مدل های پله دوبلکس

مدل های پله دوبلکس

پله دوبلکس ها توانسته اند که باب میل اکثر سلیقه های ایرانی در بیایند.به این معنی که هر کارفرمایی را که قصد اجرای یک نوع راه پله را داشته باشد با مشاهده در بین انواع مدل های پله دوبلکس از جمله چوبی،سنگی،فلزی یا شیشه ای بالاخره تسلیم زیبایی یکی از این انواع خواهد شد.ولی امروزه روز به دلیل تنوع در طرح ها سازندگان پله با اجرای مدل های ترکیبی سعی در جذب بیشتر احاد جامعه دارند به این منظور پله های گرد و صاف را در فضاهایی که نقشه خوبی ندارند. یعنی مقدار فضای اختصاص داده شده به اجرای راه پله یا دارای قناصی می باشد یا بسیار کوچک است با هم ترکیب می کنند که ماه عسل کار از دید بیننده بسیار جذاب و شکیل خواهد بود.

حال اگر فرم و حالت پیچش مدل های پله دوبلکس را کنار هم بگذاریم. به این معنی که راه پله های گرد انواع و اقسامی دارند که بعضی اوقات بابت این زاویه چرخششان به دسته بندی مدل ها نوع متریال های به کار رفته در سایر جزئیات ساخت پله می باشد.مثلا اگر کف پله ها چوبی باشند در دسته بندی چوبی قرار می گیرند. و نصاب آن ها در حوضه کاری خودش کاملا متفاوت تر از یک نصاب کف پله سنگی عمل خواهد کرد.حتی متریال ها و ابزار آلات های صنعتی هم که در فیکس کردن این متریال به کف پله ها استفاده می کنند. کاملا با یکدیگر متفاوت خواهد بود.اگر بخواهیم تفاوت قیمتی این دو مواد چوب و سنگ را نادیده بگیریم.ولی اجرت نصاب هر کدام کاملا با آن دیگری متفاوت خواهد بود.چون مقدار وقتی که هر یک برای به ثمر نشستن کارشان می گذارند. با هم تفاوت خواهد داشت.

بهترین نوع پله دوبلکس ترکیبی کدام است؟

پیشنهاد پله گرد نوربخش این است که راه پله ای که شاسی اصلی آن از آهن ساخته شده باشد از لحاظ ماندگاری و استحکام و حتی کمبود لرزش در حین راه رفتن افراد در طول مسیر با فاصله بسیار زیادی از سایر متریال های دیگر عملکرد بهتری خواهد داشت.بعد از آن نوبت به پوشش سطح کف پله ها می رسد که چوب در فضای داخلی منزل عملکرد مطلوب تر و حس گرمی بیشتری دارد. ولی در فضاهای بیرونی ساختمان مثلا حیاط یا بالکن خانه سنگ ماندگاری بیشتری در برابر عوامل طبیعی خواهد داشت و دیر تر از پای درخواهد آمد. حال برویم به سراغ نرده دور که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

نرده پله دوبلکس:

در انتخاب نرده دور تا حدی بودجه کارفرما که برای این کار لحاظ کرده است تاثیر گذار است و استفاده از هر یک از نرده های پله دوبلکس مزیت ها و معایب های خاص خودش را دارد مثلا نرده های شیشه ای همیشه باید با یک دستمال پشت سرشان باشید. و اکثر اوقات را به تمیز کردن آن بپردازید. ولی توصیه پله گرد نوربخش استفاده از نرده های فلزی مدرن با هندریل های چوبی می باشد. چون با دست گرفتن از چوب هیچ آسیبی بر عکس فلز به دست شما وارد نخواهد شد و تنوع بالای مدل های پله دوبلکس در نرده را هم خواهید داشت.

عیب اصلی سازه پله دوبلکس چیست؟

سرگیر بودن پاگرد پله معلق و لرزش کف پله های آن اصلی ترین عیب این سازه دکوراتیو می باشد که البته اگر توسط گروهی با تجربه و مهارت کار طراحی و ساخت صورت گرفته باشد. به خودی خود این عیب ها ناپدید می شوند.