آزمایشگاه‌ها و کارخانجات از چه کفپوشی استفاده می‌کنند؟

درمورد کفپوش آنتی استاتیک چیزی شنیده‌اید؟ ویژگی هایی مانند ضد الکتریسیته بودن به ما این امکان را می‌دهد در فضایی امن و راحت سرمایه گذاری کنیم، جایی که بتوانیم احساس راحتی داشته باشیم. انتخاب کفپوش مناسب کار دشواری است، اما باید نه تنها رنگ یا ماده ای که انتخاب می کنید، بلکه ویژگی های فنی مانند ضد الکتریسیته ساکن، مقاومت، پایداری و غیره را نیز در نظر داشته باشید. امروز در این مقاله به کفپوش ضد الکتریسیته ساکن و اینکه چگونه می تواند به شما کمک کند می پردازیم. برای اطلاعات بیشتر به خواندن ادامه دهید.

کفپوش آنتی استاتیک چیست؟

یک کفپوش آنتی استاتیک یا ضد الکتریسیته ساکن (که غالبا از جنس اپوکسی است) در بسیاری از مشاغل مورد نیاز است، اما می تواند در فضای خانه نیز بسیار مفید باشد. همچنین به دلیل مقدار زیادی الکتریسیته ساکن که در دفاتر نیز و کارخانه ها انباشته می شود، یک ویژگی بسیار مورد تقاضا برای این مکان ها می باشد. از بزرگترین و حرفه‌ای ترین شرکت‌های ایرانی مجری کفپوش آنتی استاتیک، شرکت بهبد صنعت پارسا است.

کفپوش آنتی استاتیک چگونه کار می کند؟

کفپوش آنتی استاتیک برای جلوگیری از ایجاد تخلیه الکترواستاتیک استفاده می شود. این که به عنوان ESD نیز شناخته می شود، جریان ناگهانی الکتریسیته است که هنگام تماس یک جسم باردار با سطح دیگری اتفاق می افتد. به طور معمول آسیبی نخواهد داشت، اگرچه می تواند آزاردهنده و در موارد شدید کمی خطرناک باشد.

 اگر الکتریسیته ساکن مشکلی در خانه یا محل کار شما باشد، این کفپوش به شما در حل آن و جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از آن کمک می کند. این یک عامل کلیدی برای ایجاد فضای مناسب در خانه کسب و کار شما است.

همچنین باید مطمئن شوید که کفپوشی که انتخاب می کنید واقعا ضد الکتریسیته ساکن باشد. روشی که الکتریسیته را مهار می‌کند با ایجاد کف‌پوش‌های استاتیکی یا رسانا است. با این وجود، به خاطر داشته باشید که تمام کفپوش هایی که دارای ویژگی های اتلاف کننده یا رسانا هستند، ضد الکتریسیته ساکن نیستند.

بنابراین، برای بررسی خواص ضد الکتریسیته ساکن کفپوشی که انتخاب می‌کنید، توصیه می‌کنیم با یک متخصص تماس بگیرید که به شما در تصمیم‌گیری درست کمک می‌کند و از قبل در مورد اجرای این نوع کفپوش نیز تجربه کافی دارد.

از چه محصول دیگری در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود؟

 ملات ضد اسید محصولی است که بر پایه ترکیبات معدنی سنگین ساخته شده و در مکان‌هایی که با مواد شیمیایی، به خصوص مواد قلیایی سروکار دارند استفاده می شود. این ملات‌ها در پوشش دهی سطح های بتنی و فلزی و نصب کاشی های ضد اسید کاربردهای فراوانی از خود نشان می دهند. برای آب بندی استخر نیز ملات های ضد اسید گزینه های بسیار مناسبی می باشند.

انواع مختلفی از ملات ضد اسید در بازار موجود است که برخی از مهمترین آن‌ها عبارت هستند از: ملات ضد اسید پایه سیلیکاتی ،ملات ضد اسید پایه رزین، ملات ضد اسید پایه فوران، مقاومت حرارتی بالا، مقاومت مکانیکی مناسب، پایداری خوب، مقاومت شیمیایی منحصر به فرد و چسبندگی عالی از ویژگی‌های یک ملات ضد اسید با کیفیت است.

چرا انتخاب کفپوش آنتی استاتیک ایده خوبی است؟

به عنوان متخصص در زمینه فناوری و کفپوش می دانیم که اکثر صنایع و شرکت های بزرگ نیاز به نصب کفپوش ضد الکتریسیته ساکن در تاسیسات خود دارند. چگونه می توانید از این کار سود ببرید؟ در اینجا تمام مزایایی که از کفپوش آنتی استاتیک می‌توانید سود ببرید را لیست خواهیم کرد.

جلوگیری از بارهای ساکن

 البته اولین نکته در این لیست باید ویژگی ضد الکتریسیته ساکن آنها باشد. شوک ناگهانی، حتی اگر چندان بد به نظر نمی رسد، می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا می تواند در صورت وجود الکتریسیته ساکن بیش از حد باعث آتش سوزی و انفجار شود. ایمن نگه داشتن کارگران خود به آسانی نصب کفپوش آنتی استاتیک است.

تمیز کردن راحت تر کفپوش آنتی استاتیک

تمیز نگه داشتن زمین برای کمک به جلوگیری از بارگیری الکتریسیته ساکن ضروری است. کثیفی می تواند به ویژگی های خاص این نوع کفپوش ها آسیب برساند و به خاصیت ضد الکتریسیته ساکن آن صدمه وارد کند. بنابراین، به نظر می رسد تمیز کردن یک مشکل است.

یک کفپوش ضد الکتریسیته ساکن معمولاً از کفپوش وینیل یا لمینت ساخته می شود که به راحتی قابل شستشو است. فقط باید کثیفی را پاک کنید و از یک پارچه مرطوب با ژل استفاده کنید. همچنین بر خلاف انواع دیگر کف، شما مجبور نخواهید بود آنها را جلا دهید.

نصب آسان

کفپوش آنتی استاتیک از تخته های وینیل ساخته شده است. همچنین انواع مختلفی از آن برای نصب وجود دارد: کفپوش الکترواستاتیک رسانا، کفپوش اتلافی، کفپوش استاتیک. همچنین برخی از آنها به صورت رول شده عرضه می شوند. بزرگترین ویژگی کفپوش وینیل این است که نصب آن بسیار آسان است و نیازی به انجام هیچ کاری یا برداشتن کف قدیمی ندارید و می توان آن را روی کف قبلی قرار داد.

مناسب برای هر نوع فضایی

آیا احساس می کنید در ماه های خشک زمستان الکتریسیته ساکن زیاد است؟ کفپوش آنتی استاتیک برای شما مناسب است، اما آیا طرح مورد علاقه ی خود را پیدا خواهید کرد؟ به لطف تطبیق پذیری کفپوش وینیل، طیف گسترده ای از محصولات وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. این ماده می تواند ظاهر طبیعی چوب و همچنین نرمی کفپوش فرش را به شما بدهد. هر طرحی که ممکن است نیاز داشته باشید، آن را پیدا خواهید کرد.

مقاوم و محکم

یکی دیگر از ویژگی های مورد نیاز برای اطمینان از دوام طرحی که انتخاب می کنید این است که بدانید کفپوش نصب شده در برابر ضربه های بزرگ و دفعات زیاد استفاده مقاوم است. کفپوش آنتی استاتیک بسیار مقاوم است و می توانید کاملا به دور از هر گونه نگرانی از آن استفاده کنید.

تعمیر و نگهداری کم

در نهایت، کفپوش آنتی استاتیک که پیدا کرده و خریداری می کنید، نیازی به مراقبت خاصی برای حفظ طول عمر ندارد و می توانید با کمترین میزان هزینه عمر آن را چندین برابر کنید. روال نصب و تمیز کردن مناسب و به موقع می تواند تمیزی و طول عمر را مانند روز اول به آن اضافه کند.