طراحی و ساخت انواع آلاچیق مدرن ویلایی و باغی

 

امروزه آلاچیق‌‌ها طرفداران بسیاری دارند؛ چراکه آن‌‌ها علاوه بر زیباسازی محیط، فضایی دلنشین را فراهم می‌کنند تا افراد در کمال آرامش به استراحت بپردازند. از آلاچیق‌ها می‌توان به عنوان سایبان استفاده کرد و در روزهای آفتابی تابستان به آن‌ها پناه برد‌. با کمک آلاچیق‌ها شما از تابش مستقیم نور خورشید در امان خواهید ماند. ساخت آن‌ها با متریال‌‌های متنوعی می‌‌تواند صورت بگیرد و افراد بسته به شرایط می‌‌توانند هر یک را انتخاب کنند. آلاچیق مدرن، سنتی، پرگولا، زندگی و… نمونه‌‌هایی از این آلاچیق‌‌ها هستند. پیش از اقدام برای طراحی و ساخت انواع آلاچیق مدرن ویلایی و باغی، می‌بایست با هر یک از آن‌ها بیشتر آشنا شوید تا بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

خرید انواع آلاچیق چوبی از چوبین ویلا

آشنایی با آلاچیق مدرن

در دنیای امروزه شاهد ایجاد تحول و دگرگونی در هر چیزی از جمله طراحی و ساخت آلاچیق هستیم. آلاچیق مدرن در واقع به همان سایبان‌‌های مخصوص استراحت در فضای باز گفته می‌شود  که به سبک مدرن ساخته و طراحی شده اند. در نگاه اول به آلاچیق‌های مدرن، ظاهر زیبا و به روز آن توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. به عبارتی دیگر، در ساخت و طراحی آلاچیق‌های مدرن به اندازه محیط داخلی به فضای خارجی آن نیز رسیدگی شده است. آلاچیق مدرن همانند سایر سبک‌‌ها در فضای باز به کار گرفته می‌شود. این نوع از آلاچیق‌ها عموما به شکل اختصاصی برای فضای یک باغ، ویلا یا خانه طراحی می‌شوند. البته استفاده از آلاچیق‌های از پیش ساخته مدرن نیز رایج است.

انواع آلاچیق به سبک مدرن

امروزه با گذر زمان، بنا و ساختمان‌ها بیش از پیش رو به مدرنیته شدن می‌روند؛ چراکه تکنولوژی و فناوری همواره در حال پیشرفت است. متخصصین امور محوطه سازی علاقه بسیاری نسبت به مدرنیته نشان می‌دهند؛ زیرا به کمک آن می‌‌توانند در کنار طراحی محیطی شیک برای اوقات فراغت در زیباسازی محوطه نیز نقش داشته باشند. انواع آلاچیق مدرن شامل فلزی، چوبی، شیشه‌ ای، پارچه ای و… می‌شود.

آلاچیق مدرن فلزی؛ یک انتخاب هوشمندانه

از رایج‌ ترین انواع آلاچیق می‌توان به دو نوع فلزی و چوبی اشاره کرد. این مدل‌ها عموما برای فضای سبز به کار گرفته می‌شوند. قطعا آلاچیق از جنس فلز در مقایسه با انواع دیگر آن از مزایای بیشتری برخوردار است. این نوع از آلاچیق‌ها در واقع به علت سبکی و انعطاف پذیری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. آلاچیق‌های مدرن فلزی از لحاظ طرح و مدل بسیار متنوع هستند.

پوشش گیاهی، پارچه یا مدل‌های متنوعی از چوب به عنوان پوشش روی فلز به کار گرفته می‌شود. همچنین گزینه‌های متنوعی برای انتخاب سقف آلاچیق پیش روی شما قرار دارد. سقف‌‌های شیشه ای، پارچه ای، متحرک و… نمونه‌هایی از آن هستند. شما با به کارگیری آلاچیق مدرن فلزی دیگر هیچ گونه نگرانی از بابت شرایط آب و هوایی نخواهید داشت‌. از دیگر نکات مثبت این مدل می‌توان به امکان تبدیل آن به یک سایبان مکانیکی اشاره کرد.

آلاچیق چوبی مدرن؛ یک انتخاب جالب

طراحی آلاچیق‌های چوبی به دو شکل سنتی و مدرن صورت می‌گیرد. متنوع بودن طرح و داشتن مدل‌‌های بسیار سبب شده است که آلاچیق‌های چوبی مدرن بسیار مورد استقبال قرار گیرند. این نوع از آلاچیق‌ها گزینه بسیار خوبی برای هوای گرم تابستان به حساب می‌آیند که به شکلی باز طراحی می‌شوند. شما می‌توانید به راحتی از فضای سبز اطراف آن‌ها لذت ببرید. در ساخت آلاچیق مدرن چوبی در واقع چوب‌های جنگلی و متریال جدیدی به کار گرفته می‌شوند. چوبین ویلا با طراحی‌های خلاقانه خود، انواع آلاچیق مدرن چوبی متناسب با بودجه و سلیقه افراد را عرضه بازار می‌کند؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09123102247 تماس گرفته و یا به وبسایت رسمی https://choobinvilla.ir/  مراجعه نمایید.

آشنایی با آلاچیق شیشه ای مدرن به عنوان یک انتخاب خاص

اگر شما خاص پسند هستید و به دنبال یک آلاچیق خاص و منحصر به فرد می‌گردید، آلاچیق شیشه ای می‌تواند گزینه خوبی به حساب آید‌. طراحی این مدل‌ها به دو شکل تاشو یا ریلی صورت می‌گیرد. طراحی خاص این آلاچیق‌ها سبب شده است که افراد در سرما و گرما امکان باز و بسته کردن دیوار و درهای شیشه ای را داشته باشند.

سخن پایانی

یکی از مواردی که می‌تواند میزان اهمیت شما به باغ و ویلا را نشان دهد، طراحی و ساخت انواع آلاچیق مدرن ویلایی و باغی است. امروزه آلاچیق‌‌ها دیگر تنها در یک سایبان خالی خلاصه نمی‌شوند و سبک‌‌های متنوعی از آن‌ها وجود دارد. افراد با در نظر گرفتن ملاک‌های خود می‌‌توانند هر یک را برای زیبا سازی هر چه بیشتر فضای بیرونی ویلای خود به کار گیرند. آلاچیق‌ها به سه شکل باز، نیمه باز و کاملا پوشیده طراحی و ساخت می‌شوند. کاربرد و هدف از ساخت آن‌ها، تعیین می‌‌کند که کدام مدل انتخاب بهتری است. این در حالی است که در گذشته این آلاچیق‌ها عموما به شکل چهار گوش طراحی می‌شدند و تنوع چندانی میان آن‌ها دیده نمی‌شد.