از استخر ساحلی استودیو ساختمانی ممارت چه میدانید

علاقه به استخرهای ورودی ساحل در بین خریداران استخر همچنان در حال افزایش است، بنابراین بیایید به دلایل بزرگ آن نگاه کنیم 

بررسی کنیم که آیا این ویژگی طراحی برای استخر بتنی جدید شما  منطقی است یا خیر؟

طراحی استخر ورودی ساحل

 استخر ساحلی به عنوان استخر ورودی صفر یا استخر پیاده روی نیز شناخته می شود
ورودی ساحل یک دهانه شیبدار و مدرج به سمت یک استخر شنا است که معمولاً جایگزین پله های معمولی داخل آب می شود. طراحی شبیه به ظاهر و عملکرد ساحل طبیعی در دریاچه یا اقیانوس است. 

نقطه ورودی که در انتهای کم عمق استخر قرار دارد، به گونه ای ساخته شده است که با عرشه همرنگ باشد.

بیشتر ورودی زیر آب است، اما بخش کوچکی از آن – قسمت بالایی که در آن به عرشه می رسد – معمولاً خشک است.

با شیب از عرشه  مانند یک سطح شیب دار طولانی – به داخل استخر، ورودی با هر پله به تدریج عمیق تر می شود. همانطور که وارد استخر می شوید، این پیکربندی یک انتقال ملایم به آب عمیق تر را فراهم می کند.

استخر ورودی ساحلی به سبک تالاب و استخر مردابی در محیطی استوایی، سبک طبیعی را به تصویر می کشد که برای ورود به ساحل ایده آل است.

نحوه ساخت استخر ورودی ساحل

تعدادی از عوامل در طراحی و ساخت ورودی ساحل دخیل هستند.

برخی به سبک و زیبایی شناسی مربوط می شوند، در حالی که برخی دیگر به مسائل عملی مانند مطابقت با کدهای ساختمانی مربوط می شوند. در اینجا موارد اصلی است که شما و پیمانکارتان باید در نظر بگیرید.

علامت گذاری نقطه ورودی استخر
در بسیاری از موارد، یک ورودی ساحل شامل نوعی لهجه یا ویژگی  در طرفین آن است.

این عناصر همراه با لمس تزئینی که به ارمغان می‌آورند، این منطقه را متمایز می‌کند: آنها یک نشانه بصری ارائه می‌کنند تا به کاربران استخر بفهمند که پایین شیب‌دار است و عمق آن افزایش می‌یابد.

یک رویکرد رایج برای تعیین مرز ورودی، استفاده از تخته سنگ های برجسته نیمه غوطه ور یا مجسمه های تزئینی کوچک، مانند موجوداتی مانند قورباغه ها و لاک پشت ها است.

استخر ورودی ساحل با تخته سنگ های برجسته

تخته‌ها در کنار این ورودی ساحل قرار دارند و به ترسیم آن از عرشه استخر کمک می‌کنند. آنها همچنین به عنوان نقطه انتقال بین دیوار عمودی استخر و شروع ورودی ساحل عمل می کنند.

یکی دیگر از روش های جذاب برای دستیابی به یک اثر مشابه، استفاده از یک یا چند فواره حبابدار است. با طرح‌های انتخابی ورودی ساحل، برخی از سازندگان استخر، چندین مورد از این آب‌نماها را در سازه فرو می‌کنند. وقتی فواره‌ها را روشن می‌کنید، آب جاری بیرون می‌آیند که از کف ورودی بالا می‌آید – در نتیجه محدوده ورودی و عمق منحصر به فرد آن را مشخص می‌کنند.

یک روند جدیدتر برای لوازم جانبی ورودی، اضافه کردن یک چتر پاسیو است.  سایبان چتری به صورت رنگارنگ ورودی استخر را اعلام می کند. همچنین به راحتی یک نقطه سایه در چند اینچ آب ایجاد می کند.

پوشاندن ورودی ساحل

در توسعه طراحی ورودی، باید ظاهر بیرونی آن را در نظر بگیرید. ماده ای که سطح آن را می پوشاند به شدت بر جذابیت بصری ورودی تأثیر می گذارد.

اول، درک این نکته مهم است که شرایط خارجی انتخاب مواد را برای ورودی محدود می کند – یا باعث تغییر در طراحی می شود. به همین دلیل است: به طور معمول، ورودی ساحل هم مرطوب و هم خشک است. اکثر سازه در آب است، اما بخشی از آن به عرشه استخر منتقل می شود. در نتیجه، ناحیه ای که این دو سازه به هم می رسند خارج از آب و خشک خواهد بود.

بیشتر ورودی های ساحل شامل این پیکربندی مرطوب و خشک است. اکنون، از آنجایی که هر سه نوع مواد سطح داخلی استخر – گچ مارسیتی، کوارتز رنگی، و پرداخت سنگریزه – به طور خاص برای استفاده در زیر آب ساخته شده‌اند، در صورت بیرون و خشک شدن خراب می‌شوند. بنابراین، آنها را نمی توان برای پوشش بسیاری از ورودی های ساحل – یا حداقل بخشی – که در معرض هوا قرار می گیرد، استفاده کرد.

دو رویکرد طراحی می تواند این چالش خشک و مرطوب را برطرف کند. یکی انتخاب مواد است و دیگری پیکربندی اصلاح شده است.

هزینه ساخت استخر ساحلی

هزینه طراحی و اجرای استخر های ساحلی
همانگونه که این استخرها دارای جذابیت بیشتری می باشد. به همان میزان نیز دارای هزینه های بالاتری است. چند دلیل اصلی وجود دارد که باعث می شود این استخرها دارای هزینه های بالاتری باشد.

اولین و مهمترین دلیل، این است که این استخرها باید بزرگتر باشد تا شیب تدریجی را شامل شود. به طور مشخص، استخر باید طولانی تر باشد تا از نقطه ورودی تا انتها شیب زیاد نباشد.

سطح شیبدار طولانی برابر با استخر بزرگتر و در نتیجه هزینه بیشتر می باشد. دلیل دوم، کمبود طراحان این نوع استخرها می باشد که برای استخدام یک متخصص باشد هزینه بالایی را پرداخت کنید. این موضوع را مد نظر داشته باشید، که قیمت و هزینه طراحی هر استخر شنا متفاوت می باشد.

جمع بندی

گروه مهندسین ممارت، قدمتی بالغ بر 15سال تجربه، هنر و تخصص را در دل خود جای داده است . اکنون با تکیه بر تجارب گذشته و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در جهت رضایتمندی هر چه بیشتر کارفرمایان، اقدام به ارائه و اجرای طرح های مدرن و منحصر به فرد در خصوص ساخت استخر، ساخت سونا و جکوزی، ساخت باغ و ویلا، پروژه های عمرانی، ، مطابق سلیقه ی شما عزیزان نموده است .
ما در بخش استخر در زمینه ساخت استخر خانگی، ساخت استخرعمومی، ساخت استخر باغ، ساخت استخر آب درمانی، ساخت استخر روی پشت بام، ساخت استخر بی پایان، ساخت استخر بی نهایت، ساخت استخر شیشه ای، فعال هستیم.
یکی از مدرن ترین تکنولوژی‌های طراحی و ساخت استخر که برای اولین بار در کشور توسط گروه ممارت ارائه شده است، طراحی و ساخت استخر پیش ساخته فایبرگلاس، است که بصورتی مدرن و لوکس طراحی شده . این نوع از استخرها علاوه بر قابلیت نصب بسیار سریع و امکان سفارشی سازی طراحی، عمر عملکردی بسیار بالایی را نیز دارا می‌باشند.
از دیگر طراحی‌های جدید گروه مهندسین ممارت، استخر کف متحرک، می‌باشد که هم قابلیت همسطح شدن با فضای اطراف را دارد و همچنین می توان از آن به عنوان استخر با عمق های مختلف، بسته به نیاز کاربر استفاده گردد.
گروه مهندسین ممارت هدف خود را اندیشیدن برای نوآوری و خودکفایی می‌داند و در این راه خلاقیت، توسعه و پیشرفت پیوسته را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده است.ممارت، هیچ مرزی را برای ایده پردازی نمی‌داند و چشم اندازی بسیار روشن دارد .

جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید 

09155133748

www.memarat.com