آشنایی با متد‌های جدید چیدمان

امروزه روش‌های بسیار مختلف و جدیدی برای چیدمان فضا در هر محیطی وجود دارد. یک طراحی خوب و دلنشین باید از متدهای پیشرفته و به روز استفاده کند. یکی از موارد بسیار مهمی که در دکوراسیون تأثیر دارد نوع و شیوه معماری می‌باشد. امروزه دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است. در چیدمان زیبایی بصری، بسیار مهم است و فرد بیننده باید از چیدمان و دیزاین فضا لذت ببرد و همینطور حس آرامش داشته باشد. در چیدمان باید فضای گرم و صمیمی ایجاد کردبرای آشنایی با متد‌های جدید چیدمان و طراحی داخلی اداری مدرن همراه ما باشید.

طراحی داخلی اداری

آشنایی با طراحی داخلی و اصول آن

با توجه به جذابیت طراحی دکوراسیون داخلی امروزه دیگر طراحی دکوراسیون تنها شامل خانه‌های مسکونی نیست بلکه دکوراسیون داخلی شامل فروشگاه ها، مغازه ها، هتل ها، شرکت ها، دفتر‌های کاری و اداری و … می‌شود.

طراحی داخلی نوعی دانش است و در هر مکان می‌تواند متفاوت باشد برای مثال در محیط هایی مانند مغازه طراحی باید طوری باشد که باعث جذب مشتری شود. در طراحی داخلی اداری و یا محیط‌های کاری طراحی باید به گونه‌ای باشد که فضایی آرام و متناسب با کار ایجاد کند. در دکوراسیون بیمارستان باید به نیازهای بیماران و کادر درمان توجه شود. در خانه‌های مسکونی باید به فضای گرم و صمیمی و دارای آرامش توجه کرد و به همین گونه در هر محیط با توجه به کاربرد آن باید مواردی را در نظر گرفت.

طراحی و  اجرای دکوراسیون داخلی اداری

 طراحی دکوراسیون نیاز به تخصص و مهارت زیادی دارد به خصوص طراحی داخلی اداری که خود دارای تخصص خاصی ست. طراحی علاوه بر اینکه باید رسمی باشد باید متناسب با هر نوع سلیقه ای باشد و با هر نوع مخاطبی بتواند ارتباط برقرار کند. طراحی باید بتواند در جذب مشتری نیز اثرگذار باشد. طراحی داخلی  باید به گونه ای باشد که برای کارمندان محیطی جذاب و دلچسب ایجاد کرده و محیطی آرام و دوستانه باشد. دکوراسیون در محیط اداری باید متناسب با سازمان باشد.

طراحی داخلی اداری

نکات طراحی داخلی اداری

محیط کار باید سرشار از آرامش باشد و می‌توان این کار را با تزیین دیوار با کاغذ دیواری یا پوستر هایی برگرفته از نقش هایی از طبیعت و مناظر زیبا ایجاد کرد. علاوه بر آن می‌توان با گل و گیاهان طبیعی، آکواریوم‌های زیبا فضای اداری را تزیین کرد. وجود گیاهان باعث ایجاد فضایی مثبت و پر انرژی خواهد شد.  فضای بیشتر ساختمان‌های اداری بی روح و خسته کننده است. در اداره هایی که در آن ارباب رجوع باید بخشی از تایم خود را در انتظار بگذراند، بهتر است فضا تلطیف شود و این کار را می‌توان با گیاهان و دکوراسیون آنها ایجاد کرد پس وجود گیاهان در طراحی داخلی اداری را هرگز فراموش نکنید.

 توجه کردن به رنگ هم در طراحی داخلی اداری، نکته مهمی است استفاده از رنگ‌های آرام و مناسب و شاد می‌تواند تاثیر مثبتی در روحیه کارکنان داشته باشد. گرچه باید محدودیت‌های سازمان در انتخاب رنگ را نیز در نظر گرفت. در انتخاب رنگ تنها هماهنگی مد نظر نیست انتخاب رنگ‌های متضاد اما متناسب فضای جذابی را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال رنگ زرد در شرکت‌های ساختمانی بسیار رایج است. 

 نحوه نورپردازی نیز از عامل دیگر مهم در طراحی دکوراسیون اداری است اگر نور کافی نباشد باعث خستگی و کسلی کارکنان خواهد شد.

اهمیت مبلمان را هرگز نباید نادیده گرفت. مدل و رنگ مبلمان باید متناسب با فضای مورد نظر باشد. اگر سازمان یا اداره دارای رفت آمد زیاد و ارباب رجوع و یا مشتریان است باید تعداد مبلمان کافی و متناسب باشد

در محیط‌های اداری باید پرده جوری باشد که به آسانی باز و بسته شده تا بتوان در هر زمان که به نور بیشتری نیاز است پنجره‌ها را به راحتی باز کنید.

از نکات دیگر درباره طراحی داخلی اداری این است که:

در طراحی و چیدمان باید به تمام نکات ریز و درشت حتماً توجه شود خرید لوازم گران نشان دهنده زیبایی و چشم ‌نوازی نیستند بلکه ترکیب زیبای رنگ ها، اندازه‌ها به درستی می‌تواند یک دکوراسیون زیبا و بی نقص برای فضای شما ایجاد کند.اگر این نکات رعایت شود شما فضایی زیبا و دلنشین خواهید داشت تنها با رعایت همین نکته‌ها می‌توان جلوه‌ای خاص داشت.

  • طرز چیدمان باید با اصول خاصی همراه باشد. ابتدا باید به مقیاس توجه کرد و قبل از شروع دکور باید طول و عرض هر اتاق و همینطور ارتفاع سقف را اندازه گرفت. همچنین وسایلی که ممکن است سر راه شما قرار بگیرد را نیز باید مدنظر قرار داد. مانند ستون ها، راه پله‌ها و رادیاتور ها.  اندازه گیری پنجره‌ها نیز هرگز نباید فراموش گردد. پس از اندازه گیری فضای داخلی باید نمای کلی ای از اندازه‌ها و نقشه هر فضا داشته باشید تا بهتر بتوانید تصمیم‌گیری کنید. بسیاری از افراد حرفه ای از نرم افزار اتوکد استفاده می‌کند و با این کار محل قرار گیری وسایل را آزمایش می‌کنند تا در نهایت به توانند و طرح نهایی برسند.
  • برای طراحی باید از تعداد افراد اطلاع داشت. اگر محیط زیست، محیطی است که مرتبط با کودکان است حتماً باید فضایی مخصوص به کودکان و سلایق آن‌ها داشت. در زمینه طراحی میتوان به مجله‌های دکوراسیون مراجعه کرد و نظر طراحان مشهور را خواند.
  • باید وسایل را به شکلی انتخاب کرد که با یکدیگر تناسب داشته باشند. نکته قابل توجه دیگر این است که انتخاب وسیله‌ها بر اساس مد روز می‌تواند بسیار جذاب و مناسب باشد اما باید به این نکته دقت کرد که ممکن است چند سال بعد وسایل زشت و دمده به نظر برسند، پس شاید بهتر است چیدمان اصولی در نظر گرفت باشد و دقت لازم را در انتخاب وسایل در نظر داشت.
  • در طراحی و چیدمان باید به رنگ‌ها توجه ویژه داشت. انتخاب رنگ‌هایی که با هم تناسب دارند جلوه‌ای بسیار زیادی به فضا می‌بخشد. ترکیب رنگ‌ها با هم می‌تواند فضای بسیار دلنشینی را برای شما ایجاد کند.
طراحی داخلی اداری

جمع بندی

در آخر می‌توان گفت طراحی داخلی اداری و فضای کار باید الهام ‌بخش بوده و این محیط باید طوری طراحی شود که هر لحظه به فکر خروج از آن نباشید و باید به روز و کاربردی باشد تا بتواند راندامان کار را افزایش دهد.