فروش عمده آهک شکفته

آهک سفید یکی از پر کاربردترین پودرهای سنگی است که در ایران تولید می‌شود. از آنجایی که این پودر در صنایع زیادی استفاده سده، انتخاب و خرید یک آهک با کیفیت و در عین حال ارزان قیمت یکی از چالش‌هایی است که اکثر مدیران صنایع با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

در این مطلب به کمک کارشناسان فروش آروشا می‌خواهیم با پودر آهک آشنا شده و اطلاعات کاملی در مورد فروش آهک را به دست بیاوریم. پس با ما همراه باشید.

فروش عمده آهک شکفته

آهک چیست؟

آهک به محصولاتی اطلاق می شود که از سنگ آهک به دست می آیند و از نمونه‌های آن‌ها می‌توان به آهک زنده و آهک هیدراته اشاره کرد. سنگ آهک یک سنگ رسوبی طبیعی است که حاوی مقادیر زیادی کلسیم یا منیزیم یا دولومیت (کربنات کلسیم منیزیم) و سایر مواد معدنی جزئی است. این ماده در معادن زیرزمینی در سراسر جهان استخراج می شود.

چهار هزار سال قبل از میلاد، مصریان باستان خاک رس یا همان آهک زنده را با آب مخلوط کرده و از آن به عنوان ماده‌ای برای ساخت اهرام استفاده می‌کردند. قبل از استخراج سنگ آهک، باید آزمایشات زمین‌شناسی و شیمیایی انجام شود تا مشخص شود که آیا سنگ استخراج شده برای تولید آهک مناسب است یا خیر.

سنگ آهک به اشکال مختلف برای استفاده در محصولات مختلف استخراج می شود. آهک 1.5 تا 5 سانتی متری توسط تولید کنندگان آهن به عنوان تولید استفاده می‌شود. آهک‌های خورد شده با اندازه‌های ریزتر برای ساختن بنا استفاده شده و برای اصلاح و تثبیت خاک نیز از اندازه‌های متفاوت آهک استفاده می‌شود.

کاربردهای پودر آهک

از آهک برای صنایع بسیار زیادی استفاده می‌شود. انسان‌ها در طول روز به دفعات زیادی از محصولاتی استفاده می‌کنند که یا آهک به صورت مستقیم در تولید آن‌ها استفاده شده و یا به صورت غیر مستقیم برای بهتر کردن کیفیت محصول از آن استفاده شده است. از جمله کاربردهای آهک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از آهک در ساخت و ساز

در ساخت و ساز ساختمان‌ها از آهک برای تثبیت پایه خاکی ساختمان یا بنا استفاده می‌شود. آهک به مقاومت در برابر پیشرفت پوسیدگی و ترک در دماهای پایین کمک می‌کند و آن را در برابر آب مقاوم می‌سازد. به دلیل مزایای قابل توجهی مانند صرفه جویی در هزینه و افزایش خرید آهک بسیار محبوب است. همچنین برای ایجاد نمای رومی ساختمان برای استحکام و رنگ استفاده می‌شود.

استفاده زیست محیطی از آهک

شهرها و صنایع، کارخانه ها و معادن برای رعایت استانداردهای زیست محیطی به آهک متکی هستند. آهک برای شستشوی گازهای انباشته شده از نیروگاه ها، نیروگاه های صنعتی و گرمایش داروها و مواد خطرناک خریداری می‌شود. آهک، اکسیدهای گوگرد را از این گازها جذب و حذف می‌کند و به جلوگیری از باران اسیدی و کاهش آلاینده های خطرناک هوا از جمله جیوه کمک می‌کند.

مردم محلی با خرید آهک به نرم شدن آب آشامیدنی و پاک کردن آلودگی آب آشامیدنی کمک می‌کنند. علاوه بر این، آهک یک روش مقرون به صرفه برای تصفیه لجن فاضلاب و فضولات حیوانی از خوراک دام است.

پایداری خاک

از آهک می توان برای بهبود کیفیت خاک برای بهبود عملکرد آن در شرایط مختلف استفاده کرد. این پودرهای ساختمانی اغلب برای پاکسازی خاک مرطوب در محل ساخت و ساز، کاهش زمان خرابی و ایجاد یک سطح مستحکم استفاده می‌شود. آهک می‌تواند پایداری، استحکام و ظرفیت بارگذاری پی را افزایش دهد. برای این کار خرید آهک زنده و آهک هیدراته توصیه می‌شود. تثبیت خاک زمانی اتفاق می‌افتد که آهک به خاک فعال اضافه می‌شود تا مقاومت طولانی مدت آن از طریق واکنش پوزولانی افزایش یابد. این واکنش باعث واکنش آهک کلسیم می‌شود و آلومینات‌ها و سیلیکات‌های خاک رس، هیدرات‌های سیلیکات کلسیم و هیدرات‌های آلومینات کلسیم را در خود حل کرده است.

دیگر مصارف پودر آهک

از دیگر مصارف پودر آهک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکسازی و خنثی سازی آب آشامیدنی
  • تصفیه شکر
  • مکمل کلسیم خوراکی
  • مقاوم سازی آسفالت جاده‌ای
  • تولید محصولات نسوز و مقاوم در برابر حرارت
  • خمیر کاغذ
فروش آهک آروشا پودر

قیمت آهک هیدراته در آروشا پودر

قیمت انواع آهک هیدراته در مجموعه آروشا پودر متغیر اعلام می‌گردد چرا که قیمت این محصولات تحت تاثیر عوامل بی شماری قرار دارد. از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت کربنات کلسیم می توان به نوع کربنات کلسیم، نوع مش بندی و اندازه ذرات این محصولات اشاره کرد. نوع کربنات کلسیم اولین عامل موثر در تعیین قیمت نهایی این محصولات است. همان طور که می دانید انواع مختلفی از کربنات کلسیم در بازار موجود است که کربنات کلسیم زمینی، کربنات کلسیم رسوبی، کربنات کلسیم میکرونیزه و غیره نمونه هایی از آنها هستند و قیمت هر یک از این تولیدات کاملا متفاوت می باشد.

هر چقدر فرآیندهای تولید کربنات کلسیم طولانی تر و پر زحمت تر باشد، مسلماً قیمت عرضه این محصولات بالاتر می ‌رود. دومین عامل موثر در تعیین قیمت انواع پودر کربنات کلسیم اندازه ذرات این محصولات می باشد. هر چقدر اندازه ذرات این پودرهای میکرونیزه کوچکتر باشد، فرآیندهای تولیدی آنها طولانی تر بوده و به همین مراتب قیمت آنها هم بیشتر خواهد بود. به همین دلیل نانو کربنات کلسیم و کربنات کلسیم میکرونیزه از کربنات کلسیم عادی گران تر می باشند.

بسته بندی آهک شکفته

معرفی شرکت آروشا؛ بزرگترین تولید کننده کربنات کلسیم در ایران

کارخانه کربنات کلسیم آروشا بعنوان بزرگترین و مجهزترین واحد صنتعی تولید پودرهای میکرونیزه سوپر فاین ایران تامین بخش عطیمی از نیاز داخل و صادرات را بر عهده دارد. شما می توانید از طریق این سایت بهترین نوع پودر کربنات کلسیم میکرونیزه را خریداری نموده و در سراسر کشور محصول خریداری شده را تحویل بگیرید. جهت سفارش و خرید انواع پودر سنگ و کربنات کلسیم مورد نیاز، می‌توانید به سایت شرکت آروشا با آدرس https://podresang.ir مراجعه کرده یا با کارشناسان فروش کارخانجات آروشا تماس حاصل فرمائید .

02538208131 – 09134288043 – 09134422983