شرح محصولات ماهان موزائیک جهت محوطه سازی

شرح محصولات ماهان موزائیک جهت محوطه سازی

موزاییک ، واش بتن و جدول باغچه کدام یک برای محوطه سازی مناسب ترند ؟

پیش از پاسخ به این پرسش ابتدا باید با انواع موزاییک ، واش بتن ، کفپوش بتنی ، جدول دور باغچه ، نرده پلیمری باغچه و موزاییک های جدید پلیمری یا سمنت پلاست آشنا شویم . در کشور ما مدل های متنوعی از پوشش های مخصوص کف جهت فضاهای داخلی و بیرونی تولید می شود که از نظر ظاهری ، کاربردی و روش تولیدی در کارخانه موزاییک سازی به صورت زیر طبقه بندی می شوند :

۱ – موزاییک پرسی سنتی که بصورت دو لایه از مواد اولیه ای نظیر سنگدانه های رنگی ، پودر سنگ ، سیمان ، ماسه و آب و به کمک پرس های هیدرولیک روغنی با فشار ۱۷۰ تا ۲۲۰ بار در طرح های موزاییک ساده و موزاییک حیاطی تولید می شوند .

از مدل های متنوع آن می توان گرانیتی ، جوشقان ، مرمر ، چینی ، لاشه ای و زیر پارکتی را که در کارخانه موزاییک سازی ماهان با قیمت مناسب تولید می شود برشمرد .

۲ – موزاییک پلیمری یا کفپوش پلیمری یا سنگ مصنوعی سمنت پلاست نوعی کفپوش جدید است که بصورت تک لایه و از مواد اولیه ای نظیر رزین سنگ مصنوعی  ( فوق روان کننده های پلی کربوکسیلاتی ) ، سیمان ، پودر سنگ ، ماسه دوبار شسته ، سنگدانه و پِگمنت های رنگی و آب به روش میکس کردن و ویبراسیون در کارخانه موزاییک ماهان تولید می شود و شامل ابعاد و طرح های متنوعی مانند پارسه ، مالون ، قابدار ، پرنس ، کوبیک ، واش بتن ، یاس ، کالیفرنیا ، طنابی و سایر می باشد .

۳-  کفپوش های بتنی که شامل کفپوش بتنی پرسی یا پیورس و کفپوش بتنی ویبره یا خشکه چین است از مواد اولیه ای نظیر ماسه دوبار شسته ، سیمان و شن طبیعی مخصوص بتن و پگمنت های رنگی به روش میکس و ویبره تولید می شود و در مدل های ساده ، چرمی ، پوست ماری و نابینایان در ابعاد متنوع ۲۰۲۰ ، ۴۰۴۰ تولید می شوند.

۴-  کفپوش واش بتن شامل دو نوع ویبره ای و پرسی است . مواد اولیه هر دو بصورت ماشینی و بوسیله اتومیکسرهای بتونیر از سنگدانه های رنگی ، پودر سنگ ، سیمان تیپ دو ، مکمل های بتنی و آب تهیه می شود .

در واش بتن ماشینی ویبره ای مخلوط بتن تهیه شده داخل قالب های لاستیکی مخصوصی ریخته شده و به روی میز ویبره حرکتی قرار می گیرد تا ضمن ایجاد یکنواختی و همگن سازی ملات در داخل قالب به تخلیه حباب های هوای محبوس شده در داخل مخلوط بتن کمک کند . قالب های پر شده پس از ویبراسیون جهت پخت و گیرایش به گرمخانه ( خشک یا بخار ) منتقل می شوند . سطح تایل های واش بتن پس از خشک شدن نسبی از قالب خارج و به کمک واترجت ( فرچه سیمی و فشار آب ) شست و شو و پرداخت می شود . واش بتن های ویبره ای مناسب مناطق آب و هوایی معتدل و غیر ماشین رو می باشند .

در واش بتن پرسی پس از ویبراسیون ، مواد اولیه در قالب های فولادی ریخته شده و با اعمال فشار معادل ۱۷۰-۲۲۰ bar بر مواد وارد و سنگدانه ها با فشار بالا وارد ملات می شوند . این مهم باعث مقاومت چند برابری مدل پرسی نسبت به مدل ویبره می شود.

۵-  جدول باغچه و نرده پلیمری باغچه نوعی مصالح جدید می باشد که جهت حصارکشی ، مرزبندی و تفکیک بندی فضاهای سبز و باغچه مورد استفاده قرار می گیرد ، جدول دورباغچه abs تولید می شود . رنگ های معمول جدول حیاطی تولیدی در مجموعه موزاییک ماهان طوسی ، قرمز و سفید و رنگ معمول نرده های پلیمری سفید می باشد شامل قطعات بتنی با اشکال فانتزی و رنگ های متنوع می باشد که بصورت ویبراسیون و از جنس بتن و پگمنت های رنگدانه و مکمل های بتنی در قالب های لاستیکی مخصوص تولید می شود . نرده باغچه سیمانی ، بتنی و یا نرده پلیمری از ترکیب بتن و چسب رزین مخصوص سنگ مصنوعی یا همان فوق روان کننده های کربوکسیلاتی به روش ویبراسیون در قالب های سخت.