معرفی نسل جدیدی از خانه های پیش ساخته

هنگامی که بخش های مختلف یک ساختمان از قبل و در مکان دیگری ساخته شود سپس به محل مورد استفاده منتقل شده و مونتاژ گردد به آن خانه پیش ساخته گفته می شود. با توجه به قیمت پایین این سازه ها نسبت به دیگر انواع سازه و نیز تنوع بالای در طراحی و امکان جابه‌جایی این روزها با طرفداران زیادی مواجه شده و در بخش های زیادی از زندگی روزمره به کار گرفته می شوند. از مکانی برای زندگی اعضای خانواده گرفته تا گلخانه و ویلا های مجلل و تفرجگاه های توریستی از این سازه های پیش ساخته استفاده می شود.خانه های گنبدی نسل جدیدی از خانه های پیش ساخته هستند که خصوصیت ها و کاربردهای بسیاری دارند که سبب به کار گیری روزافزون از آن ها شده  است. در صورتی که علاقه مند می باشید که با نحوه ساخت و برتری خانه های گنبدی بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 سازه های گنبدی که ممکن میباشد آن ها را با نام خانه های اسکیمویی پیش ساخته نیز بشناسید، بسیار سبک بوده و مقاومت بالایی در برابر حادثه های طبیعی مانند ز لزله و آتش سوزی دارند.
خانه پیش ساخته گنبدی ضد ز لزله عایق حرارتی، رطوبت، سرما و گرما می باشد و در هزینه های مرتبط با مصرف انرژی صرفه جویی می نمایند. قطعات سازه های گنبدی پیش ساخته همگی در کارگاره تشکیل شده و بعد از آن برای نصب، به محل پروژه منتقل میگردد. نصب خانه پیش ساخته گنبدی فرایندی کم هزینه، سریع و آسان می باشد. علاوه بر کاربرد سازه گنبدی برای خانه های مسکونی می توان از خانه گنبدی برای ایجاد خانه های اقامتی و توریستی، ویلاهای شهرکی، سالن های ورزشی و … بهره برد.

ایگلو ویلا یکی از بهترین تولید کنندگان خانه پیش ساخته در کشور است که خانه گنبدی ایگلوویلا ثبت اختراع شده است. تولیدات شرکت علاوه بر استحکام و مقاومت بالا، به دلیل تولید انبوه ارزان قیمت و اقتصادی نیز هستند.

معرفی خانه پیش ساخته گنبدی

با شنیدن اسم خانه های گنبدی پیش ساخته اولین چیزی که به آن فکر میکنید چیست؟ گنبد . گنبدها یکی از پرکاربرد ترین بنا های انسانی میباشند که از گذشته تا به امروز در مکان های مختلفی از آن ها به کارگیری می گردد. احتمالا سقف های گنبدی را تنها در مسجد یا این که امامزاده  ها دیده باشید؛ ولی از این سقف ها به کارگیری های بیشتری هم می گردد. مثلا سقف برخی از خانه ها را به طور گنبدی و با کمک گنبدهای پیش ساخته می سازند.
خانه پیش ساخته گنبدی که بعضی از آن‎ها را خانه های اسکیمویی پیش ساخته نیز می خوانند بیشتر در بخش های گرم و کویری به چشم می خورند. چراکه معماری ساخت آنان به گونه ای شکل میگیرد که مانع از گرم شدن بیش تر از حد ساختمان در فصل های گرم سال می گردد ولی امروزه خانه پیش ساخته گنبدی علاقه مندان بیشتری پیدا کرده و در همه نقاط این خانه های گنبدی شکل به چشم میخورند. جهت آشنایی بیشتر با خانه های گنبدی به وبسایت ایگلو ویلا مراجعه نمایید. ایگلوویلا یکی از برترین برندهای ساخت خاانه پیش ساخته می باشد که در زمینه خانه گنبدی ثبت اختراع نموده است.

خانه پیش ساخته گنبدی مزایای بسیاری دارند:

  • مقاوم و ضد ز لزله میباشند.
  • عایق خوبی برای حرارت به شمار می روند.
  • هزینه  های حفظ و تعمیرات پایینی دارند.
  • حمل و نقل و فرآیند نصب راحتی دارند.

قیمت خانه پیش ساخته گنبدی به مصالح تشکیل دهنده آنان بستگی دارد. سازه های پیش ساخته اکثر اوقات از جنس بتن، و LSF می باشند.

شیوه ساخت خانه پیش ساخته گنبدی

روند ساخت خانه گنبدی ایگلو ویلا به این صورت می باشد که در ابتدا بر حسب متراژ زمینی که قرار می باشد ساختمان در آنجا قرار بگیرد، شکل و ابعاد این ساختمان طراحی می گردد. در این طراحی مجموع مواردی که در طراحی یک خانه ساده مورد دقت می باشد لحاظ میشود. مثلا تعداد اتاق ها، متراژ آشپزخانه، تعداد پنجره ها، محل قرارگیری در ورودی ساختمان و … همگی در طراحی لحاظ می گردند.
نقشه این ساختمان گنبدی به وسیله مهندسین ساختمانی ایگلو ویلا کشیده میشود. بعد از آن کل اجزای موردنیاز برای طراحی این پروژه طبق نقشه ساختمان در کارگاه ساخته می شود. در واقع کل قطعات خانه های گنبدی پیش ساخته در کارگاه یا این که کارخانه درست شده و بعد از آن در محل استقرار پروژه مونتاژ می گردند. این نوع به صورت ساخت ساختمان های مونتاژ در محل اعمال می شود.

جهت مشاوره با گروه مهندسی ایگلوویلا جهت خرید خانه پیش ساخته و یا آشنایی با خانه گنبدی ایگلوویلا کافی است با پشتیبان شرکت و یا شماره 09123107670 تماس گرفته و ثبت سفارش نمایید تا از تسهیلات خرید خانه پیش ساخته به صورت قسطی بهره مند شوید.  همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی آماده پاسخ گویی به شما همراهان گرامی هستند.

روند نصب خانه پیش ساخته گنبدی

بعد از اینکه همه قطعات مورد نیاز در کارخانه ساخته شد، فرآیند نصب خانه پیش ساخته گنبدی در محل پروژه شروع میشود. مطابق با نقشه ساختمان خطوطی بر روی زمین کشیده می شود که ریل  های اختصاصی بر روی این خطوط نصب میشوند. این ریل‎ ها با خاک، بتن یا این که آسفالت به زمین متصل می شوند .وظیفه آن ها نگهداری دیوار ساختمان  های گنبدی شکل پیش ساخته می باشد. مرحله بعدی نصب بیرونی اسم دارد که شامل نصب درب و پنجره ها و نمای بیرونی ساختمان می گردد.

 بعد از اینکه ترمیم نمای بیرونی به پایان رسید، می توان آن را به طور دلخواه رنگ و تزیین کرد. در آخرین مرحله از نصب خانه پیش ساخته گنبدی، بخش های داخلی ساختمان مانند دستشویی ، حمام، تجهیزات نور و روشنایی و … نصب می گردند.

کاربرد خانه پیش ساخته گنبدی

از این خانه پیش ساخته گنبدی شکل اکثر اوقات برای تشکیل ساختمان های ویلایی و منازل مسکونی در بعضی نقاط به کار گیری می گردد. در بسیاری از بخش های توریستی از این سازه  های گنبدی پیش ساخته برای تشکیل
اتاق های اقامتی نیز به کارگیری میشود. علاوه بر مورد های بالا از این بنا های گنبدی پیش ساخته می توان برای ایجاد سالن های ورزشی، تالار های کنفرانس، سالن همایش و …  گلخانه پیش ساخته به کار گرفت.

خانه پیش ساخته گنبدی ضد ز لزله می باشد

از سایر مزیت های سازه  های گنبدی پیش ساخته مقاومت بالای آن ها میباشد. همینطور گفته می شود این ساختمان  های گنبدی در مقابل حوادثی چون زمین لرزه نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. در بخش های ز لزله خیز خانه های اسکیمویی پیش ساخته علاقه مندان بیشتری دارند.

خانه پیش ساخته گنبدی عایق حرارتی  

بهینه سازی ساختمان از سایر هدف های به کارگیری از خانه پیش ساخته گنبدی به شمار می رود. پرهیز از هدر رفت انرژی در ساختمان  پیش ساخته که عایق حرارتی می باشند در هزینه های مرتبط با مصرف انرژی صرفه جویی می نماید.

هزینه نگهداری این بنا ها پایین می باشد

سطح به طور کامل صاف و یک پارچه این بنا های بتنی پیش ساخته مانع از خوردگی یا زدگی سقف و دیواره ها میگردد. همین امر هزینه تعمیرات و هزینه های مرتبط با نگهداری این خانه پیش ساخته گنبدی را کاهش میدهد.
حمل و نقل و نصب راحت
سهولت در حمل و نقل و فرآیند ساده نصب از ویژگی های اغلب بنا های پیش ساخته از جمله خانه پیش ساخته گنبدی به شمار می رود. نیاز به مصالح کمتر هم هزینه‎ های مرتبط با ساخت و ساز را کاهش میدهد و هم از پرداخت هزینه های اضافه برای حمل و نقل این مصالح خودداری می نماید.

در این مقاله درباره خانه گنبدی گفته شد

این سازه ها از نظر تکنولوژی و فناوری های به کار رفته بسیار مدرن و به روز هستند. مصالح متراژ و طراحی صورت گرفته برای این خانه ها اثر مستقیمی بر قیمت سازه خواهد داشت. در صورت تمایل به مشاوره کافی ست با شماره پشتیبانی شرکت ایگلوویلا 09123107670 تماس گرفته و مشاوره شوید.

منبع: https://igloo-villa.org