بهترین شرکت معماری را چگونه تشخیص دهیم؟

ساخت خانه ، ویلا یا آپارتمان یک پروژه بزرگ است که شامل اهداف بزرگی است که باید با دیدگاه و نیازشما هماهنگ باشد.  مهم است که به دنبال یک معمار مورد اعتماد باشید که خواسته های کارفرما را درک کند و از پس چالش ها به بهترین شکل بربیاید. این فرآیند ممکن است برای کسانی که قبلاً آن را تجربه نکرده‌اند، یک پیشنهاد پیچیده و ترسناک به نظر برسد ، اگر شما بتوانید شرکت معماری  همگام با خواسته های خود بیابید می توانید یک پروژه موفق را تضمین کنید. در اینجا  هدف ما راهنمایی در مورد چگونگی پیدا کردن برترین شرکت های معماری است تا بتوانید افراد حرفه ای مناسب برای طراحی یا ساختن آپارتمان ویا ویلای جدید خود را بیابید.

طراحی ویلا

چرا باید از خدمات یک شرکت معماری استفاده کنیم؟

پروسه ساخت و ساز با طراحی شروع می شود. برای مثال طراحی ویلا مقدمه و پیش نیاز پروسه ساخت و ساز یک ویلاست. با یک شرکت معماری، شما متخصصان یا معمارانی دارای مجوز را استخدام می کنید که در هنر،علم طراحی و ساخت ساختمان آموزش دیده اند. این تیم از معماران وظیفه پیچیده ساخت یک ساختمان را برنامه ریزی، طراحی نما، طراحی پلان ها و … را اجرا و نظارت خواهند کرد. در طول این فرآیند، آنها نه تنها فضا و طراحی خانه، بلکه ایمنی و دسترسی، عملکرد، مصالح ساختمانی، زیبایی شناسی، هزینه ها و زمان بندی را نیز در نظر می گیرند. نقش آنها توسعه ایده های شما و تبدیل آنها به واقعیت است. آنها همچنین از نظر اخلاقی به قوانین رفتاری ملزم هستند، بنابراین می توانید به آنها اعتماد کنید که از تمام قوانین و مقررات حال حاضر پیروی می کنند

  1. نمونه کارها را مرور کنید .

حتما از وب سایت ها و یا پیج های صفحات مجازی شرکت های مختلف بازدید کنید وپروژه های قبلی آنها را بررسی ومقایسه نمایید.

  • آیا پروژه های آنها به شما الهام می بخشد؟
  • آیا از زندگی در خانه هایی که آنها طراحی کرده اند هیجان زده می شوید؟
  • آیا جزئیات طراحی و اجرا مورد پسند شماست؟

شما باید آن دسته از کاندیداهایی را در نظر بگیرید که پروژه هایشان با سلیقه وخواست شما هم راستاست وتوانایی انجام خدمات مورد نیاز شما را دارند، همچنین سابقه تکمیل پروژه های مشابه را در کارنامه ی خود دارند. در صورت امکان، ترتیب بازدید از پروژه‌های تکمیل‌شده توسط شرکت‌های معماری را بدهید تا ببینید آیا حساسیت‌های زیبایی‌شناختی آنها با شما مطابقت دارد یا خیر. پس مدتی را صرف فکر کردن به این موضوع کنید که چه نوع معماری را دوست دارید و نمونه هایی را بیابید. این نمونه ها بحث وفرآیند خلاقانه را با تیم معماری شما تسهیل می کند.

طراحی ویلا

   3.ارزش های آنها چیست؟ 

هر شرکتی مجموعه‌ای از ارزش‌های اصلی را دارد یا باید داشته باشد که طراحی وعملیات آن‌ها را هدایت می‌کند. گاهی اوقات این موارد به صراحت در وب سایت آنها یا توسط بنیانگذاران آنها بیان می شود، اما گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید مستقیماً از شرکت معماری بپرسید. یک شرکت باید هدف خود را بداند وبا افرادی که این عقاید را دارند کار کند. اگر ارزش‌های اصلی شرکت با خواسته ی شما همراستا بود، این نشانه ی خوبی است که آیا آن‌ها برای شما و پروژه شما گزینه ی مناسبی هستند یا خیر.

وهمچنین به دنبال جزئیاتی باشید که نمونه ای از شخصیت و ترجیحات طراحی هر شرکت است تا تصمیم بگیرید که آیا کارآنها با سلیقه ی شما مطابقت دارند یا خیر.   

 4.صحبت با شرکت درباره ی پروژه وخواسته هایتان  

وقتی چند نامزد را پیدا کردید که کارشان را دوست دارید، با آنها تماس بگیرید وگفتگو را شروع کنید. اما قبل از تماس، افکار و اطلاعات کلیدی خود را در مورد پروژه خود جمع آوری کنید. در اینجا لیستی از چیزهایی است که باید قبل از تماس بدانید:

  • ابعاد پروژه: چقدر فضا می خواهید بسازید یا بازسازی کنید؟
  • بودجه: چقدر پول برای این پروژه در دسترس است؟
  • برنامه زمانبندی: زمان مورد نظرتان برای تکمیل پروژه چقدر است؟ 

طراحی ویلا

 5.درک فرآیند طراحی شرکت معماری

رویکرد شرکت معماری به پروژه شما چگونه خواهد بود؟

یا معمار فرآیندی دارد که واضح و منطقی باشد؟

از آنها بخواهید که شما را در این زمینه راهنمایی کنند ودر مورد هر چیزی که نمی دانید سؤال بپرسند. آیا آنها طراحی سازگار با محیط زیست را در کار خود گنجانده اند؟

 مراجع آنها را بررسی کنید. حتی اگر معمار ممکن است یک نمونه کار جذاب و مراجع خوبی داشته باشد، شما همچنان می خواهید مطمئن شوید که روند طراحی و رویکرد آنها برای پروژه شما مناسب است.

همانطور که برای توسعه طرح با هم کار می کنیم، موضوعات از کل به جزِء پیشرفت می کنند تا جزئیات مشخص شود.

    6.با معماران ملاقات کنید  

با معماران وتیم های آنها به صورت حضوری ملاقات کنید تا بتوانید حسی از توانایی ها و تخصص خلاقانه آن ها به دست آورید. به دنبال جزئیاتی باشید که نمونه ای از شخصیت وترجیحات طراحی هر شرکت است تا تصمیم بگیرید که آیا آنها با شما مطابقت دارند یا خیر.

 7.مدل سازی دیجیتال: استاندارد جدید

معماران درک می کنند که چگونه ارتفاعات وپلان های دو بعدی به ساختمان های واقعی تبدیل می شوند، اما بعضی از کارفرمایان ممکن است در تجسم نتیجه نهایی مشکل داشته باشند. به همین دلیل امروزه استفاده از مدل‌سازی دیجیتال استاندارد است وابزاری قدرتمند برای طراحی وتجسم فضاها از داخل و خارج سازه است. همچنین به شما امکان می دهد هر اتاق را تجسم کنید تا بتوانید کار نهایی را تایید کنید. مدل سازی دیجیتال بیشتر ترس وریسک را از فرآیند طراحی و ساخت می گیرد. یافتن یک شرکت معماری که از مدل سازی دیجیتال در طول فرآیند طراحی استفاده می کند ضروری است.

   8.برآورد هزینه های ساخت و ساز 

هنگامی که برای اولین بار فرآیند طراحی را شروع می کنید، تعیین دقیق هزینه نهایی ساخت وساز دشوار است. بنابراین درک برآوردهای اولیه وهزینه های نهایی کلیدی است. درنتیجه به شرکتی که انتخاب کرده اید اعتماد کنید وبخواهید که ریزقیمت های هر بخش را تهیه و گزارش دهند.

هزینه های ساخت وساز به عنوان نیروی کار، مواد ونشانه گذاری مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان تعریف می شود. اینها “هزینه های سخت” هستند.هزینه های طراحی معماری ومهندسی، مجوزها، تاییدیه ها وآزمایش ها نیزبخشی از “هزینه های نرم” هستند. آنها معمولاً بین 25 تا 35 درصد از کل بودجه پروژه را تشکیل می دهند. رایج‌ترین روش‌هایی که شرکت‌های معماری هزینه‌های خود را محاسبه می‌کنند به یکی از سه روش است: درصد ساخت، ساعتی، هزینه ثابت.

حرف آخراین که، مهم‌ترین ملاحظات برای هرکارفرمایی که به ساخت پروژه ی جدید می‌پردازد، برقراری ارتباط با تیم وحفظ خطوط ارتباطی باز است. معماری می تواند آشفته باشد. بسیار مفصل است وجدول زمانی پروژه طولانی است وبه راحتی می تواند با مسائل مجوز، مواد تاخیری وسایر شرایط پیش بینی نشده پیچیده شود. بهترین شرکت معماربرای پروژه شما کسی است که نه تنها چشم انداز شما را درک می کند، بلکه شما را در جدول زمانی به روز نگه می دارد، سخت تلاش می کند تا نتایج را در چارچوب بودجه ارائه دهد، و هر زمان که موانعی پیش بیاید با شما باز وواضح صحبت میکند.