معرفی برخی از برندهای معتبر لوله و اتصالات ساختمانی

لوله و اتصالات ساختمانی یکی از مهم‌ترین ابزارآلات ساختمانی هستند که برای ساختن یک ساختمان حتماً به آن‌ها نیاز است. شرکت‌ها و برندهای معتبری درزمینهٔ تولید لوله ساختمانی فعالیت می‌کنند. کیفیت و قیمت محصولات برندهای مختلف باهم برابر نیست. به همین دلیل افرادی که قصد خرید لوله و اتصالات ساختمانی دارند، ابتدا باید به‌خوبی با این برندها و محصولات آن‌ها آشنا شوند. استفاده از لوله‌های بی‌کیفیت دردسرهای زیادی را در آینده به وجود خواهند آورد، به همین دلیل کیفیت این محصولات بسیار حائز اهمیت است. شرکت‌های ایرانی زیادی نیز وجود دارند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و محصولات مرغوب و باکیفیتی تولید می‌کنند. شناخت بهتر این شرکت‌ها و محصولات آن‌ها کمک زیادی به افراد می‌کند تا بهترین و باکیفیت‌ترین لوله ساختمانی را خریداری کنند. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از برندهای معتبر لوله و اتصالات ساختمانی آشنا کنیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

اهمیت استفاده از لوله و اتصالات ساختمانی در ساخت‌وساز

همان‌طور که می‌دانید، در ساختمان‌های امروزی پخش و توزیع درست آب گرم و سرد در بخش‌های از ساختمان و همچنین سیستم فاضلاب‌کشی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. برای توزیع آب در خانه، از لوله ساختمانی و اتصالات مختلفی استفاده می‌شود که کیفیت و جنس آن‌ها تأثیر بسیار زیادی بر کارایی آن‌ها دارد. استفاده از لوله و اتصالات باکیفیت می‌تواند از خسارت‌های احتمالی در آینده بکاهد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. معمولاً برای لوله‌کشی توزیع آب، سیستم فاضلاب، لوله‌کشی پکیج‌های داخل خانه و… از لوله‌های با جنس‌های مختلف استفاده می‌شود که هرکدام از آن‌ها دارای یک‌سری ویژگی هستند.

قیمت لوله‌های ساختمانی به‌شدت به جنس آن‌ها بستگی دارد. معمولاً لوله و اتصالات را از جنس موادی مانند فولاد، پلاستیک، آلومینیوم، مس، برنج و… تولید می‌کنند. با توجه به کاربردی که این لوله‌ها دارند، از آن‌ها در قسمت‌های مختلف یک ساختمان استفاده می‌شود.

معرفی برخی از برندهای معتبر لوله در ایران

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، در داخل ایران چندین برند معروف تولیدکنندهٔ لوله و اتصالات فاضلاب وجود دارد که کیفیت محصولات آن‌ها باهم برابر نیست. به همین دلیل افرادی که قصد خرید این محصولات را دارند خوب است ابتدا با این برندها آشنا شوند و سپس یکی از بهترین‌های را برای خرید لوله ساختمانی انتخاب کنند. ازجمله برندهای معروف تولیدکنندهٔ لوله و اتصالات ساختمانی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برند معروف آذین لوله

آذین لوله جزو برندهای معروف تولیدکنندهٔ لوله ساختمانی در ایران است که به دلیل کیفیت بالای محصولاتش، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان داشته باشد. آذین لوله یکی از زیرمجموعه‌های شرکت گیتی پسند اصفهان است. این برند با بهره‌گیری از ماشین‌آلات صنعتی مدرن و دانش روز دنیا، اقدام به تولید لوله و اتصالات ساختمانی کرده‌است. محصولات این شرکت مطابق با استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند و به همین دلیل کیفیت آن‌ها تضمین‌شده است.

ازجمله محصولات برند آذین لوله می‌توانیم به مواردی همچون لوله و اتصالات ساختمانی پلی‌پروپیلن اشاره کنیم که در انواع یک لایه و سه‌لایه تولید می‌شوند. لوله‌هایی که این برند تولید می‌کند، بیشتر به رنگ سبز و سفید هستند. یکی از باکیفیت‌ترین محصولات این شرکت، لوله‌های سه‌لایه است که نسل جدیدی از لوله‌های ساختمانی هستند. ازجمله ویژگی‌های خوب لوله آذین می‌توانیم به مواردی همچون کاهش ضریب انبساط طولی و عرضی، عدم نفوذ اکسیژن، عدم تغییر شکل ظاهری، دوام و ماندگاری بالا، طول عمر بالا و… اشاره کنیم. این برند دارای گواهی بهداشت از کشور انگلستان و استاندارد ایزو از آلمان است. از دیگر افتخارات این شرکت، دارابودن گواهی انطباق محصول با استانداردهای روسیه و اروپا است.

  • برند لوله نیوپایپ

یکی دیگر از برندهای معروف و معتبر که درزمینهٔ تولید لوله ساختمانی و اتصالات فعالیت می‌کند، برند نیوپایپ است. این برند نیز زیرمجموعهٔ شرکت گیتی سند اصفهان است که توانسته است محصولات ساختمانی باکیفیتی تولید کند. این برند برای تولید و ساخت محصولات خود، از دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مدرن استفاده می‌کند. علاوه‌بر این برند، نیوپایپ جزو اولین و معروف‌ترین برندهای تولیدکنندهٔ لوله‌های پنج‌لایه در داخل ایران است. محصولات این شرکت به دلیل کیفیت بالایی که دارند، طرفداران زیادی در داخل کشور دارند.

ازجمله ویژگی‌های خوب محصولات این شرکت می‌توانیم به مواردی همچون دوام و ماندگاری بالا، تحمل فشار و دمای زیاد، ایمنی و بهداشت بالا، قیمت مناسب، عدم تغییر شکل در اثر جریان آب گرم و… اشاره کنیم. لوله نیوپایپ در تمامی سیستم‌های انتقال آب ازجمله آبریزها، لوله‌کشی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، لوله‌کشی آب سردوگرم و… کاربرد فراوان دارند. این شرکت نیز دارایی استاندارها و گواهینامه‌های بین‌المللی زیادی است و به همین دلیل کیفیت محصولات آن تضمین‌شده است.

  • برند لوله پیمتاش

یکی دیگر از برندهای معروف تولیدکنندهٔ لوله ساختمانی و اتصالات، برند لوله پیمتاش ترکیه است. این برنده باسابقهٔ ۴۰سالهٔ تولید انواع لوله و اتصالات ساختمانی توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان داشته باشد. ازجمله محصولات پرمصرف این شرکت می‌توانیم به مواردی همچون شیرآلات، انواع لوله و اتصالات ساختمانی اشاره کنیم. برای تولید این محصولات از انواع مواد پلاستیکی مختلفی مانند UPVC، UHPVC، HDPE، PP و ABS استفاده می‌کند. برند پیمتاش یک شرکت بین‌المللی معروف درزمینهٔ تولید محصولات پلیمری محسوب می‌شود که کیفیت و کارایی محصولات آن بسیار بالاست.

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که لوله ساختمانی یکی از مهم‌ترین تجهیزات در ساخت‌وساز محسوب می‌شود و به همین دلیل کیفیت آن بسیار حائز اهمیت است. برندها و شرکت‌های زیادی درزمینهٔ تولید لوله و اتصالات ساختمانی فعالیت می‌کنند که کیفیت محصولات آن‌ها باهم یکسان نیست. به همین دلیل انتخاب یک برند خوب برای خرید لوله و اتصالات ساختمانی از اهمیت زیادی برخوردار است. در داخل ایران نیز شرکت‌ها و برندهای زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند که معروف‌ترین آن‌ها شرکت‌های لوله آذین، پیمتاش، نیوپایپ، یزد و… هستند. کیفیت محصولات این شرکت‌ها تضمین‌شده است و به همین دلیل توانسته‌اند از سایر رقبای خود جلو بزنند. از محصولات این شرکت‌ها می‌توان برای لوله‌کشی آب سردوگرم، دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی، سیستم فاضلاب و… استفاده کرد.