راهنمای چیدمان دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی در یک فضا بسیار تاثیر گذار است و می‌توانید افرادی به آن‌جا رفت و آمد دارند یا زندگی می‌کنند را تحت الشعاع قرار دهد به این معنی که یک طراحی داخلی درست در مقایسه با یک طراحی بدون اصول می‌تواند می تواند یک فضا را به دو شکل کاملا مختلف نمایش دهد. 5 موردی که در طراحی و دکوراسیون داخلی بر روحیه شما تأثیر می گذارد را با یک دیگر بررسی می‌کنیم.

1. انتخاب رنگ

بر کسی پوشیده نیست که رنگ‌ها بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند – وقتی احساس غمگینی می‌کنیم معمولا فضاهای تاریک را ترجیح می دهیم، حتی می‌گوییم که احساس تاریکی داریم! تاثیر احساسی رنگ در صنعت بازاریابی به خوبی شناخته شده است. به عنوان مثال، فست فودهای زنجیره ای بین المللی مانند مک دونالد، برگر کینگ و وندی از رنگ قرمز و زرد در لوگوها و فروشگاه های خود استفاده می کنند، زیرا ثابت شده است که ترکیب قرمز و زرد مردم را گرسنه می کند. حتی مطالعات نشان می دهد که قرمزی بیش از حد می تواند باعث افزایش ضربان قلب شود!

دکوراسیون داخلی در تهران ، دکوراسیون داخلی در شیراز ، ایران مشاغل

2. استفاده از فضا

به هم ریختگی ما را مضطرب می کند – به ظروف انباشته در سینک یا مجموعه ای از لباس های شسته شده فکر کنید که هنوز نیاز به تا زدن دارند. گاهی اوقات، به خصوص وقتی صحبت از روانشناسی طراحی داخلی می شود استفاده درست از فضا می‌تواند بسیار موثر باشد. همیشه یک تعادل وجود دارد. اگر فضای زیادی دارید که استفاده نمی کنید، ممکن است باعث ایجاد احساس تنهایی شود. حتی در سبک های مینیمالیستی طراحی داخلی، مینیمالیسم لزوماً به معنای خالی بودن نیست – به معنای انتخاب طرح های ساده تر، اجتناب از چاپ های بلند و چسبیدن به یک پالت رنگ محدود است.

گاهی اوقات، به‌عنوان یک طراح داخلی، نمی‌توانید از همان ابتدا تصمیم بگیرید که فضای بزرگ چقدر است – فقط باید به چیزی که به شما ارائه می‌شود بسنده کنید. استفاده از فضا با عملکرد آن تلاقی دارد. به عنوان مثال، هنگام تزئین یک آشپزخانه کوچک، ممکن است برای مرتب کردن قابلمه ها و تابه ها از آویز استفاده کنید. زمانی که فضاهای کوچکتر بزرگتر به نظر برسند، خلاقیت کلیدی است. بسیاری از طراحان برای ایجاد فضای بازتر، پلان های طبقه باز را انتخاب می کنند.

—————————————————————-

ایران مشاغل ارائه دهنده خدمات تبلیغات و آگهی در زمینه دکوراسیون داخلی در تهران و دکوراسیون داخلی در شیراز

جهت ثبت آگهی خود در سامانه ایران مشاغل با شماره : 09055971384 تماس حاصل نمایید

—————————————————————-

اگر قادر به ساخت و ساز نیستید، ترفندهای ساده مانند آویزان کردن آینه بر روی دیوارها می تواند اتاق شما را بزرگتر کند. همچنین می توانید با استفاده از رنگ های روشن تر فضای اتاق را بازتر کنید. برای مثال، اگر در حال تزیین یک آپارتمان استودیویی هستید، به جای قهوه ای یا مشکی، یک میز قهوه سفید را انتخاب کنید! بار دیگر رنگ نقش برجسته ای در روانشناسی طراحی داخلی دارد.

3. نورپردازی آرام بخش

بر کسی پوشیده نیست که نور طبیعی انسان را خوشحال می کند و تاریکی می تواند سطح انرژی را پایین بیاورد. هنگام کار بر روی ساخت و ساز جدید، مراقب باشید که پنجره ها را در جایی قرار دهید که نور بیشتری به داخل بتابد – به یاد داشته باشید که در نیمکره غربی، خورشید از شرق طلوع می کند و در غرب غروب می کند! اغلب اوقات، قرار دادن پنجره خارج از کنترل شما خواهد بود، اما همچنان می توانید روانشناسی طراحی داخلی را در هنگام در نظر گرفتن وجود نور در یک اتاق در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر نمی خواهید درخشش خورشید را کم کنید، پنجره ها را با پرده های شفاف تزئین کنید تا از انسداد جلوگیری کنید.

دکوراسیون داخلی در تهران ، دکوراسیون داخلی در شیراز ، ایران مشاغل

همچنین ممکن است بخواهید به این فکر کنید که افراد هنگام قرار دادن مبلمان بیشترین زمان را در اتاق می گذرانند – برای مثال، اگر افراد احتمالاً روی کاناپه اتاق نشیمن می نشینند، کاناپه را نزدیک پنجره قرار دهید. اگر نمی توانید از نور طبیعی بهره ببرید این ظرفیت را دارید که در مورد محل قرار دادن وسایل روشنایی و همچنین نوع لامپ هایی که استفاده می کنید، به طور انتقادی فکر کنید. این انتخاب ها می توانند حتی یک اتاق بدون پنجره را کمی جذاب تر کنند. نور گرم می تواند آرامش بخش باشد، در حالی که LED های روشن و چراغ های فلورسنت می توانند احساس بیگانگی و تحمیل کنند. از انحراف به سمت سبک بوهمی نترسید، از لامپ های نمک هیمالیا یا شمع های برقی استفاده کنید تا نور مصنوعی خود را هدفمندتر کنید.

4. فنگ شویی

احتمالاً اصطلاح فنگ شویی را در گفتگو شنیده اید، اما ممکن است مطمئن نباشید که دقیقاً چیست یا به چه معناست. فنگ شویی یک فلسفه چینی باستانی است که بر صلح و هماهنگی بین عناصر تاکید دارد. تمرین‌کنندگان فنگ شویی معتقدند که قرار دادن بهینه اشیاء یا مبلمان می‌تواند انرژی مثبت را جذب کند و در نتیجه ثروت، روابط بهتر، شادی، شانس و موارد دیگر را به همراه داشته باشد. وقتی صحبت از روانشناسی طراحی داخلی به میان می آید، اصول خاصی از فنگ شویی بسیار کاربردی هستند، خواه در این زمینه متخصص باشید یا نه.

دکوراسیون داخلی در تهران ، دکوراسیون داخلی در شیراز ، ایران مشاغل

5. شخصیت

چیزی که طراحی داخلی را بسیار هیجان انگیز می کند این است که هیچ دو پروژه ای شبیه هم نیستند. روند دکوراسیون خانه ساحلی بدون شک با طراحی اتاق کنفرانس یک استارت آپ متفاوت خواهد بود! هنگامی که صحبت از کار با مشتریان فردی در خانه یا کسب و کار آنها می شود، شخصیت مشتری خود را در نظر داشته باشید. در حالی که نور، رنگ‌ها و عوامل دیگر در روانشناسی طراحی داخلی نقش دارند، شاید واضح‌ترین راه برای ایجاد فضایی شاد این باشد که آن را برای مشتری خود طراحی کنید و خواسته‌های او را در خط مقدم فرآیند خود نگه دارید.

وقتی یک صاحب خانه بعد از یک روز کاری طولانی به خانه می آید، می خواهد احساس کند که فضایش مال خودش است. طراحی برای یک نوازنده؟ گیتارهای خود را برای ذخیره سازی، دسترسی و سبک آسان به دیوار آویزان کنید! بازسازی آشپزخانه یک سرآشپز خانه مشتاق؟ با مشتری خود در مورد عادات آشپزی آن ها صحبت کنید و آشپزخانه رویایی آن ها را بسازید! روانشناسی طراحی داخلی برای همه یکسان نیست، زیرا هر مشتری متفاوت است. در حالی که ممکن است یک صاحب خانه در احاطه شدن با هنرهای عجیب و غریب معاصر احساس راحتی کند، صاحب خانه دیگری ممکن است سبک قدیمی تر را ترجیح دهد. بهترین راه برای ارزیابی شخصیت مشتری این است که آن ها را بشناسید!