معرفی جامع انواع مدل های کانکس های پانلی تولید در ایران

کانکس‌ های پانلی با بکارگیری قطعات از پیش آماده شده که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، ساخته می‌شوند. گفتنی است که این کانکس‌ها از مقاومت فوق العاده‌ای برخوردار هستند که سبب یکنواخت نگه داشتن دمای داخل سازه خواهد شد و این موضوع به این دلیل است که در میان ضخامت‌ پانل‌ها، از فوم پلی‌یورتان استفاده شده که فشردگی آنها عایق شدن سقف کانکس پانلی را در پی دارد؛ البته ناگفته نماند که خرید کانکس و بکارگیری این وسیله دارای مزیت‌های مختلفی است که از جمله می‌توان به سرعت مناسب اجرا و وزن کم سازه اشاره کرد. حال ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی انواع مدل‌های کانکس پانلی صحبت کنیم تا اگر قصد خرید این وسیله‌ی پرکاربرد را دارید، با اطلاعات بیشتری اقدام نمایید.

خرید کانکس

معرفی انواع کانکس‌های پانلی

به طور کلی کانکس‌های نوع پانل به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که ما در این بخش قصد داریم توضیحات مختصری را برای هر کدام ارائه دهیم:

  • کانکس مونتاژ در محل

معمولاً این نوع کانکس‌ها با استفاده از ساندویچ‌های پانل یا همان دیوارهای پیش‌ساخته و بهمراه اسکلت فلزی در نظر گرفته می‌شوند. پر واضح است که خرید کانکس مونتاژ در محل هزینه‌ی کمتری دارد چرا که مراحل مونتاژ آن در محل صورت می‌پذیرد و در تعداد بسیار زیاد قابل تهیه است. ضمناً توجه داشته باشید که بیشترین کاربرد این نوع کانکس در موقعیت‌هایی مانند سایت‌های ساخت‌وساز و اسکان زائران، تجهیز کارگاه‌ها، ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی و… خواهد بود. همچنین اگر بخواهیم درباره‌ی مشخصات فنی این نوع کانکس‌ها صحبت کنیم، باید به موارد زیر بپردازیم:

  • جنس شاسی، ستوان‌ها و کلاف سقف پانل از ورق فولادی است.
  • رنگ کانکس سندلاست و کوره‌ای است.
  • برای سقف از ساندویچ شادولاین ورق گالوانیزه‌ی از پیش رنگ شده استفاده می‌شود.
  • دیوار پانل این نوع کانکس پلی اوریتان با دو ورق گالوانیزه است.
  • برای کف از شبکه‌بندی با استفاده از پروفیل و کف‌پوش پی‌وی‌سی به کار گرفته می‌شود.
  • سیستم روشنایی به شکل روکار و درب و پنجره از شیشه دوجداره و درجه یک است.
  • کانکس پیش مونتاژ شده

ممکن است در بعضی از موارد به دلیل افزایش کیفیت پانل کانکس به پیش مونتاژ کردن آن اقدام شود که در این صورت می‌توان با توجه به سایز دلخواه متقاضیان نوع مناسب این محصول پرکاربرد را تهیه کرد. گفتنی است که خرید کانکس از پیش مونتاژ شده دارای ویژگی‌های خاصی است که از جمله می‌توان به امکان نقل و انتقال راحت، هزینه‌ی نگهداری فوق العاده پایین، عایق بودن در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، قابلیت تمیز کردن با مواد شوینده و مواردی از این دست اشاره کرد.

ضمناً توجه داشته باشید که برای خرید پانل این نوع کانکس حتماً باید از مراکز معتبر اقدام شود تا هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر قیمتی در بهترین سطح باشند. همچنین توجه داشته باشید که از این نوع کانکس پانلی برای موقعیت‌هایی مانند تجهیز کارگاه، عابربانک، درمانگاه و اورژانس و… بکارگیری خواهد شد. ضمناً گفتنی است که در حال حاضر این نوع کانکس بیشترین تقاضا را به دلیل عدم صرف زمان بیش از اندازه برای ساخت و پیاده‌سازی دارد.

  • کانکس قابل گسترش

از جمله کانکس پانلی که بی‌نیاز به فوندانسیون است، کانکس قابل گسترش نام دارد که روی کامیون‌ها و انواع کشنده‌ها نصب می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع کانکس می‌توان به قابلیت گسترش آن‌ها از یک یا دو طرف اشاره کرد که فضای دوچندانی را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. همچنین گفتنی است که خرید کانکس با امکان گسترش برای کلاس‌های آموزشی، بیمارستان‌های صحرایی، دفاتر اداری و مواردی از این دست بکار گرفته می شود که برای این منظور توصیه‌ی اکید داریم که از مراکز معتبر بهره‌مند شوید تا کیفیت پانل در نظر گرفته شده در این نوع کانکس در حد ایده‌آل باشد.

در خصوص این نوع کانکس‌ها می‌توان گفت پانل دیوار در حالت عادی از عرض 2.4 متر برخوردار است که اگر به شکل گسترش داده شده استفاده شود تا 7.5 متر افزایش می‌یابد. البته پر واضح است که با توجه به نیاز مشتریان این اندازه‌ها ممکن است از 4 الی 12 متر متغییر باشند و در واقع این ویژگی کانکس‌ها بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. به طور کلی از ویژگی‌هایی این کانکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به سرویس.
  • قابلیت بکارگیری در شرایط دشوار.
  • مقاومت عالی در برابر شرایط مختلف جوی.
  • امکان سفارش‌سازی.
  • امکان نصب تجهیزات رادیویی.
  • و…
  • کانکس قابل گسترش سیار

نوع دیگری از کانکس پانلی وجود دارد که علاوه بر چرخ به جهت جابجایی، قابلیت گسترش داشته و از یک یا دو طرف امکان قرار دادن فضای لازم به افراد را می‌دهد. ضمناً این نوع کانکس از امکاناتی مانند تانکر آب، سرویس بهداشتی، سیستم گرمایشی و سرمایشی و مواردی از این دست را داراست که به همین دلیل به راحتی می‌توان از آن برای موقعیت‌های مختلف از جمله فروشگاه، کانکس‌های بحران، بیمارستان صحرایی و… استفاده کرد. ضمناً گفتنی است که این کانکس‌ها بر روی انواع کشنده‌ها و کامیون‌ها قابل نصب هستند که این موضوع سبب شده تا مجموعه‌های مختلفی از این محصول نهایت استفاده را ببرند.

البته در کنار این کانکس‌ها، کانکس سرویس بهداشتی معلولین نیز وجود دارد که بنا به نیاز مجموعه‌ها و افراد قابل تهیه هستند که طبیعتاً پر واضح است که کانکس پانلی سرویس بهداشتی دارای ویژگی‌های خاصی است که برای بررسی این محصول کافی است که از مراکز معتبر استفاده نمایید.

دیگر انواع کانکس پانلی

پر واضح است که قیمت پانل در تعیین هزینه‌های خرید کانکس موثر است و این موضوع در دیگر مدل‌های مختلف کانکس نیز وجود دارد. حال اجازه دهید در کنار موارد عنوان شده به مدل‌های پرکاربرد اشاره کنیم:

– کانکس مسکونی.

این نوع کانکس همه‌ی انواع کانکس از جمله مسکونی، ویلایی و خانه‌های از پیش ساخته شده را در بر می‌گیرد و بهترین مزیت‌های این نوع کانکس پانلی دارا بودن امکانات رفاهی آنهاست.

– کانکس خدمات شهری.

این نوع کانکس نیز برای ارائه انواع خدمات به مردم است که می‌توان به مواردی مانند کانکس فروشگاهی، فست‌فود، ایستگاه اتوبوس، گیت حراست و… اشاره کرد.

– کانکس کارگاهی.

نوع دیگری از خرید کانکس برای استفاده در کارگاه‌های ساختمانی و… انجام می‌شود که معمولاً این نوع کانکس‌ها از نوع از پیش ساخته هستند و از لحاظ قیمتی در پایین‌ترین سطح قرار دارند.

گفتنی است که در کنار این موارد می‌توان به کانکس سفارشی و اداری نیز اشاره کرد که با توجه به نیاز مجموعه‌ها قابل تهیه هستند اما موضوع بااهمیت اینجاست که برای انواع مدل‌های کانکس پانلی، باید به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد تا بتوان با بهترین شرایط این نوع محصولات را خریداری نمود. حال اجازه دهید در انتهای این مقاله به یک مجموعه مناسب در این خصوص اشاره کنیم که می‌توانید کانکس‌های دلخواه‌تان را با کمترین دغدغه تهیه نمایید.

بزرگ‌ترین تولید کننده ساندویچ پانل ها در مشهد

حال با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله، چنانچه نیاز به خرید کانکس، پانل دیواری یا ساندویچ پانل دارید، طبیعتاً باید از بهترین تولید کننده‌ها استفاده کنید که برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که از مجموعه آریا بارون توس که با استفاده از برترین تکنولوژی‌ها به تولید این مصالح اقدام می‌کند، بهره‌مند شوید.

گفتنی است که از مزایای بکارگیری این مجموعه می‌توان به دسترسی به انواع کانکس، کیفیت عالی و قیمت جذاب اشاره کرد. ضمناً مجموعه‌هایی که در مشهد قصد تهیه انواع کانکس را دارند، به راحتی می‌توانند با شرکت آریا بارون توس در تماس باشند که برای این منظور کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده استفاده شود.