برای قفسه بندی انباری منزل چه نوع قفسه ای بخریم؟

قفسه بندی انباری منزل یکی از کارهای بسیار مهم برای ایجاد نظم و دسترسی آسان به وسایل مختلف در محیط کوچک انبار می باشد. در نقش بسیار مهم این قفسه ها و ضروری استفاده از آنها جای شک نیست، اما مهم این است که بتوانید قفسه مناسب را انتخاب کنید. انواع قفسه بندی انبار خانه از نظر جنس و شکل و ویژگی ها دارای تنوع بوده و بر اساس شرایط محیط در نهایت باید بهترین انتخاب را داشت. در ادامه بهترین انواع قفسه بندی فلزی انباری منزل و سایر جنس ها و مزایا و معایب هر یک را معرفی خواهیم کرد.

انواع قفسه بندی انباری منزل

ویژگی های قفسه بندی انباری منزل

در تمام منازل بزرگ و کوچک آپارتمانی و ویلایی فضایی به عنوان انباری در نظر گرفته میشود تا وسایل اضافه و بلااستفاده در آن نگهداری شوند. در اغلب آپارتمان ها فضای بسیار کوچکی برای انبار هر یک از واحدهای مسکونی در نظر گرفته میشود و به همین دلیل چیدمان وسایل در آن با چالش های متعددی روبرو می باشد. لذا، انتخاب قفسه مناسب برای انبار خانه می تواند یکی از بهترین و ضروری ترین راهکارها برای استفاده بهینه از فضا باشد. اما تمام قفسه های انبار مصرف خانگی نداشته و چند ویژگی مهم در آنها باید وجود داشته باشد تا در چنین محیط هایی استفاده شوند. از مهم ترین ویژگی های انواع قفسه بندی انباری خانگی می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • برای قفسه انبار منازل بهتر است مدل هایی انتخاب شوند که ارتفاع ردیف ها بر اساس نوع وسایل قابل تغییر و تنظیم باشد.
  • با توجه به اینکه انواع لوازم خانگی و وسایل سبک و سنگین در انبار خانه نگهداری میشود، لذا باید بدنه سازه قدرت تحمل بالا و استقامت زیادی داشته باشد.
  • تا حد امکان قفسه هایی را برای انباری خانه انتخاب کنید که قابل شستشو بوده و در تماس با مواد ضد عفونی کننده دچار تخریب و پوسیدگی نشوند.
  • برای استفاده بهینه از فضای انبار، قفسه انباری منزل باید قابلیت اجرا در چند طبقه از کف تا سقف را داشته باشند.
  • بدنه قفسه های انبار خانگی باید در برابر آتش سوزی تا حدا امکان مقاومت داشته باشند.

انواع قفسه بندی انباری منزل

با توجه به ویژگی های مهم و مورد نیاز برای انواع قفسه بندی انباری منزل، چند مدل زیر بیشترین کاربرد را برای این محیط ها دارا می باشند:

قفسه بندی مشبک انباری منزل

بدون شک بهترین انواع قفسه بندی انباری منزل قفسه های پیچ و مهره ای یا مشبک هستند. قفسه پیچ و مهره ای مشبک دارای بدنه تمام فلزی بوده و می توان آنها را روی زمین با اتصالات مقاوم کاملا ثابت کرد. البته این قفسه ها همیشه ثابت نبوده و پایه های فلزی آنها قدرت تحمل بالایی داشته و می توان در هر نقطه از انبار آنها را قرار داد.

قفسه بندی پیچ و مهره ای دارای نبشی های سوراخ دار و کفی های فلزی مسطح و کاملا صاف هستند که به صورت چند طبقه قابل اجرا هستند. ارتفاع هر یک از ردیف های قفسه های پیچ و مهره ای بر اساس نوع و اندازه و ابعاد کالا قابل تغییر می باشد. علاوه براین، این قفسه ها از فلزات بسیار مقاوم و گالوانیزه تولید میشوند و به همین دلیل در صورت تماس با نم و رطوبت و مواد شوینده و غیره دچار پوسیدگی و تخریب نخواهند شد.

قفسه بندی مشبک انباری منزل

شلف و قفسه دیواری انباری

به دلیل کمبود فضا در انبار آپارتمان ها و منازل ویلایی، باید فضای روی دیوار را به صورت بهینه استفاده کرد. به همین منظور می توان از انواع شلف و قفسه های دیواری که از نظر جنس و طرح تنوع بالایی دارند استفاده نمود. قفسه های فلزی روی دیوار گزینه ای ایده آل برای چیدمان وسایل کوچک بوده و دسترسی به محتویات درون آنها نیز به آسانی امکان پذیر اشت.

قفسه بندی چوبی انبار خانه

قفسه های چوبی از دیگر انواع قفسه های مورد استفاده در انبارها می باشد که به صورت چند طبقه قابل اجرا هستند. این قفسه ها بیشتر نقش کتابخانه داشته و برای نگهداری کالاها و وسایل سبک مورد استفاده قرار میگیرند. چون بدنه آنها از چوب بوده و در برابر وزن سنگین وسایل نمی توانند مقاومت کنند و دچار ترک و شکستگی خواهند شد.

با مقایسه قیمت انواع قفسه انباری متوجه خواهید شد که مدل های چوبی ارزان تر هستند. چون چوب های نامرغوب در آنها استفاده شده و در نهایت طول عمر پایینی نیز خواهند داشت. اما لازم به ذکر است که معایب این قفسه ها از مزایای آنها بیشتر است. به عنوان مثال، قفسه های  چوبی در تماس با نم و رطوبت متورم شده و تغییر شکل می دهند. علاوه براین، تابش نور خورشید به صورت مستقیم منجر به تخریب و پوسیدگی آنها خواهد شد.

از دیگر دلایلی که باعث شده است تا جنس چوب در ساخت انواع قفسه بندی انباری منزل کمتر مورد توجه قرار گیرد، احتمال آتش سوزی آنها می باشد.

جعبه پلاستیکی انبار

از دیگر گزینه های مناسب برای قفسه بندی انباری منزل می توان به جعبه پلاستیکی انبار اشاره کرد. این جعبه ها دارای تنوع بسیار بالایی بوده و به صورت چند طبقه نیز قابل اجرا هستند. به همین دلیل می توان در گوشه های انبار برای نگهداری اقلام ریز مانند ابزارآلات و اسباب بازی های کوچک از این جعبه ها استفاده کرد.

جعبه پلاستیکی انبار منزل

جعبه پلاستیکی انبار مدل های متنوعی دارد و برای انبار خانه هر دو مدل پایه دار و بدون پایه مورد استفاده قرار میگیرد. این جعبه ها امکان نصب و اتصال به لورپانل را داشته و به همین دلیل می توان از فضای روی دیوار نیز برای چیدمان وسایل استفاده کرد. از جعبه های پلاستیکی همچنین می توان به صورت تک و جدا درون قفسه های مشبک استفاده کرد تا نظم بهتری در انبار بوجود آورد.

از مزایای انتخاب جعبه های پلاستیکی به عنوان یکی از انواع قفسه بندی انباری منزل می توان به تنوع بالا در اندازه و ابعاد، متنوع بودن از نظر رنگ بندی و همچنین قابلیت اتصال آنها بر روی هم و باز و بسته شدن کشویی هر یک اشاره کرد.

نتیجه گیری

بر اساس آنچه در طول متن بیان شد، از بهترین انواع قفسه بندی انباری منزل برای آپارتمان و انبارهای داخل حیاط و غیره می توان به قفسه بندی مشبک فلزی اشاره کرد. این قفسه ها استقامت بسیار بالایی داشته و نم و رطوبت و فشار و ضربه نمی تواند منجر به تغییر شکل و پوسیدگی آنها شود. البته باید دقت داشته باشید که قفسه های پیچ و مهره ای که انتخاب می کنید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشند. در غیر این صورت دچار سقوط و ریزش خواهند شد و طول عمر ایده آلی نخواهند داشت.

برای خرید انواع قفسه بندی فلزی پیچ و مهره ای (قفسه بندی مشبک فلزی) و غیره می توانید از محصولات انبار تجهیز آسیا استفاده کنید. این قفسه ها با بهترین متریال ضد زنگ ساخته شده و دارای گارانتی یک ماهه و خدمات پس از فروش 10 ساله بوده و با قیمت تولیدی ارائه میشوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی های این قفسه ها و همچنین خرید قفسه بندی مشبک انبار تجهیز می توانید به آدرس  anbartajhiz.com مراجعه نموده یا با شماره تلفن 02636109773 و 02636109774 تماس بگیرید.