فرایند تبدیل سنگ های ساختمانی به سندبلاست

سنگ ساختمانی با روش های مختلفی فرآوری و پردازش می شود. به این ترتیب ماهیت این سنگ ها تغییر کرده و با روش های دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. انواع سندبلاست یا شن ریزه هایی که برای کاربردهای تزیینی تولید می شوند، در این میان قرار گرفته و هر یک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. شما می توانید هر یک از دسته بندی های سنگ های ساختمانی را با روش های مختلفی پردازش کنید.

تبدیل سنگ ساختمانی به سندبلاست

فرایند فیشینگ و پرداخت سنگ های ساختمانی

انواع سنگ های ساختمانی با روش های به خصوصی پرداخت شده و ماهیتشان تغییر می کند. در زمینه های ساخت و ساز و صنعت معماری استفاده از این فرایند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در همه این روش ها هدف اصلی افزایش زیبایی ساختار سنگ یا تولید مواد مورد نیاز در صنایع مختلف است که استفاده از این روش ها را بسیار کاربردی و مهم جلوه می دهد.

تغییر فیزیکی سطح سنگ نیز از مهمترین نتایج پرداخت و فیشینگ این مصالح است. به این ترتیب کارایی این سنگ ها در عرصه های ساختمانی به طرز قابل توجهی افزایش می یابد و این مسئله مزیت های بسیار زیادی برای کاربران به همراه دارد. این فرایند با روش های مختلفی اجرا می شود. استفاده از تکنیک های مختلف سابیدن سنگ، سندبلاست سنگ های ساختمانی، فلیم کردن سنگ، هوند کردن، بوش همر، کات همر، پرداخت کات و… در این زمینه بسیار کارایی خواهد داشت و کیفیت فیشینگ این سنگ ها را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد.

سند بلاست چیست؟

فرآوری سنگ ساختمانی با روش سندبلاست از شهرت قابل توجهی در عرصه های ساختمانی برخوردار می باشد. استفاده از این روش ساده به شما کمک می کند که شکل فیزیکی سنگ های اولیه را تغییر داده و آن ها را تبدیل به شن و ماسه و یا ریزه سنگ های کوچکتر نمایید. این سنگ ها پس از پرداخت به روش سندبلاست به ماسه و سیلیس تغییر یافته و با استفاده از پمپ های پر فشار بر سطوح مختلف اعمال می شوند. استفاده از آن ها برای نیمه مات شدن سطوح مختلف میسر می باشد. شما می توانید، با این روش یک بافت زیبا بر روی سطوح شیشه ای، پنل های پارتیشنی و… ایجاد کنید. استفاده از آن ها برای افزایش اصطکاک و جلوگیری از لغزندگی سطوح مختلف نیز انجام می گیرد.

این موارد بر میزان استفاده از این روش ها در میان صنعتگران می افزاید. استفاده از این روش مزایای بی شماری در عرصه های مختلف دارد.

تبدیل سنگ های ساختمانی به سندبلاست

مزایای استفاده از سندبلاست

سنگ ساختمانی با روش های مختلفی به سندبلاست تبدیل می شود. برخی از مزیت های مهم سندبلاست برای سنگ های ساختمانی به شرح زیر می باشند:

  1. با استفاده از این روش، مواد سخت موجود بر روی سطوح سنگی مختلف از بین می روند.
  2. سطوح سنگی با استفاده از این روش تمیز و یک دست خواهند شد.
  3. با استفاده از آن ها سطح سنگ های مختلف پرداخته شده و بسیار زیبا و تمیز می شود.
  4. اگر می خواهید، سطوح سنگی مختلف به سادگی رنگ آمیزی شوند، استفاده از روش سندبلاست را به کار ببرید. این فرایند رنگ پذیری سطوح سنگی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
  5. با استفاده از این فرایند رسوب سطح سنگ ها نیز به میزان قابل توجهی از بین می رود.
  6. این روش برای تزیینات سطوح سنگی نیز به کار برده می شود.
  7. با استفاده از این فرایند زاویه سازی های مورد نظر بر روی سطوح سنگی به سادگی اعمال می شود.
  8. از بین رفتن لبه های تیز سنگ ها نیز در این فرایند یکی از مهمترین مزیت ها به شمار می رود.
  9. با استفاده از این فرایند طول عمر سنگ ها به شدت افزایش می یابد.

معایب استفاده از سندبلاست برای سنگ های ساختمانی

سندبلاست سطوح سنگی علاوه بر مزایای فراوان، معایبی نیز به همراه می آورد که از جمله آن می توان به آسیب رسیدن به سطح سنگ های گران قیمت ساختمانی اشاره کرد. این فرایند خسارات جبران ناپذیری برای سنگ های گرانیتی، تراورتن و… به همراه می آورد. این فرایند باید زیر نظر استادکاران ماهر و متخصص انجام شود. در غیر این صورت کارایی مورد نیاز را در مقاصد ساختمانی به همراه نخواهد داشت. در صورتی که این فرایند به صورت اصولی انجام نشود، سطوح سنگی را به شدت تخریب خواهد کرد. در دنیای صنعت از روش های مختلفی برای سندبلاست یا سمپلاست سنگ ها استفاده می کنند.

انواع روش های سندبلاست

فرآوری سنگ ساختمانی با روش سندبلاست در مدل های مختلفی انجام می گیرد. در این زمینه با توجه به نوع کارایی سطوح مورد نظر از هر یک از سبک های سندبلاست استفاده می کنند. برخی از مهمترین روش های سندبلاست را در زیر مشاهده می کنید:

  1. در برخی از روش ها از آب برای سابیدن سنگ ها استفاده می کنند. این روش ها را به نام سبک وت بلاستینگ می شناسند.
  2. استفاده از مهره و شیشه نیز در اجرای این فرایند بسیار کارایی خواهد داشت. این روش را به نام شات بلاست می شناسند.
  3. استفاده از نیروی گریز از مرکز نیز در اجرای این فرایند بسیار کارایی خواهد داشت. شما می توانید از گردش حول محور ساینده ها برای این سبک بلاستینگ استفاده کرده و با این روش اجسام مختلف را مورد سایش قرار دهید.
  4. فرایند هیدروبلاستینگ نیز در این حوزه مورد توجه قرار می گیرد. این روش با استفاده از آب انجام می گیرد و نحوه عملکرد و کاربرد آن مشابه با روش وت بلاستینگ است.
تبدیل سنگ ساختمانی به سندبلاست

کاربردهای مختلف سندبلاست

سنگ ساختمانی با استفاده از روش سمپلاس به شن و ماسه تبدیل می شود. کاربردهای این روش صنعتی در صنایع مختلف تولید آن را افزایش داده است. برخی از کاربردهای این روش را در زیر مشاهده می کنید:

  1. زنگ زدایی با استفاده از فرایند سندبلاست به سادگی انجام می گیرد و یکی از مهمترین کاربردهای این فرایند به شمار می رود.
  2. از این روش برای ماسه زدایی نیز به میزان قابل توجهی استفاده می شود.
  3. پاک کردن رنگ موجود بر سطوح مختلف نیز با استفاده از این فرایند قابل انجام می باشد.
  4. پولیش مات بر روی سطوح نیز با استفاده از این فرایند انجام می گیرد.
  5. با استفاده از این فرایند قالب های صنعتی به سادگی پاکسازی می شوند.
  6. سطوح مختلف و قطعات صنعتی با استفاده از این روش زبر خواهند شد.
  7. آبکاری سطوح نیز با استفاده از فرایند سندبلاست به سادگی انجام می پذیرد.
  8. شما می توانید از این فرایند برای حکاکی نیز استفاده کرده و بهترین استفاده ها را از اجرای آن به عمل آورید.
  9. با استفاده از سندبلاست گود برداری از سطوح سنگی نیز میسر خواهد بود.

جمع بندی

سندبلاست در روش های مختلف یکی از رایج ترین فعالیت های صنعتی است که در دنیای امروز مورد استفاده قرار می گیرد. فرآوری سنگ ساختمانی با این روش بسیاری از مشکلات شما را برطرف خواهد کرد. استفاده از آن برای افزایش کارایی سنگ های ساختمانی میسر خواهد بود. این فرایند با استفاده از چند سبک مختلف قابل انجام خواهد بود که در هر یک از آن ها از تجهیزات و لوازم به خصوصی استفاده می کنند. شما می توانید از این فرایند به سادگی استفاده نموده و کاربردهای متنوعی از مواد حاصل از آن داشته باشید.

جهت خرید انواع سنگ های ساختمانی می توانید به سایت آسیا سنگ شیراز مراجعه نمایید.