آیا نصب درب آکوستیک به منزله ایجاد عایق صوتی 100% برای ساختمان شماست؟

با افزایش جمعیت شهر نشینی و افزایش آلودگی های صوتی، افراد به دنبال یک محل پر از سکوت و آرامش برای استراحت و تمرکز هستند. دلایل زیادی وجود دارد که شما نیاز به یک محیط آرام پیدا می کنید و همچنین راه کارهای بسیاری هم برای این امر پیش رو خواهید داشت. یکی از این راه ها برای ایجاد سکوت و جلوگیری از ورود و خروج صدا از ساختمانتان استفاده از درب های عایق صدا یا همان درب های آکوستیک می باشد. این درب ها در مدل های مختلف و برای مصارف گوناگون در بازار وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این درب ها بپردازیم و ببینیم که آیا نصب این درب ها سودی برای ما خواهد داشت یا خیر!

خرید درب ضد صدا و آکوستیک

درب آکوستیک چیست؟

احتمالا تا کنون درب های چرمی نصب شده در برخی از ساختمان ها را دیده اید. برخی از مدل های این درب ها کاملا عایق صدا بوده که اصطلاحا به آن ها درب ضد صدا یا همان درب آکوستیک می گویند. این درب ها را می توانید در هر محل که مورد نیاز شماست نصب نمایید. منازل، شرکت ها، ادارات، استودیوهای ضبط صدا، اتاق های کنفرانس و … از محل هایی می باشند که این درب ها را می توانید نصب و مورد استفاده قرار دهید. حتی در برخی موارد برای کاهش هزینه ها می توانید درب ها معمولی را با استفاده از روش های خاص به درب آکوستیک تبدیل نمایید.

تولید درب چرمی ضد صدا

درب های آکوستیک به نام های مختلفی مشهور هستند. درب چرمی ضد صدا، درب چرم کوبی شده و درب ضد صدا نام هایی هستند که افراد این درب ها را با آن ها می شناسند. در تولید و ساخت درب های آکوستیک استفاده از عایق های با کیفیت بسیار مورد اهمیت می باشد. اگر از یک عایق بی کیفیت در هنگام ساخت این درب ها استفاده شود، کارایی لازم را از دست می دهند و شاید از لحاظ کارکرد با یک درب اتاقی معمولی تفاوتی نداشته باشند. در هنگام تولید این درب ها عامل مهم بعدی استفاده از چهارچوب های مناسب می باشد. زیرا یکی از عواملی که موجب ایجاد عایق صوتی می شود همین چهار چوب ها هستند. شرکت های مختلفی اقدام به تولید این درب ها نموده اند که از شرکت های صاحب نام که دارای باکیفیت ترین محصولات هستند می توان به راشا درب، درب امن و اتحاد درب اشاره نمود. این مراکز به عنوان معتبرترین تولید کنندگان درب آکوستیک و مراکز پخش این محصولات شناخته شده اند.

http://darbeamn.ir/blog/9/Soundproof-door

آیا امکان تبدیل درب معمولی به در آکوستیک وجود دارد؟

در پاسخ این سوال باید بگوییم: بله، با استفاده از روش های مختلف و استفاده از عایق های مناسب می توان درب های معمولی را به درب ضد صدا تبدیل نمایید. اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کیفیت درب های تولید شده موجود در بازار از درب هایی که بعدا به درب آکوستیک و ضد صدا تبدیل می شوند، بیشتر است. درب هایی که در همان ابتدا به قصد درب ضد صدا تولید می شوند موارد استاندارد در آن ها رعایت شده و همچنین برای نصب از چهارچوب های مناسب استفاده می شود. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که تبدیل یک درب معمولی به درب ضد صدا هزینه کمتر نسبت به خرید یک درب آکوستیک دارد. پس اگر هزینه کمتر را انتخاب نمایید به طبع کیفیت کمتری هم نصیبتان می شود!

قیمت درب آکوستیک ضد صدا

انواع درب آکوستیک ضد صدا

درب های آکوستیک بسته به نوع کاربرد و محل مورد نصب دارای انواع مختلفی هستند. از انواع درب آکوستیک می توان به این موارد نام برد:

  • درب عایق شده با استفاده از پشم سنگ
  • درب عایق شده با هانیکام و یا عایق صوتی سرب
  • درب های یک لنگه، یک و نیم لنگه و دو لنگه

همچنین می توان به عنوان کاربرد درب ضد صدا به این موارد اشاره نمود:

  1. درب عایق صوتی آپارتمان
  2. درب های مورد استفاده در سالن های کنفرانس
  3. درب های نصب شده در ورودی و خروجی سینماها
  4. درب های اتاقی تولیدی و کارگاه ها
  5. درب ضد صدا سرویس بهداشتی

تمام این موارد از کاربرد ها و موارد استفاده درب های آکوستیک بوده که با آن ها آشنا شدیم.

مشخصات و ویژگی های درب عایق صدا یا آکوستیک

به طبع استفاده از مشخصه هایی در این درب ها موجب ایجاد عایق صوتی در آن ها شده است. در ادامه شما را با بارزترین مشخصات درب های آکوستیک آشنا می سازیم:

  • کلاف چوبی کار شده در درب های ضد صدا: کلاف کلیه درب های آکوستیک و ضد صدا از چوب روسی می باشد که با استفاده از یک قاب 3.5 در 6 سانتی متر ساخته شده است.
  • عایق های صوتی به کار رفته در درب: برای ایجاد عایق صوتی در این درب ها از پشم سنگ با دانسیه بالا استفاده می شود. برای ایجاد عایق صوتی بالا از این عایق ها به صورت سه لایه استفاده می شود.
  • رویه کوبی، چرم کوبی درب ها: باکیفیت ترین کارها با استفاده از فوم سایلنت، فوم سرد 35 کیلویی انجام می شود. این درب ها با استفاده از چرم طبیعی یا مصنوعی و دکمه های و کریستال ها رویه کوبی می شوند.
جدیدترین مدل های درب عایق صدا

قیمت درب های آکوستیک

قیمت این درب ها به عواملی متعددی بستگی دارد که می توان به این موارد اشاره نمود:

  • تعداد لنگه درب، ابعاد درب
  • نوع چرم به کار رفته 
  • نوع یراق آلات درب
  • طرح چرم کوبی و یا چرم دوزی درب
  • درصد عایق صوتی درب

درب ضد صدا سرویس بهداشتی

 یکی از بیشترین استفاده این درب ها در منازل، به عنوان درب سرویس بهداشتی می باشد. درب های ضد صدا سرویس بهداشتی با استفاده از ورقه های فولادی گالوانیزه و یا چوب های ملامینه ساخته می شوند. از فوم پلی اورتان در این درب ها برای ایجاد عایق صوتی استفاده می شود. برای نصب این درب ها باید از چهارچوب های مقاوم بدون درز استفاده نمود. همچنین ساختار داخلی این درب ها باید به گونه ای باشد که در برابر رطوبت و آب نیز مقاوم باشند. در واقعا یک درب ضد آب و ضد صدا بهترین گزینه برای نصب به عنوان درب سرویس بهداشتی می باشد.

آیا درب های آکوستیک به طور کامل از ورود و خروج صدا جلوگیری می کنند؟

این درب ها دارای درصد های مختلف از عایق صوتی می باشند. هر چه درصد عایق صوتی در این درب ها بیشتر باشد به طبع قیمت آن درب هم گران تر است. اما نمی توان گفت دربی وجود دارد که به طور کامل و صد در صد از ورود و خروج صدا جلوگیری میکند. برخی از صداها آنقدر بلند و ناهنجار هستند که هیچ عاملی نمیتواند از ورود آن ها جلوگیری کند. مانند صدای انفجارهای مهیب!
درب های تولید شده در فروشگاه راشا درب دارای بالاترین درصد عایق صوتی بوده و از باکیفیت ترین محصولات بازار به شمار می روند. برای خرید و اطلاع از قیمت تماس بگیرید.