روش تشخیص تیرآهن اصفهان و سایر برندها

روش تشخیص تیرآهن اصفهان و سایر برندها

اگر بخواهیم در مورد استراتژیک‌ترین مقاطع فولادی صحبت کنیم، حتماً نامی از تیرآهن هم به‌میان خواهد آمد؛ این محصول در کشور با ظرفیت بالایی تولید می‌شود و بخش بزرگی از بازار فروش آن را شرکت ذوب آهن در دست دارد.

در هنگام خرید، یکی از مهم‌ترین موارد اطلاع از روش‌های تشخیص تیرآهن اصفهان است که باید بسیار به آن دقت داشته باشید. حتماً شما هم به‌عنوان یک خریدار با این موضوع مواجه شده‌اید که چگونه محصول تولیدی کارخانه اصفهان را تشخیص دهید. به‌همین‌منظور در ادامه روش‌های تشخیص آن را بررسی خواهیم کرد.

مشخصات تیرآهن اصفهان

برای درک بهتر تفاوت تیرآهن تولیدی اصفهان با دیگر کارخانه‌ها، بهترین روش کسب اطلاعاتی در مورد مشخصات آن است:

  • مشخصات ظاهری

این مقطع فولادی در مجتمع ذوب آهن اصفهان، به سه شکل نیم بال، بال پهن و بال باریک تولید می‌شود و بر روی تمام آن‌ها علامت اختصاری ESCO  حک شده که نشان از اصالت کالا دارد.

  • استاندارد

برای تولید این محصول با برند ذوب آهن، استانداردهای ملی و البته استاندارد اروپا یا همان IPE  رعایت می‌شود.

  • وزن

محصولات این مجتمع، همگی از نظر وزنی بسیار به جدول اشتال نزدیک هستند؛ دقت بالا در تولید تیرآهن این کارخانه باعث شده تا قیمت تیرآهن اصفهان در عین کیفیت بالا، بسیار مناسب و مقرون به‌صرفه باشد.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

“تیرآهن اصفهان، یکی از پروفیل های مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی کشور است، پس قیمت تیرآهن اصفهان نقش اساسی و تعیین کننده ای در ارزش گذاری نهایی هر بنا و پروژه عمرانی که از این محصول استفاده می کند، دارد. قیمت روز تیرآهن اصفهان براساس عواملی چون وزن، سایز و طول هر شاخه از آن دچار نوسان می شود.”

  • فولاد مورد استفاده

به‌طورکلی، در کارخانه ذوب آهن اصفهان برای تولید این مقطع فولادی، از 3 نوع فولاد استفاده می‌شود که فولاد 37(S235JR)، فولاد 44 (S275JR) و فولاد 52 (S355JR) نام دارند.

مشخصات تیرآهن اصفهان، آن را از سایر برندها متمایز کرده است.

کارخانه ذوب آهن اصفهان کدام مدل تیرآهن را تولید می کند؟

هر محصولی که در این کارخانه تولید می‌شود، دسته‌بندی خاصی دارد. برای تیرآهن می‌توان از نظر ظاهری، آن‌ها را به 3 دسته مجزا تقسیم کرد که هر یک از آن‌ها جزء پرمصرف‌ترین محصولات بازار هستند.

  • IPB (بال پهن)

این محصول، با استفاده از پروسه نورد گرم در این مجتمع تولید می‌شود؛ همچنین مجتمع ذوب آهن اصفهان، تیرآهن IPB  را با رعایت DIN 1025-2  و ISIRI 14484  تولید و به بازار عرضه می‌کند.

  • IPE (بال نیم پهن)

کارخانه ذوب آهن، این مقطع فولادی را با رعایت استاندارد ملی 1791 و استاندارد DIN 1025-5  و مشخصات فنی متفاوت از دیگر انواع تولید می‌کند.

  • IPN (بال باریک)

این محصول، با بال‌هایی باریک‌تر از دیگر انواع و شیب‌دار تولید می‌شود؛ همچنین از نظر ساختار شیمیایی و فیزیکی هم، تفاوت‌هایی دارد.

طبق نظرات کارشناسان آهن آنلاین:

“تیرآهن تولیدی در کارخانه اصفهان، از جهات مختلف با دیگر کارخانه‌ها متفاوت است و برای شناسایی آن لازم است اطلاعات دقیقی در مورد مشخصات فنی، شیمیایی و روش‌های تشخیص تیرآهن اصفهان از سایر برندها داشته باشید.”

تیرآهن اصفهان انواع مختلفی دارد که باتوجه به مشخصات فنی می توان آن را از سایر برندها تشخیص داد.

4 راه تشخیص تیرآهن اصفهان تقلبی و اصل در بازار

متاسفانه بازار خرید و فروش مقاطع فولادی همواره درحال نوسان بوده و در این بین، افراد سود‌جوی زیادی سعی در عرضه محصولات تقلبی دارند؛ به‌همین‌منظور، 4 مورد از روش‌هایی که می‌توانید از طریق آن‌ها برای تشخیص تیرآهن اصفهان استفاده کنید را بررسی خواهیم کرد.

  1. 1.     به نشان حک شده ESCO  روی این محصول دقت کنید؛ این نشان هر 2 متر، روی این مقطع تولیدی از کارخانه اصفهان حک شده است.
  2. تمام تولیدات این مجتمع فولادی، دارای یک پلاک شناسایی هستند که اطلاعات دقیق محصول روی آن‌ها نوشته شده و می‌توانید از این طریق، اصالت کالا را بررسی کنید.
  3. یکی از راه‌های تشخیص تیرآهن اصفهان تقلبی و اصل، این است که وزن این محصول را با جدول اشتال مقایسه کنید؛ تیرآهن ذوب آهن از نظر وزنی، اعداد بسیار نزدیکی به جدول اشتال خواهد داشت.
  4. سعی کنید از خود کارخانه یا فروشندگان معتبر این محصول را تهیه کنید تا از ارائه جنس اصل اطمینان داشته باشید.

دلایل برتری تیرآهن اصفهان نسبت به تیرآهن اهواز و فایکو

مهم‌ترین دلیل برتری و فروش بالاتر محصولات این کارخانه به نسبت کارخانه اهواز و فایکو، دقت بالا در تولید است؛ تیرآهن اصفهان وزنی مطابق با جدول وزنی دارد و همین موضوع، کیفیت بالای این محصول را نشان می‌دهد. از این رو، قیمت تیرآهن اهواز از محصول مجتمع ذوب آهن، کمتر است.

طبق گفته کارشناسان آهن آنلاین

“کارکرد اصلی تیرآهن‌ها در ساختمان‌سازی، نگهداری بارهای سنگین و تحمل فشار نیروهای برشی است و برای افزایش بازدهی و کیفیت این محصول، از استانداردهای ملی و بین‌المللی در فرایند تولید آن‌ها استفاده می‌شود. از اطلاعات مهمی که تمامی مشتریان قبل از خرید تیرآهن اهواز باید به آن توجه کنند استانداردهای مورد استفاده این کارخانه است. استاندارهای کارخانه ساخت تیرآهن اهواز شامل: استاندارد ملی ایران ISIRI 1791، استاندارد DIN 1025-5 و مطابق استاندار ملی ایران ISIRI 13648 است که از هر کدام بر اساس وزن تیرآهن استفاده مجزا می‌شود: همچنین لازم به ذکر است که این استاندارها از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین قیمت تیرآهن اهواز است.”

وزن تیرآهن اصفهان، آن را نسبت به تیرآهن اهواز و فایکو متمایز کرده است.

این مقطع فولادی، در کارخانه ذوب آهن اصفهان در سایزهای 12 تا 30 تولید و به‌بازار عرضه می‌شود؛ در نقطه مقابل تیرآهن تولید اهواز یا فایکو از نظر وزنی با جدول اشتال متفاوت هستند. محصولات این دو کارخانه وزن کم‌تری نسبت به جدول اشتال دارند و در زمان خرید باید به این موضوع در کنار توجه به قیمت تیرآهن فایکو، اهواز و اصفهان دقت داشته باشید.

کارشناسان آهن آنلاین بر این باورند:

“قیمت ارز، تعداد واسطه‌های بین کارخانه و خریدار، میزان عرضه و تقاضا، حجم تولید کارخانه، هزینه حمل و نقل، قیمت جهانی آهن و قیمت ارز عواملی هستند که قیمت تیرآهن فایکو را تحت تأثیر قرار می‌دهند.”

تیرآهن اصفهان اصل را از کجا بخریم؟

اطمینان از اصالت کالا، برند تولید کننده و مشخصات این مقطع فولادی می‌توانند در هنگام خرید به شما کمک کنند. همان‌طورکه اشاره کردیم، یکی از بهترین راه‌ها برای خرید این محصول، مراجعه به خود کارخانه است؛ اما اگر امکان انجام این کار را ندارید، توصیه می‌کنیم از سایت آهن آنلاین (https://ahanonline.com/) تیرآهن اصفهان را تهیه کنید. مزیت خرید از آهن آنلاین این است که از اصالت کالا و کیفیت آن مطمئن خواهید بود.

سخن پایانی

تیرآهن تولید شده در کارخانه اصفهان، می‌تواند در بالا بردن کیفیت سازه، بسیار موثر عمل کند؛ چراکه از استانداردهای روز دنیا برای آن استفاده شده است. تشخیص این محصول به واسطه مشخصات ظاهری، ویژگی‌های فنی آن ممکن خواهد بود و در زمان خرید حتماً باید این موارد را به‌طور دقیق بررسی کنید تا از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید.