خرید باتری یو پی اس فاران و ترانس ایزوله

خرید باتری یو پی اس فاران و ترانس ایزوله

ما در این مقاله قصد داریم شما را با یک وسیله ی کاربردی به نام یو پی اس آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید. قطعا تا به حال با قطعی برق مواجه شده اید. قطعی برق، ضرر ها و زیان های زیادی را برای ما به بار می آورد. تصور کنید درون آسانسور هستید و به یک باره برق قطع می شود و شما مجبورید تا وصل شدن مجدد برق، در آسانسور محبوس بمانید، یا زمانی که در حال کار کردن با کامپیوتر و انجام پردازش های حساس هستید و برق قطع می شود و تمام اطلاعات شما در صورت ذخیره نکردن، از بین خواهد رفت و عملا کل زحماتتان بر باد می رود، و یا در بیمارستان ها که تمامی دستگاه های متصل به بیماران با برق کار می کند و قطعی برق می تواند جان بیماران را به خطر بیاندازد و هزاران مثال دیگر که نشان دهنده ی اهمیت وجود برق و زیان های ناشی از عدم وجود برق را نشان می دهد. در این جاست که به ضرورت وجود یک تغذیه کننده ی نامحدود برق پی می بریم.

دستگاه یو پی اس

دستگاه یا سیستم یو پی اس، یک منبع تغذیه ی الکتریکی است که بدون وقفه، توان یک بار الکتریکی یا به عبارتی، برق مورد نیاز برای یک دستگاه الکتریکی را تامین می کند. ups ها در زمان اتصال برق، انرژی الکتریکی را در باتری خود ذخیره می کند تا به هنگام قطع شدن برق، از انرژی برق ذخیره شده ی خود برای تامین برق دستگاه مصرف کننده استفاده کند. دستگاه ups ما بین برق شهری و وسیله ی الکتریکی مورد نظر قرار می گیرد؛ این محل قرار گیری خود مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

کاربرد های یو پی اس

تاکنون به مزایای و کاربرد اصلی ups پی برده اید. در اینجا ما قصد داریم تا مزایا و کاربرد های دیگر یو پی اس را برای شما شرح دهیم.

  1. کاربرد و وظیفه ی اصلی یو پی اس، تامین توان مورد نیاز برای دستگاه الکتریکی متصل به آن به هنگام قطع برق است.
  2. بر اثر رعد و برق، ولتاژ به صورت ناگهانی و غیر عادی، افزایش شدیدی پیدا می کند. چنانچه دستگاه ما به ups متصل نباشد، در اثر این تغییر ولتاژ آسیب جدی خواهد دید و در مواردی، منجر به سوختگی موتور دستگاه می شود؛ پس یو پی اس، دستگاه الکتریکی ای که به آن متصل است را در مقابل تغییرات ناگهانی ولتاژ محافظت می کند.
  3. نویز ها، تداخلات مغناطیسی، اختلالات و … به وسیله ی قطعه ای در یو پی اس به نام فیلتر حذف می شود. حذف این اختلالات، مانع از نفوذ آن ها به دستگاه الکتریکی مورد نظر شده و از آسیب رسیدن به آن جلوگیری می کند.

بخش های اصلی یو پی اس

یو پی اس ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که هر یک وظیفه ی خاصی دارند که در مجموع، هدف اصلی که همان ذخیره و تامین انرژی الکتریکی است، حاصل می شود. بخش های اصلی تشکیل دهنده ی ups:

  • باتری
  • رکتیفایر یا یکسو کننده
  • مبدل AC به DC
  • شارژر یو پی اس
  • کلید غیر هادی

باتری یو پی اس

ما در این بخش می خواهیم به شرح و بررسی باتری یو پی اس بپردازیم. باتری، اصلی ترین و مهم ترین بخش یک سیستم ups است، به طوری که ups بدون باتری، عملا هیچ کارایی ای برای ما نخواهد داشت. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، باتری ups محل ذخیره سازی انرژی برق است تا بتوان در زمان قطعی برق، از انرژی ذخیره شده در آن بهره برد. باتری های یو پی اس بر اساس طول عمر به سه دسته تقسیم می شوند: باتری یو پی اس با طول عمر زیاد، متوسط و کم. مدت زمانی که باتری های یو پی اس می توانند برق لازم برای یک دستگاه را تامین کنند، بین 5 تا 20 دقیقه است که بستگی به ظرفیت باتری ups دارد. بدیهی است که هر چه ظرفیت باتری یو پی اس بیشتر باشد ( و به تبع آن، ups نیز بزرگ تر باشد)، میزان برقی که در خود ذخیره می کند بیشتر است و مدت زمانی که می تواند یک دستگاه را در زمان قطعی برق تغذیه کند، بیشتر می شود.

اهمیت سلامت باتری

اگر تا اینجا مقاله ی ما را دنبال کرده باشید، قطعا به اهمیت باتری در سیستم ups پی برده اید. باتری یو پی اس نیز همانند دیگر وسایل ممکن است خراب شود و به این دلیل که یو پی اس در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد، سلامت کامل دستگاه و اجزای آن از جمله باتری، باید به طور مداوم بررسی گردد. چنانچه متوجه علائم خرابی یا بروز مشکل در دستگاه شدیم، هر چند کم، درصدد رفع آن برآییم. اگر کوچکترین اختلال جدی گرفته نشود، میزان خرابی ممکن است در کل سیستم گسترش یابد و به عملکرد دیگر اجزاء هم آسیب وارد کند و درنتیجه، ups به طور کامل از کار بیفتد که علاوه بر هزینه های زیادی که به دنبال خواهد داشت، ممکن است در شرایط حساس و اضطراری، از کار بیفتد و خسارات زیادی را وارد سازد.

خرید یو پی اس فاران

اگر قصد دارید یک سیستم یو پی اس خوب و با کیفیت تهیه کنید، اما نمی دانید چگونه تهیه کنید یا چه برندی بخرید، ما به شما ups فاران را پیشنهاد می کنیم. صنایع الکترونیک فاران، با سال ها تجربه و سابقه ی درخشان در زمینه ی فروش یو پی اس با برند فاران، ترانس ایزوله و …، رضایت مشتریان خود را هدف خود قرار داده است و همواره محصولاتی با کیفیت بسیار بالا و در عین حال با قیمتی مناسب، تولید و عرضه کرده است. برای آشنایی با دیگر محصولات صنایع الکترونیک فاران، خرید یو پی اس فاران ، خرید ترانس ایزوله ، آگاهی از مشخصات و قیمت محصولات به سایت ما به آدرس https://adibups.ir  مراجعه کنید. با خرید یو پی اس فاران از مجموعه ی ما، خریدی مطمئن و لذت بخش را تجربه کنید. با یک خرید از مجموعه ی ما، مشتری همیشگی ما خواهید شد.