قیمت نیوجرسی بتنی و خرید نیوجرسی بتنی

قیمت نیوجرسی بتنی و خرید نیوجرسی بتنی شرکت بتن سازه تهران

ابزار و مصالح عمرانی متناسب با مقیاس‌های راه‌سازی و شهرسازی از معیارهای متفاوتی نسبت به سایر مصالح عمرانی و ساختمانی برخوردارند. کاربرد این مصالح عمدتا دامنه وسیع‌ و گسترده‌ای دارد که شیوه تامین آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. مرجع و هزینه خرید این سری از مصالح از جمله مواردی است که مهندسین و پیمانکاران عمرانی در مواقع تهیه آنها دقت و حساسیت بالایی در آن به خرج داده و بخش قابل توجهی از بودجه عمرانی را به آن اختصاص می‌دهند.

نیوجرسی بتنی یکی از عمده‌ترین و پرکاربردترین مصالح راه‌سازی و عمران شهری محسوب می‌شود که متناسب‌ با مقیاس‌های عمرانی مختلف در سطح شهر و راه‌ها و همچنین مطابق با استاندارهای ناظر بر تولید این‌ مصالح، مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای تهیه انواع نیوجرسی بتنی با کاربردهای متفاوت، ابتدا بهتر است با مشخصه‌های فنی آن َآشنا شوید و شاخص‌های تعیین قیمت نیوجرسی بتنی را بشناسید. در ادامه با برخی از مشخصات فنی نیوجرسی بتنی که در بحث تهیه و خرید آنها تاثیر گذار هستند، بیشتر آشنا خواهید شد.

مدیر فروش 09120912996

images_1673940988.png

نیوجرسی بتنی چیست؟

نیوجرسی بتنی و یا بلوک‌های نیوجرسی قطعاتی هستند که عمدتا با کارایی انسداد راه‌های شهری، محورهای مواصلاتی یا به عنوان گارد ریل‌های جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همان طور که از نام این قطعات مشخص است، ماده سازنده آنها بتن است که متناسب‌ با ساز و کار آنها و به متظور ایجاد استحکام بالا و ثبات کافی در محل قرارگیری است.

این بلوک‌ها اولین بار در دهه ۱۹۵۰ طی تحقیقات موسسه فناوری استیونز و به منظور ساخت مصالح انسداد راه‌ها و گارد ریل بزرگراه‌های ایالت نیوجرسی آمریکا ساخته و به بهره برداری رسیدند‌؛ در نهایت به نام همین ایالت نیز در سایر نقاط دنیا شناخته شدند. انواع بلوک‌های نیوجرسی در طرح، نقشه ساخت و ابعاد متفاوت هستند.

عمده‌ترین موارد کاربرد نیوجرسی‌های بتنی در ایجاد گارد ریل‌های حاشیه جاده، مسدودسازی راه، حفظ هدایت‌کننده، انسداد و بستن ورودی‌های اماکن و همچنین سیل‌بندها  و هدایت کننده‌های مسیر رودخانه‌ها است؛ بنابراین علی رقم تولید این‌ قطعات از متریال‌های پلاستیکی سبک، انواع بتنی آنها کارایی بیشتری دارد.

مدیر فروش 09120912996

شاخص‌های فنی و کیفی انواع نیوجرسی بتنی

در حالت کلی انواع نیوجرسی بتنی قابل استفاده در ایران در قالب تیپ‌های ۱ تا ۹ رده بندی می‌شوند. شاخص‌های هر کدام از این تیپ‌های نه گانه شامل مقداری مشخص در سایز، ابعاد بدنه، وزن، میزان مقاومت و سایر فاکتورهایی می‌شود که به طور کلی می‌تواند روی نقشه نیوجرسی بتنی تاثیر گذار بوده و آن را در مواردی منحصر به فرد سازد.

در یک رنج تعریف شده و مشخص عمدتا بلوک‌های بتنی نیوجرسی در رنج ارتفاع ۵۰ سانتی متری تا ۱.۵ متری متفاوت هستند که قطعا مبنای فروش و استفاده هر نوع کاربردهای آن خواهد بود. همچنین تیپ‌های ۱ تا ۹ نیوجرسی بتنی استاندارد از ۹۰۰ کیلوگرم تا ۵۰۰۰ کیلوگرم وزن دارند و ‌طول آنها از ۱.۵ متر تا ۶ متر متغیر خواهد بود.

ویژگی دیگری که در تعیین و تشخیص تیپ‌های این قطعات تاثیرگذار است، اندازه پاشنه نیوجرسی است که با وزن آنها رابطه مستقیم داشته تا فشار وارد آمده از وزن این قطعات را به طور متعادل بر کف زمین زیر سطح اشغال خود تقسیم کند. این نیوجرسی دارای پاشنه‌هایی در اندازه‌های ۰.۶ تا ۱.۴ هستند که لزوم وجود هر میزان از این اندازه‌ها در پاشنه قطعه را نقشه ساخت هر کدام تعیین خواهد کرد.

تولیدکننده نیوجرسی بتنی در کشور باید این قطعات را تحت اصول استاندارد معتبر و پذیرفته شده بین‌المللی بسازد‌. علاوه بر این موضوع نیوجرسی‌های بتنی که توسط صنایع بتنی داخل کشور تولید می‌شوند تا مورد مصرف و استفاده داخل کشور قرار بگیرند، ملزم به رعایت مولفه‌های تعریف شده ویژه و چارچوب‌های کیفی و کمی خاصی هستند تا مجوز فروش و استفاده از آنها صادر شود. این شاخص‌های تعیین قیمت نیوجرسی بتنی تحت این معیارها مورد سنجش قرار خواهند گرفت:

  • استحکام و مقاومت فیزیکی نیوجرسی
  • اندازه و ابعاد بلوک نیوجرسی

images_1673941000.png

استحکام و مقاومت فیزیکی

قیمت نیوجرسی بتنی تا حد زیادی بستگی به میزان استحکام آن دارد. اصولا ملاک استحکام در این قطعات اولویت اول محسوب می‌شود و اولین دلیل بازدهی ساختاری است که آنها ارائه می‌دهند. همان‌طور که پیداست انواع نیوجرسی بتنی با استفاده از بتن خیس قالب بندی شده و تشکیل می‌شوند؛ بنابراین استحکام بدنه آنها ناشی از استحکام فرآیند قالب بندی بتن تشکیل دهنده‌ خواهد بود. از طرفی استحکام بتن رابطه مستقیمی با نسبت مقداری آب و سیمان استفاده شده در آن دارد.

طبق استانداردهای مطرح در نیوجرسی‌های بتنی می‌بایست نسبت آب به سیمان معادل ۰.۴ باشد تا مجوز قابلیت استفاده را داشته باشند. همچنین در بحث استحکام و مقاومت، نسبت بندی اختلاط نیز در تهیه بتن تاثیر دارد و طبق آن باید بتن تهیه شده کاملا یکنواخت و مخلوط باشد.

در تشخیص مقاومت فیزیکی نیوجرسی‌های بتنی در برابر عوامل فشار هوا و دمای محیطی، این قطعات مس از فرآوری و ساخت از آزمون‌های کیفی و فنی عبور خواهند کرد تا از قابلیت‌های استاندارد آنها اطمینان حاصل شود. به منظور ایجاد قابلیت‌های مورد نظر در این آزمون، نیوجرسی باید در فرآیند بتن‌ریزی تا پیش از اعمال فشار ۵ مگاپاسکالی در دمای ۵ درجه سلسیوس نگه داشته شود تا شکل‌گیری آن مطلوب باشد.

اندازه و ابعاد

ابعاد انواع نیوجرسی بتنی پیش از تولید توسط نقشه ساخت آنها تعیین می‌شود‌‌. این ابعاد معمولا در قالب‌های خاصی خواهند بود مگر اینکه در مواردی استثنا طبق نظر سفارش دهنده در ابعاد آنها تغییر ایجاد شود. نکته‌ حائز اهمیت این است که در هر صورت باید در تعیین ابعاد به ماکزیمم تلورانس مجاز توجه شود. ابعاد نیوجرسی‌های بتنی در دو شاخه ابعاد مقطع عرضی و ابعاد مقطع طولی مورد آنالیز قرار خواهند گرفت.

در مرحله ساخت ابعاد عرضی انواع استاندارد نیوجرسی بتنی میزان خطای احتمالی تا نهایتا ۶ میلی متر پیش بینی شده است و نباید از این حد مجاز بیشتر شود. همچنین این استاندارد در مورد انحراف محور قائم در بدنه نیز صدق می‌کند. استانداردهای پیش فرض میزان خطا در ابعاد طولی انواع نیوجرسی در فواصل ۳ متری مورد بررسی قرار می‌گیرند که در هر کدام از این فواصل نباید از ۶ میلی متر فراتر رود. در مجموع هم نباید در سراسر طول یک قطعه خطای اجرای نقشه ساخت از ۲۰ میلی متر بیشتر باشد.

مدیر فروش 09120912996

قیمت نیوجرسی بتنی

قیمت بلوک نیوجرسی یا همان نیوجرسی بتنی بسته به نوع و مشخصه‌های فنی انواع مختلف آن متفاوت است. معیارهای تاثیر گذار در قیمت انواع آنها عبارتند از:

  • وزن و ابعاد بلوک‌ نیوجرسی
  • ضخامت بلوک‌های نیوجرسی
  • کیفیت بتن نیوجرسی
images_1673941025.png

خرید نیوجرسی بتنی

قیمت نیوجرسی بتنی تهران با سایر قطعات، ابزار و مصالح عمرانی کاملا متفاوت بوده و حتی با انواع پلاستیکی این قطعات نیز در برخی از فاکتورهای فیزیکی از جمله استحکام تفاوت دارند؛ بنابراین از آن دسته مصالحی هستن که باید از مراجع فروش معتبر و شناخته شده تهیه شوند تا ضمن داشتن استانداردهای معتبر، کیفیت و کارایی لازم را نیز داشته باشند.

جمع بندی

قطعات بتنی بلوک نیوجرسی از مهمترین و کاربردی‌ترین ابزار بتنی به حساب می‌آیند؛ بنابراین عملا وجود فاکتورهای مهمی نظیر استحکام بدنه، وزن مناسب و مقاومت در برابر عوامل فیزیکی در این قطعات از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه، لازمه دیگر این مصالح بتنی محسوب می‌شود؛ چرا که بنا به کاربرد و ماهیت آنها معمولا از آنها در تعداد بسیار بالا در راه‌ها و جاده‌ه‌ها استفاده می‌شود که در صورت قیمت زیاد کارایی اقتصادی نخواهند داشت.