مدل های به روز سقف شیبدار + عکس

پیشرفت تکنولوژی و تنوع سلایق افراد در زمینه ساختمان‌سازی باعث شده است تا امروزه شاهد سبک‌های مختلفی از ساختمانهای مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی و درمانی باشیم. در این راستا با بهره‌گیری از انواع سقف شیروانی، جلوه خاصی به فضای داخلی و خارجی محیط می‌بخشند. بدین صورت که بنا به درخواست صاحبان املاک سقف شیبدار تک شیب، سقف شیبدار 2 شیب، سقف شیروانی و غیره ساخته می‌شوند. در گذشته معمولاً انواع سقف شیبدار در مناطق دارای آب‌وهوای معتدل و مرطوب و همچنین میزان بالای بارش شدید باران طراحی و اجرا می‌گردید. اما هم اکنون در اقصی نقاط کشور، شاهد طراحی و احداث ساختمان با سقف شیبدار هستیم. عمدتاً بیشترین میزان استفاده از سقف و پوشش سقف شیبدار به ویلاها و منازل ویلایی با متراژ بالا، اختصاص یافته است. اما در محیط‌های کوچک نیز می‌توانید با اعمال تغییراتی در نحوه ساخت‌و‌ساز، ساختمان با سقف‌های منحصر‌به‌فرد و شیبدار احداث کرد. در واقع انواع سقف شیروانی از سبک‌های نوین ساختمان‌سازی در مناطق مختلف آب‌وهوایی است که تا به‌حال نظر بسیاری از افراد را به خود معطوف ساخته است. شما نیز اگر قصد بازسازی، نوسازی و احداث ساختمان جدید دارید؛ می‌توانید ضمن آشنایی با انواع گوناگون سقف‌های شیبدار متناسب با نوع آب‌وهوا، ابعاد محیط و تعداد طبقات و واحدهای موردنظرتان نسبت به اجرای این نوع از سقف‌های به‌روز مانند آردواز اقدام نمایید. 

image_1656251667.png

سقف شیبدار چیست؟

به‌طور کلی سقف‌هایی که از یک یا چند طرف شیب دارند؛ سقف شیبدار نامیده می‌شوند. در این‌خصوص، کیفیت ساخت و اجرای انواع سقف شیروانی با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان متفاوت است. چرا که هر یک از آنها با هدف خاصی دست به انجام این کار می‌زنند و براساس توان مالی خود مصالح، تجهیزات و دکوراسیون خاصی را در داخل ساختمان و بیرون از آن اجرا می‌کنند. به‌همین سبب براساس این مؤلفه‌ها و نحوه اجرای قیمت سقف شیبدار به نسبت افزایش یافته یا کاهش می‌یابد. از این‌رو هنگام تهیه مصالح و ملزومات این نوع از سقف، نظیر پوشش سقف شیبدار ابعاد محیط و توان مالی‌تان را مدنظر قرار دهید و با توجه به آن مناسب‌ترین مدل را از بین سقف‌های شیبدار انتخاب کنید. در سال‌های اخیر بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات ساختمان‌سازی، اقدام به طراحی و اجرای انواع سقف شیروانی در کشور نموده‌اند. به‌طوری‌ که متقاضیان استفاده از این نوع سقف، به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند خانه، مغازه، مجتمع، فروشگاه زنجیره‌ای و غیره را براساس سلیقه و نیازشان احداث کنند. در این راستا شرکت آرمان پوشش با ارائه سقف‌های مختلف نظیر سقف شیبدار 2 شیب، سقف شیبدار تک شیب، شینگل و غیره تا به‌حال توانسته نیاز بسیاری از کاربران خود را در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای بناهای مختلف برطرف سازد. به شما  پیشنهاد می‌کنیم جهت بهره‌مندی از خدمات این مجموعه باتجربه، خلاق و به‌روز به آدرس armanpooshesh.com مراجعه نمایید و از خدمات با کیفیت آنها که حاصل سال‌ها فعالیت و تجربه است؛ استفاده کنید.

دلایل استفاده از سقف‌های شیبدار در ساختمان

همواره دلایل مختلفی برای ساخت ساختمان با سقف شیروانی وجود دارد. که از بین آنها می‌توان به مناطق دارای آب‌وهوای بارانی اشاره کرد. در مناطق شمال، شمال غرب و شمال شرق کشور، میزان بارش باران و برف بیش از سایر بخش‌ها است. به‌همین جهت بیشترین میزان ساخت انواع سقف شیروانی به این مناطق، اختصاص یافته است. البته دلایل مختلف دیگری نظیر ایجاد تنوع در ساختمان‌سازی، نیاز صاحبان محیط‌های مسکونی و تجاری و همچنین تولید ایده‌های خلاقانه در ظاهر ساختمان متناسب با نوع کاربری برای استفاده از انواع مختلف سقف شیبدار وجود دارد.

سقف شینگل؛ محبوب‌ترین و پرکاربردترین سقف شیبدار در دنیا

سقف‌های شیبدار انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم. اما در این میان، سقف شیبدار شینگل به دلیل تنوع در طرح و رنگ و همچنین استحکام بالا از محبوبیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان برخوردار هستند. به گونه‌ای که در سال‌های اخیر، شاهد افزایش تقاضا و احداث انواع سقف شیروانی شینگل در کشور هستیم. نصب سریع، آسان، بدون دردسر و ماندگاری بالا از دیگر مزایای سقف‌های شیبدار شینگل است که موجب افزایش ارزش اقتصادی و جایگاه این نوع از سقف شیبدار شده است. به دلیل اینکه این نوع سقف از جنس آسفالت است با تمامی شرایط آب‌وهوایی سازگاری دارد و طول عمر آن نیز به نسبت بیشتر از سایر مدل‌های سقف شیبدار تک شیب و سقف شیبدار 2 شیب است.

image_1656251825.png

انواع سقف شیروانی

با توجه به نوع مصالح، نحوه طراحی و کاربری محیط‌ها، انواع مختلفی از سقف‌های شیبدار وجود دارد و براساس نیاز و خواسته افراد به مرحله اجرا می‌رسد. در این‌ خصوص انواع سقف شیروانی متناسب با نوع مصالح و نحوه اجرا به قرار زیر است:

1- سقف شیروانی مدرن

این نوع از سقف‌های شیبدار با استفاده از جدیدترین و بهترین تکنیک‌های دکوراسیون داخلی و خارجی طراحی و اجرا می‌شوند. به‌همین سبب اغلب در ساختمان ویلایی با وسعت بالا کاربرد دارند. خاطر نشان می‌شود که پوشش سقف شیبدار مدرن نیز با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ساختمان‌سازی کیفیت، کارآیی و طول عمر بالایی دارد و جلوه زیبایی به فضای داخلی و بیرونی ساختمان‌ها می‌بخشد. البته به یاد داشته باشید که هزینه طراحی و اجرای سقف‌های شیروانی مدرن به نسبت بیشتر از سایر مدل‌ها است و ساختمان‌های ویلایی نیز به دلیل متراژ بالا، موجب افزایش قیمت سقف شیبدار مدرن می‌شوند.

2- سقف شیبدار فلزی

سقف‌های شیبدار فلزی بسیار سبک هستند و مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب‌وهوایی دارند. وزن سبک این نوع از سقف شیروانی سبب شده تا به راحتی نصب شود و جلوه زیبایی به محیط ببخشد. معمولاً از ورق‌های آلومینیوم و استیل برای ساخت سقف‌های شیبدار فلزی، استفاده می‌شود. نکته قابل توجه اینکه این سقف‌ها بعد از گذشت مدتی به دلیل نوع شرایط آب‌وهوایی تغییر شکل و رنگ می‌دهند و تنوع کمتری نسبت به سایر انواع سقف شیروانی دارند.

3- سقف شیبدار تک شیب

این سبک از سقف‌های شیبدار فقط در یک جهت شیب دارد و به‌همین سبب سقف شیروانی تک شیب، نامیده می‌شود. بدین صورت که یکی از دیوارهای عرضی ساختمان بلندتر از دیوارهای طولی است و با توجه به شیب ساختمان دو دیوار طولی از ارتفاع زیاد به کم کاهش پیدا می‌کنند. تا بر این اساس، سقف شیبدار در یک جهت قرار بگیرد و تمام قسمت‌های ساختمان را بپوشاند. البته گاهی اوقات شیب ساختمان روی دیوارهای طولی قرار داده می‌شود و انجام این‌گونه شیب‌بندی‌ها با توجه به نوع طراحی، دکوراسیون و نظر مهندسین معمار صورت می‌پذیرد. این مدل از سقف، معمولاً در خانه‌های ویلایی و خانه باغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- سقف شیبدار 2 شیب

برخلاف مدل قبل، این نوع از سقف‌های شیبدار در دو سمت شیب دارد. که با توجه به شرایط آب‌وهوایی، نحوه طراحی و نیاز افراد، شیب‌ها در قسمت طولی یا عرضی سقف ساختمان قرار می‌گیرد. بدین نحو که دو دیوار طولی را از وسط به دو قسمت مساوی یا نامساوی تقسیم می‌کنند و این بخش به‌عنوان بالاترین حد سقف تعیین می‌شود. پس از آن با توجه به ارتفاع دو دیوار دیگر شیب ساختمان اندازه‌گیری شده و سقف روی آن قرار خواهد گرفت.

5- سقف شیبدار چهاربر

این مدل از انواع سقف شیروانی در چهار سمت شیب دارد. بدین ترتیب که شیب در چهار سمت روی دیوارهای اصلی ساختمان قرار می‌گیرد و شیب سقف دیوارهای روبروی هم با یکدیگر برابر است. سقف‌های شیبدار چهاربر از شیب ملایم برخوردار هستند و شیب آنها نسبت به مدل‌های تک شیب و 2 شیب کمتر است. به این گونه از سقف های شیبدار، سقف فرانسوی نیز گفته می شود و پوشش سقف شیبدار چهاربر بسیار زیبا بوده و موجب افزایش جذابیت دکوراسیون داخلی و خارجی آن می‌گردد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این نوع از سقف شیروانی در مقابل بارش سنگین برف و باران آسیب‌پذیر است و ممکن است موجب نشست سقف یا آسیب به بعضی از قسمت‌های آن شود.

6- سقف شیبدار چوبی

این سبک از سقف‌های شیروانی اغلب در مناطق شمالی ایران و کشورهای اروپایی اجرا می‌شود. با توجه به اینکه چوب از مصالح اولیه این نوع از سقف است؛ به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد و با کمترین هزینه می‌توان سقف‌های شیبدار چوبی را درست کرد. البته باید گفت که در گذشته آسیب‌پذیر بودن چوب در برابر حرارت و آتش موجب بروز مشکلاتی برای ساکنین می‌گردید. اما امروزه با استفاده از روکش‌های چوبی و مصالح مقاوم در برابر آتش و سایر حوادث غیرمترقبه، کیفیت، کارآیی و دوام این مدل از انواع سقف شیروانی تا حد قابل توجهی افزایش یافته است.

مزایای استفاده از سقف‌های شیبدار

استفاده از سقف‌های شیبدار مزایای فراوانی را برای صاحبان محیط‌های مسکونی، تجاری، اداری، رفاهی و ورزشی به‌همراه دارد. که ضمن آشنایی با این مزایا اشتیاق افراد برای استفاده از این نوع از سقف بیشتر خواهد شد. بعضی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزایای استفاده از سقف‌های شیبدار به‌شرح زیر عبارتند از:

  • عدم جمع شدن آب باران و برف روی پشت بام.
  • برطرف نمودن مشکلات ناشی از ایزوگام و لوله‌گذاری در سقف، جهت خروج آب‌های روی پشت بام.
  • عایق بودن سقف در برابر حرارت و سرما.
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی.
  • طول عمر بالا نسبت به سقف‌های مسطح.
  • به دلیل داشتن وزن کم در برابر شرایط محیطی و جوی کمتر دچار فرسایش می‌شود.
  • نصب سریع و آسان.
  • زیبایی ظاهری فوق‌العاده و کم نظیر در مقایسه با سقف‌های معمولی (مسطح).
image_1656252089.png

سخن آخر

اکنون با توجه به انواع سقف شیروانی، مزایا و ویژگی‌های آنها می‌توانید متناسب با شرایط آب‌وهوایی، ابعاد محیط و نوع کاربری آن بهترین سقف و پوشش سقف شیبدار را انتخاب کنید. در زمینه اجرای سقف شیبدار، مجموعه «آرمان پوشش» با در اختیار داشتن کادر متخصص و باتجربه، قادر به ارائه انواع مشاوره، طراحی، اندازه‌گیری و نصب سقف‌های شیروانی است. شما نیز می‌توانید از توانایی و کیفیت کار این شرکت جهت ساخت ساختمان‌های به‌روز و مدرن استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت  https://armanpooshesh.com/activity/gable-roof/ مراجعه نمایید.