جهان فرود: دعوای سازنده با مالک بر سر ریزش سنگ نما

جهان فرود: دعوای سازنده با مالک بر سر ریزش سنگ نما چه شد؟

 ریزش سنگ نما باز هم جان یک هموطن را گرفت. حادثه ای تلخ که به راحتی امکان جلوگیری از وقوع آن از قبل وجود داشت، به گرفتن جان یک انسان منجر شد. مادر و فرزندی که در حال عبور از پیاده رو بودند بر اثر سقوط سنگ نمای ساختمانی که سازنده آن از تجهیز اب بندی نما  امتناع کرده بود دچار سانحه شدند. مادر خانواده جان خود را از دست داد و دختر نیز به دلیل جراحت شدید راهی بیمارستان شده است. در نهایت دعوای همسر قربانی با سازنده متخلف، منجر به کما رفتن و در نهایت مرگ سازنده ساختمان شد. به گزارش یک منبع آگاه روز جمعه ۲۶ اردیبهشت در خیابانی حوالی میدان ونک ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه حادثه سقوط سنگ نما به کشته شدن یک مادر منجر شد. زهره ۳۳ ساله به همراه فرزندش در حال عبور از پیاده رو بودند که به دلیل فرو ریختن سنگ نمای ساختمان و اصابت آن به سر و  خونریزی از ناحیه جمجمه در دم جان خود را از دست داد. دختر ۸ ساله او نیز دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه دست و گردن شد. پزشکی قانونی علت مرگ را خونریزی مغزی بر اثر برخورد جسم سخت اعلام کرده است. به گزارش شاهدان عینی دو روز بعد از این حادثه تلخ پدر خانواده در نزاع با سازنده ساختمان او را مجروح و راهی بیمارستان کرده است و متاسفانه در این حادثه نیز سازنده ملک بعد از سه روز تحمل کما جان خود را از دست داد. پدری که امروز باید در کنار فرزندان داغدار خود باشد، مجرم به قتل است. اولین دادگاه مالک ساختمان تشکیل شده است و او علت نزاغ را مقصر دانستن سازنده ملک در عدم ایمن سازی ساختمان و سهل انگاری در این امر که منجر به مرگ همسرش شد ذکر کرد. اولیای دم هنوز خواستار قصاص هستند و عاقبتی نامعلوم در انتظار مرد مانده است.  چند سال قبل هم ریزش سنگ و زخمی شدن کودک خردسال و به کما رفتن یک زن مسن در تهران خبرساز شده بود. همچنین سقوط سنگ نما بر روی ماشین های پارک شده در خیابانی در تهران در ماه پیش که به دلیل زلزله های مکرر تهران به وقوع پیوسته بود خسارات زیادی به خودروهای پارک شده وارد کرد. در حالیکه این دست حوادث به راحتی و با محکم سازی سنگ نما قابل پیشگیری هستند.

با پیچ کردن سنگ نما امنیت را به ساختمان بازگردانید

هیچ با خود فکر کرده اید که بسیاری از حوادثی که اتفاق می افتند با اندک هزینه ای می توان از وقوع آن جلوگیری کرد؟ همه ما هزینه های گزاف را در برابر جان عزیزانمان بی ارزش می دانیم، درحالی که باید علاج حادثه قبل از وقوع کرد! استفاده از پیچ رولپلاک روشی مقرون به صرفه و سریع است، اما اهمیت استفاده از آن قابل انکار نیست. سنگ نما به عنوان یک از اصلی ترین اجزای بنا در همه ساختمان ها بکار می رود و در روزهای اخیر که زلزله های تهران پیوسته در حال وقوع است ریزش نماهای ساختمان بیشتر از پیش خطر آفرین شده است. بدیهی است که اگر جسمی به مدت طولانی در حالت معلق قرار گیرد بر اثر جاذبه زمین سقوط خواهد کرد. سنگ های نما به علت سنگینی می توانند خیلی سریع لق شوند و در نهایت با سقوط خود دردسرهای زیادی را برای مالک و یا سازنده ساختمان ایجاد کنند. این خطر می تواند جان تمامی افرادی که در نزدیکی یک ساختمان با نمای ناامن رفت و آمد می کنند را به خطر اندازد. این حوادث تلخ یک راه حل آسان دارند و آن راه حل چیزی نیست بجز استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان. در هنگام نصب سنگ نمای ساختمان علاوه بر استفاده از سیمان و چسب مناسب برای چسباندن هرچه امن تر نما بر سازه باید از پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان برای جلوگیری از حوادث خطرناک استفاده نمود. نماهای ساختمان خطراتی دائمی برای افراد محسوب می شود. خطری که به راحتی می توان از آن جلوگیری کرد. با اب بندی کردن نما و درزگیری سنگ ها از ورود اب به داخل سنگ و لق شدن انها جلوگیری کنید.

بهترین روش استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

تثبیت نما با استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان هیچ نیازی به استفاده از داربست ندارد. بله درست است، پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان بدون نیاز به نصب داربست و توسط متخصصین امر و با طناب انجام می شود. این کار با روش صخره نوردی انجام می گیرد و به سرعت و در کوتاه ترین زمان به اتمام خواهد رسید. در صورت استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان خیالتان از بابت هر گونه ریزش و سقوط سنگ نما راحت می شود. البته به شرطی که به متخصصین امر مراجعه کنید و آن را از مراکز مطمئن بخواهید.

چگونه بفهمیم ساختمان به پیچ رولپلاک نما نیاز دارد؟

در واقع ریزش نمای ساختمان و خطرات جانی آن هیچ گاه از قبل خبر نمی دهد و ریزش همیشه به یکباره اتفاق می افتد. حتی ممکن است ظاهر ساختمان کاملا سالم به نظر بیاید اما با یک وزش باد حادثه ای که نباید رخ دهد. اصولا ریزش نمای ساختمان بعد از زلزله و یا وزش باد شدید بیشتر اتفاق می افتد. اما به طور کلی هرچه از عمر ساختمان بیشتر گذشته باشد شما باید سریع تر به فکر پیچ و رولپلاک نما برای ساختمان خود باشید.

مزیت استفاده از پیچ و رولپلاک نما با طناب

  •         این روش هیچ محدودیتی برای اجرا در نقاط کور ساختمان ندارد
  •         به علت عدم نیاز به نصب و یا جمع آوری داربست ها در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.
  •         در تمامی اشکال ساختمان ها امکان انجام کار وجود دارد. (ساختمان های با معماری خاص)
  •         این روش کاملا ایمن است و می توانید صد در صد مطمئن باشید که دیگر حادثه ای از قبیل ریزش سنگ نما در کمین شما و عزیزانتان نخواهد بود.

نکات تخصصی اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نما بدون داربست

خدمات پیچ و رولپلاک یک حرفه کاملا تخصصی است. ما در زیر به گوشه ای از نکات تخصصی استفاده از این روش ایمن سازی نمای سازه اشاره کرده ایم:

خدمات پیچ و رولپلاک نما بدون داربست و جلوگیری از نفود اب به داخل ساختمان  یک حرفه کاملا تخصصی است. باید از افراد آموزش دیده و دارای گواهینامه معتبر برای کار در ارتفاع کمک گرفته شود.

  •         روش رولپلاک سنگ نما برای سنگ نما و سرامیک کاملا متفاوت است. سهل انگاری در این زمینه می تواند به نما خسارت زیادی وارد کند.
  •         در سنگ های تراورتن به دلیل سخت زیادی باید از دریل هیلتی استفاده نمود تا سوراخکاری بدون آسیب به نما انجام شود.
  •         در مواقعی که در نما از سنگ های یک تکه و سنگین استفاده شده است، از بست های ال شکل و کمربندی فلزی استفاده می شود.
  •         در مواقعی که پشت سنگ ها حفره های خالی وجود داشته باشد، باید از انکر های پلاستیکی برای سفت کردن پیچ ها استفاده شود.
  •         در نهایت کار حتما باید از بتونه همرنگ نما برای مخفی کردن محل پیچ و رولپلاک ها استفاده شود.

مرجع معتبر اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

ریزش نمای ساختمان علاوه بر ایجاد ظاهری زشت برای ساختمان خطرات جبران ناپذیری را نیز به وجود می آورد. در بسیاری از مواقع در خبرگزاری های مختلف شنیده ایم که این دست ریزش ها باعث زخمی و یا حتی کشته شدن عابرین شده است. اگر ساکن پایتخت و یا استان البرز هستید و برای پیچ و رولپلاک نما در کرج جهان فرود نیاز به مشاوره و تیم تخصصی دارید گروه جهان فرود مجموعه ای مطمئن و متخصص اند که در کنار قیمت نهایی مناسب، کیفیتی عالی را به شما ارائه خواهند داد. علاوه بر آن قبول چک مدت دار نیز می تواند اجرای کار را برای شما آسان تر کند. شما می توانید به سرعت نمای ساختمان خود را ایمن سازی کنید و بعد از جمع آوری پول از همسایگان، مبلغ را به طور کامل پرداخت نمایید.

منبع:  سایت شفقنا پیچ و رولپلاک نما