بازاریابی محتوا

در سال های اخیر یکی از بحث های مهم در زمینه موتورهای جستجو ، تولید محتوای با کیفیت و بازاریابی محتوا بوده است . ولی همیشه این سوال مطرح بوده که واقعا منظور از محتوای با کیفیت چیست و چه معیارهایی دارد .
اولین معیاری که می توان برای محتوای با کیفیت در نظر بگیریم ، رضایت کاربران سایت می باشد . وقتی یک کاربر که وارد سایت شما می شود از محتوای تولید شده شما رضایت داشته باشد ، خود به خود رفتاری از خود نشان می دهد که آن عکس العمل ها از دید موتورهای جستجو نشان دهنده کیفیت محتوا می باشند و باعث می شود که از دید موتور جستجویی همانند گوگل ، سایت شما یک سایت با کیفیت به نظر آید و در رتبه های بالاتری آن را قرار دهد. یعنی بتوانیم باعث افزایش بازدید کنیم .
 
اکثر مدیران سایت ها با چالش تولید محتوا برای سایتشان مواجه می شوند . بعضی از آن ها بر این موضوع اعتقاد دارند که در زمینه کاری آن ها محتوای ارزشمندی وجود ندارد و به همین دلیل یا سایت خود را بدون هیچ محتوایی رها می کنند و یا به کی کردن محتوایی سایت های همکارشان روی می آورند ! که این یکی از بزرگترین اشتباهات ممکن می باشد.
بعضی دیگر از مدیران سایت که دید بازتری به نحوه مدیریت یک کسب و کار اینترنتی دارند ، سعی در استخدام یک مترجم برای سایت خود دارند که البته وقتی اقدام به این کار می کنند ، در عمل بازخورد خوبی از آن نمی گیرند. چون کار تولید محتوای سایت تنها ترجمه یک مقاله نمی باشد ! و یک کار کاملا تخصصی و خلاقانه می باشد. چون تولید کننده محتوای سایت باید در ابتدا مخاطب را به خوبی بشناسد ، مطلب جذاب برای آن تولید کند ، از محتوای کپی پرهیز کند ، تمامی اصول بهینه سازی محتوا را رعایت کند و خیلی آیتم های دیگر که یک مترجم عادی آن ها را مورد توجه خود قرار نمی دهد . حال شاید از خود بپرسید که اصول تولید محتوای ارزشمند برای یک سایت چیست ؟ یکی از راه هایی می توان گفت باعث می شود به متن ما اعتبار بدهد درج آگهی است .
 
تسلط در زمینه ای که برای آن تولید محتوا می کنید
امروزه وقتی یک شخص موضوعی را در موتورهای جستجو تایپ می کند به این معناست که دنبال سایتی می گردد که مطالب مفید و تخصصی در آن زمینه خاص را در اختیار وی قرار دهد . و تنها هنگامی می توانید آن شخص را به سایت خود جذب کنید که مطالب شما توسط یک کارشناس تولید محتوا ایجاد شده باشد تا علاوه بر تخصص در زمینه کاری شما به اصول نگارش هم آگاهی کامل را داشته باشد. بعضی از سایت ها برای تولید محتوای غیر کپی اقدام به ترجمه سایت های انگلیسی می کنند ولی هنگامی که مخاطب می خواهد آن مطلب را مطالعه کند به دلیل روان نبودن متن و گنگ بودن آن ، به سرعت دکمه ضربدر را می زند و از سایت خارج می شود !‌ و در همین جاست که موتورهای جستجو متوجه این موضوع می شوند و رتبه آن سایت را کاهش می دهند. وقتی سایت شما در زمینه ای باشد که محتوا برای آن در اینترنت کم است باید خوشحال باشید . قبل از ادامه یکی از راه های بهینه سازی موتورهای جستجو ، استفاده از رپورتاژ است
خوب شاید بگویید تولید محتوا برای آن خیلی سخت می شود ! و کاملا درست می گویید ولی این مشکل چاره دارد و راه حل آن این است که تولید محتوای سایت خود را به یک شرکت تولید محتوا بدهید و آن ها با تیم متخصصی که دارند به راحتی برای شما این کار را انجام می دهند و سایت شما به راحتی می تواند جزء پرچمداران صنعت خود شود . ولی برای مثال وقتی سایت شما در زمینه دوربین دیجیتال می باشد ، در ظاهر کار شما راحت است و شاید فکر کنید که می توانید از بین هزاران مقاله خارجی مطالب سایت خود را تولید کنید که تا اینجا حرف شما صحیح است ولی این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که رقبای شما هم به همان راحتی به این حجم از مطالب مفید خارجی دسترسی دارند و می توانند همان کار شما را انجام دهند. که البته برای ایجاد تمایز در این نوع سایت ها هم باید یک تیم متخصص در زمینه تولید محتوا در کنار شما باشند ولی این موضوع را فراموش نکنید که کار آن ها بسیار سخت تر است !