داشته باشد. پس از اتمام جوشکاری درز جوش از قسمت بیرون سمباده کشیده می شود تا اثری از آن باقی نماند. آنیل کردن و تنش زدایی هم در برخی مواقع کاملا ضروری می باشد. پس از آنیل کردن، لوله به قطر اسمی رسیده و صاف می شود. مارک زنی و برش در ابعاد استاندارد انجام می شود و سپس بسته بندی می تواند آخرین مرحله در تولید باشد که محصولات را به دست مصرف کننده می رساند. خرید بهترین و باکیفیت ترین اتصالات آهنی و فلزی از آهن برتر