معرفی انواع کانال های پیش عایق شده و راهنمای خرید آنها

معرفی انواع کانال های پیش عایق شده به صنعتگران کمک می کند که کارایی بهتر و مطلوب تری از این سازه ها داشته باشند. کانال های از پیش عایق شده نسل جدیدی از کانال های انتقال هوا هستند که به صورت یکپارچه به تولید می رسند. وزن پایین این کانال ها از مهمترین مشخصه های این محصولات به شمار می رود که به ساختار آن ها در میان محصولات رقیب برتری می دهد. سهولت در نصب و اجرای آن ها نیز یکی از مزیت های مهم و اساسی این سازه ها به شمار می رود. 

آشنایی با کانال های پیش عایق شده

این کانال ها با استفاده از مواد پلی یورتانی ساخته می شوند. این محصولات دسته بندی های به خصوصی دارند و هر یک از مدل های آن ها از مواد اولیه به خصوصی تشکیل شده اند. از این رو ماهیت هر یک از این اقلام با یکدیگر متفاوت است. این مسئله ویژگی های مدل های مختلف این کانال ها را نیز با یکدیگر متفاوت می کند. معرفی انواع کانال های پیش عایق شده به مشتریان کمک می کند که در حین خرید، مدل های مختلف این سازه ها را از هم تشخیص دهند. 

انواع داکت پیش عایق با قیمت های بالاتری نسبت به داکت های فلزی در بازارهای فروش ارائه می شوند و همین مسئله سبب ایجاد محدودیت هایی در استفاده از این سازه ها شده است. به همین خاطر برخی از سازندگان و کارفرمایان پروژه های صنعتی استفاده از داکت های معمولی را برای صرفه جویی در هزینه های پروژه ترجیح می دهند. 

این متریال صنعتی در پروژه های مسکونی و صنعتی قابل استفاده هستند و در فرایند عایق کاری محیط تاثیر به سزایی بر جای می گذارند. میزان نشتی کمتر این سازه ها نیز بر مزایای استفاده از آن ها افزوده است و حساسیت های موجود در پروژه های صنعتی را به طرز قابل توجهی کاهش می دهد. انواع آن ها با طول عمر بالا در پروژه های مختلف به کار برده می شوند و به همین خاطر با محبوبیت قابل توجهی در این عرصه رو به رو شده اند. 

alamoot-tahvie.ir

معرفی انواع کانال های پیش عایق شده

برای خرید بهتر این محصولات، باید با انواع آن ها بیشتر آشنا شوید. برخی از دسته بندی های مهم این محصولات به شرح زیر هستند:

کانال پیش عایق فنولیک

یکی از مهمترین دسته بندی های این محصولات به نام فنولیک خرید و فروش می شود. هسته مرکزی این کانال ها از لایه های فنولی تشکیل شده است و این مسئله وجه تمایز مهم این محصولات به شمار می رود. روکش های آلومینیومی به کار رفته در این مدل داکت، هسته فنولی آن را احاطه کرده و دو طرف آن را پوشش می دهند. مقاومت بالای ساختار این کانال ها نیز از نقاط قوت مهم آن ها برای صنعتگران این عرصه به شمار می رود. این سازه ها در برابر آتش سوزی و حرارت بالا بسیار مقاوم عمل کرده و به سهولت آسیب نمی بینند. استفاده از آن ها در محیط های صنعتی هر روز بیشتر می شود. 

کانال های پیش عایق فلکسیبل

در ساخت و آماده سازی این مدل کانال ها از مواد پلیمری خاص استفاده شده است. این مواد در هسته مرکزی این کانال ها جای می گیرند. هر یک از این کانال ها با ضخامت های به خصوصی تولید شده و از کارایی منحصر به فردی برخوردار هستند. استفاده از آن ها در شرایط دشوار و پروژه های سخت بسیار متداول است. انواع آن ها از انعطاف پذیری قابل توجهی برخوردار هستند و علت نام گذاری آن ها نیز همین ویژگی است. 

برای استفاده از آن ها در فرایند کانال کشی، قوائدی وجود دارد که مورد توجه قرار می گیرند. از جمله آن ها می توان به ایجاد انحنا در اجرای کانال های تاسیساتی اشاره کرد. به این ترتیب تهویه مطبوع محیط به سادگی ایجاد خواهد شد. 

کانال های پیش عایق شده پی پال

در معرفی انواع کانال های پیش عایق شده، انواع کانال های پی پال یکی از قدیمی تری مدل های این محصولات هستند که سال های سال است در عرصه های تاسیساتی خرید و فروش می شوند. به همین خاطر صنعتگران با تجربه با این مدل کانال ها سر و کار داشته اند. سایز بندی متنوع این کانال های پیش عایق شده از مهمترین مزایای استفاده از آن ها به شمار می رود که استفاده از آن ها را در عرصه های مختلف ساده تر می سازد. ظاهر مناسب این کانال ها امکان استفاده از آن ها را به صورت روکار نیز فراهم می کند. 

این سازه ها به نسبت محصولات رقیب، ارتعاشات کمتری ایجاد می کنند و در برابر این عوامل مقاوم تر عمل می کنند. اما در کنار این مزیت مهم، معایبی نیز در استفاده های صنعتی دارند. این سازه ها در برابر فشار و ضربات مکانیکی چندان مقاوم عمل نمی کنند و همین مسئله محدودیت هایی برای استفاده از آن ها به وجود می آورد. به همین خاطر در سال های اخیر سایر دسته بندی های کانال های عایق شده جایگزین این سازه ها شده اند. 

کانال پیش عایق شده پلی یورتان

یکی از مهمترین دسته بندی های داکت ها و کانال های از پیش عایق شده، مدل های پلی یورتان هستند که با استفاده از این پلیمرهای صنعتی تولید می شوند. لایه های فوم سرد به کار رفته در هسته مرکزی این داکت ها از مهمترین مشخصه های فنی آن ها به شمار می روند که ساختار آن ها را از دیگر مدل های کانال پیش عایق متمایز می سازد. این لایه های فومی سرد به صورت تزریقی در ساختار این کانال ها مورد استفاده قرار می گیرند. 

روکش های آلومینیومی به کار رفته در این کانال ها نیز از دیگر مشخصه های مهم آن ها به شمار می رود که ساختار آن ها را مستحکم تر می کنند. این داکت ها از نظر طراحی و ساخت با مدل های فنولیکی شباهت هایی دارند. تفاوت آن ها بیشتر به هسته به کار رفته در هر یک از این داکت ها مرتبط می شود. هر یک از این محصولات در ضخامت ها و ابعاد متنوعی در بازارهای فروش ارائه می شوند و به همین خاطر نیز تنوع وسیعی از آن ها در دسترس مشتریان عزیز قرار دارد. 

مزایای استفاده از کانال های از پیش عایق شده

  1. کاهش هزینه های جاری در اجرای پروژه های صنعتی و ساختمانی
  2. صرفه جویی در زمان بندی پروژه
  3. افزایش کارایی و بازدهی در عایق کاری محیط
  4. جلوگیری از نفوذ حرارت و صوت در محیط
  5. جلوگیری از ایجاد ارتعاش در محیط
  6. عمر طولانی
  7. تنوع وسیع در میان کانال ها

جمع بندی

در این گزارش به معرفی انواع کانال های پیش عایق شده پرداختیم که کمک شایانی به فرایند خرید هر یک از این متریال می کند. شما برای خرید کانال پیش عایق میتوانید به سایت های معتبری همچون الموت تهویه مراجعه نمایید. با در نظر گرفتن هر یک از مدل های این محصولات و ویژگی ها و مشخصه های آن ها، انتخاب بهتری در میان آن ها خواهید داشت. هر یک از این متریال با کاربردهای به خصوصی شناخته می شوند. به همین سبب برای خرید هر یک باید به نیازهای موجود در پروژه توجه شود. در فرایند خرید، قیمت و هزینه کالای انتخابی نیز مورد توجه قرار می گیرد. در این فرایند بررسی اصالت کالا نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و ریسک خرید اقلام تقلبی را به حداقل می رساند.