سازنده سوله و سازه های فضایی

 ساخت سازه های فضایی

طراحی و ساخت سازه های فضایی در شرکت آریانافلز گستران

آشنایی با خدمات سوله، ساندویچ پانل و سازه فضاکار شرکت آریانافلز
اشتراک‌گذاری شرکت آریانا فلز گستران از سال ۱۳۸۳ آغاز به فعالیت نموده و تاکنون بیش از ۲۰۰ پروژه در سراسر کشور توسط تیم مجرب و کارازموده و با اخلاق را با موفقیت انجام داده است.در ادامه قصد داریم تا با فعالیت های اصلی این شرکت آشنا شویم و در حد امکان هریک را به اختصار توضیح دهیم .این فعالیت ها عبارتند از :
راهنمای مطالعه 
•    طراحی و ساخت سازه فضاکارو اجرای پوشش آن
•    طراحی و ساخت سوله صنعتی و اجرای پوشش آن
•    طراحی و ساخت و اجرای انواع کانکس
•    فروش و اجرای ساندویچ پانل دیواری و سقفی
•    فروش و اجرای انواع ورق و آبرو و فلاشینگ گالوانیزه و رنگی
•    فروش و اجرای انواع پلی کربنات و یراق آلات


سازه فضاکار چیست :
سازه فضایی به سازه ای اطلاق می شود که در تشکیل آن از اجزای خرپا مانند استفاده شود. از ویژگی های این اجزا می توان به سبک و محکم بودن آن ها اشاره کرد
انواع سازه فضاکار
فرم های متداول سازه های فضایی :
شبکه های تخت
چیلیک(قوسی)
گنبدی شکل
دیسکی
هرمی
سینوسی و تخت دو طرف شیب دار
و شبکه های ترکیبی تخت
قوسی
تخت شیبدار وقوسی
نیم قوس
تخت و گنبد
اجرای سازه فضاکار
چند روش معمول نصب سازه های فضاکار :
Heavy Lifting
روش “هوی لیفتینگ” Heavy Lifting که همان بافت سازه فضایی برسطح تراز زمین پروژه است، که در این شیوه ابتدا سازه بر روی زمین مونتاژ شده و سپس برای تکمیل پروسه اجرای سازه فضاکار، عملیات نصب تمام سقف بصورت یکچارچه با استفاده از جرثقیل ها یا جک های ویژه ادامه می یابد.
این روش پر سرعت است ولی همه جا قابل اجرا نمی باشد.
part to part
روش ردیف به ردیف یا اصطلاحاً Part to Part نسبت به مورد گذشته سرعت اجرایی پایینی دارد، اما برای دهانه های بزرگتر روش مطلوبی است، در این حالت بخش هایی از سقف فضا کار روی زمین مونتاژ و بعد توسط جرثقیل در ارتفاع قرارداده شده تا به بخش های دیگر متصل شود و این کار تا اتمام عملیات نصب سقف فضایی تکرار خواهد شد.
روش چند وجهی
در این روش بافت و نصب سازه فضاکار ، چند المان و یک گوی در روی زمین به یکدیگر متصل شده و توسط جرثقیل های معمولی یا قرقره و طناب به ارتفاع مربوطه انتقال داده شده و سپس به سایر اجزا سازه فضایی مونتاژ می شود
سوله چیست 
سوله که به آن سوله صنعتی هم گفته می شود مقرون به صرفه ترین روش ساخت و ساز برای ایجاد فضاهای مورد نظر شما محسوب می شود. معمولا از سوله های صنعتی برای ساخت مراکز خرید, مدارس, نمایشگاه ها و سایر مواردی که در بخش قبل نام بردیم استفاده می شود.
انواع سوله
۱ – سوله خرپایی ( نام های دیگر این نوع سازه : سوله سبک ، سوله HSS ، سوله سبک قوسی
۲– سوله تیر ورقی ( نام های دیگر این نوع سازه : سوله سنتی ، سوله سنگین
۳ – سوله UBM
۴– سوله دست دوم ( که البته اصولا فقط به روش تیر ورقی موجود هستند ، و قطعا نمی توان گفت که یک روش مجزا است )
ساخت سوله
با توجه به نیاز مشتریان و طبق مشاوره کارشناسان با مشتریان انجام خواهند داد ، انواع مختلف سوله در ابعاد مختلف قابل پیاده سازی خواهد بود.
مراحل ساخت سوله در کارخانه عبارتند از:
برش و سوراخکاری قطعات سوله اولین مرحله از مراحل ساخت سوله در کارخانه است
Shop drawing: نقشه ای که ضخامت و طول و اطلاعات ساخت سوله را شامل می شود.
تایید و رنگ: بعداز تایید مهندسان،قطعات به‌صورت‌یک یا چندلایه رنگ می‌شونداگر سطحی زنگ‌زده باشد قبل‌از رنگ مرحله سندبلاست اجرا می‌شود.
حمل و نصب: بعداز طی‌مراحل مختلف سازه‌ها برای نصب به محل پروژه برده‌شده و توسط جرثقیل نصب می‌شود.
تهیه جواز برای ساخت سوله
1- تهیه ی جواز شغل مورد نظر با کاربری مشخص و متراژ مورد نیاز
2- دریافت زمین از شرکت شهرک ها با توجه به متراژ ساخت سوله صنعتی و در نظرگرفتن فضای آتش نشانی ، فضای سبز ، محوطه سازی و نوع کاربری و … در محل مجاز شغل مورد نظر.
3- دریافت معرفی های لازم جهت تهیه ی نقشه ساخت سوله در کارخانه و مجوز احداث
4- مشاوره کارفرما با مهندسین خبره و تهیه‌ی دفترچه محاسبات و نقشه‌های ساخت سوله وبه تایید نظام مهندسی محل اجرای‌سوله میگردد.
5- ارائه ی اصل و کپی a3 نقشه های ساخت سوله به شرکت شهرک ها و اخذ مجوز احداث و انشعاب های مورد نیاز مانند ، آب ، برق ، گاز و …
6– لایه برداری، خاک ریزی و مسطح سازی زمین مورد نظر توسط کارشناسان و پیمانکاران
7-آلموتور بندی و قالب بندی فونداسیون سازه مطابق با نقشه های ساخت سوله در کارخانه
8-مرحله‌ی اول نظارت ساخت سوله آغاز و توسط مهندسین ناظر معرفی شده سازمان نظام مهندسی دارد و مرحله نظارت ناظر مقیم یا غیر مقیم سازه و ناظر سازمان ، کنترل و تایید می‌شود.
9-دومین مجوز لازم، اخذ مجوز بتن ریزی و آزمایش بتن
10-سوله سازی و اسکلت فلزی همزمان با اجرای فونداسیون( میتوان سوله سازی را همزمان با اجرای فونداسیون آغاز نمود،تا در زمان مهیا شدن فونداسیون ، ساخت‌سوله تا مرحله ی مونتاژ ، جوش و نطارت اولیه مهیا گردد و همزمان نظارت ساخت قطعات و فونداسیون انجام پذیرد تا از اتلاف وقت جلوگیری شود)
 11-پس از تایید ناظر سازه و سازمان ، در مرحله بعدی از مراحل ساخت سوله در کارخانه قطعات سوله به محل‌، حمل،و نصب می گردد .مجددا در این مرحله برابر با نقشه های ساخت سوله توسط ناظر سازه کنترل‌ و تایید و مجوز دیوارچینی و پوشش سقف و بدنه سوله صادر می گردد.
کانکس چیست
کانکس، اتاق پیش ساخته قابل حملی است که به منظور سکونت و انجام فعالیت های مختلف در انواع شرایط آب و هوایی و موقعیت های جغرافیایی مورد استفاده قرار می گیرد. کانکس ها، کاربردهای متفاوتی از جمله اداری، مسکونی، پارکینگ خودرو، سرویس های بهداشتی و … داشته و در ابعاد مختلف و طرح های متنوع ساخته می شوند.

سوله قزوین


 انواع کانکس
کانکس های مسکونی
ویلایی
کارگاهی
اداری
کارگری
فروشگاهی
سقف قوس دار
فست فود
در طراحی این کانکس ها با توجه به نوع کاربرد از مواد گوناگون برای نما و … استفاده خواهد شد.
ساندویچ پانل چیست
تشکیل شده از دولایه ماده سخت در دو طرف است، که بین آن ها یک هسته سبک با متریالی خاص استفاده می شود. به دلیل این طرز قرارگیری این متریال که شبیه به ساندویچ است، به آن پانل ساندویچی می گویند.
ساخت ساندویچ پانل دیواری 
ساندویچ پانل دیواری با طراحی های مختلف در نمای داخلی و خارجی ساختمان ارائه می شود.ساختار ساندویچ پانل دیواری به صورت چند لایه است و به همین علت نام ساندویچ پانل به خود گرفته است. لایه های تشکیل دهنده ساندویچ پانل شامل سه لایه است که لایه میانی آن عایقی از جنس پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و یا پشم شیشه می باشد و این فوم عایق بسیار مستحکم بوده و در مقابل نفوذ آب، رطوبت، حرارت، سرما و گرما مقاوم است.

سازه فضاکار
موارد پوشش پانل توسط سانندویچ پانل ها
سیلوها وانبارها
•    ساخت کلین روم ها
•    سردخانه های ثابت و متحرک
•    سوله های کشاورزی، گاوداری و مرغداری
•    ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی و سالن های ورزشی
ساندویچ پانل ها انواع مختلفی دارند
ورق گالوانیزه
•    ورق آلومینیوم
•    ورق آلوزینگ

  • آدرس:
    استان قزوین – شهر مینودر – فلکه اول لوازم – بلوار صیاد – ساختمان نگین شهر – رو به روی پاساژ پارس – جنب قنادی گل باران-طبقه۲-واحد۵-پلاک۲۸۴
  • شماره تماس:
    دفتر: ۰۲۸۳۳۷۹۵۹۷۰    فکس: ۰۲۸۳۳۷۸۸۱۳۸      همراه: ۰۹۱۲۳۸۲۴۸۲۷ – ۰۹۱۹۵۹۹۶۱۷۲

وبسایت : arianafg.com