معرفی کامل شستشوی تضمینی فرش

اگر می‌خواهید از شستشوی تضمینی فرش‌های خود اطمینان حاصل کنید، به شما توصیه می‌کنیم که به قالیشویی‌هایی مراجعه کنید که با طراحی وب قالیشویی و راه اندازی اپلیکیشن قالیشویی در جهت گسترده کردن خدمات خود می‌کوشند. از طرفی قالیشویی‌هایی که در جهت حفظ رضایت مشتری خود، از تجهیزات و مواد شوینده‌ی با کیفیت استفاده می‌کنند، به نظر مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب می‌باشند.

بدیهی است که تعداد مشتریان فراوان یک قالیشویی می‌تواند نشان از کیفیت بالای خدمات شرکت باشد، البته لزوماً این گونه نیست و بایستی فاکتورهای دیگری را جهت شستشوی تضمینی فرش خود نیز مدنظر داشته باشید. در مقاله پیشرو در خصوص مراحلی که یک شرکت معتبر جهت شستشوی تضمینی فرش طی می‌کند، صحبت کرده‌ام. با ما همراه باشید.

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی

  1. ابتدا در کارخانه فرش مورد نظر توسط متخصصین تحت کارشناسی قرار می‌گیرد و پس از مهر تأیید بر سلامت آن، وارد بخش شستشو می‎شود. چنانچه فرش ذکر شده دارای عیب یا نواقصی در این خصوص باشد، عیوب آن و هزینه‌های وارده به مشتری اطلاع داده می‌شود. در این مرحله چنان چه مشتری تصمیم بر اصلاح آسیب دیدگی‌ها بگیرد، این موضوع در برگه‌ی کارشناس ثبت می‌شود و در صورت تصمیم مشتری مبنی بر شستن فرش بدون اصلاح آسیب دیدگی‌ها، این موضوع نیز ثبت شده و در خصوص شستن فرش یا ارجاع آن به مشتری تصمیم گیری می‌شود.
  2. در مرحله دوم بایستی کلیه گرد و غبارهایی که در فرش وجود دارد، گرفته شود. پرسنل جهت انجام این کار، فرش را درون خاک گیر مکانیکی قرار می‌دهند. این دستگاه با چرخش دورانی خود، گرد و غبار را تماماً از فرش خارج می‌کند.
  3. در مرحله سوم کارکنان تست ثبات و پایداری رنگ‌های فرش را انجام می‌دهند.
  4. در مرحله چهارم فرش را از پشت و رو آبکشی می‌کنند و به اصطلاح کر اسلامی را انجام می‌دهند.
  5. در این مرحله جهت بر طرف نمودن لکه‌هایی که مربوط به چربی‌ها می‌باشند و غیر پایدار هستند، فرش توسط ماده‌ی شوینده ملایمی شسته می‌شود.
  6. در این مرحله کلیه لکه‌های پایدار آشکار می‌شوند.
  7. ریشه‌ها نیز همزمان با سایر بخش‌ها شسته می‌شوند.
  8. در این مرحله فرش را به کمک مواد شوینده استاندارد و متناسب با نوع فرش و الیاف‌های آن شسته و آبکشی می‌کنند.
  9. در این مرحله آب پر فشار به همراه پاروهای مخصوص، کلیه مواد شوینده‌ای که در بطن فرش، لا به لای الیاف و پرزها را گرفته، به طور کامل خارج کرده و همین عمل را از چند زاویه دیگر نیز تکرار می‌کنند. چنانچه مشتری درخواست کرده باشد، در این مرحله مواد ضد بید نیز به فرش زده می‌شود.
  10. در این مرحله آبگیری فرش انجام می‌گیرد که این کار را به کمک دستگاه مخصوص آبگیری غلطکی یا مکانیکی انجام می‌دهند. در این مرحله 80% تا 90% آب فرش شسته شده به طور کامل گرفته شده و فرش جهت رفتن به مرحله بعد آماده می‌شود.
  11. در این مرحله نیز فرش پس از تأیید ناظر، به محوطه باز کارخانه حمل شده و آن را در برابر نور آفتاب جهت از بین رفتن کپک و بید احتمالی پهن می‌کنند.